خط تولید موتورهای پیشرفته الکترومغناطیس دائم صبح امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استاندار اصفهان در شاهین‌شهر راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۶۵۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 06 September 2018

به گزارش تابناک : خط تولید موتورهای پیشرفته الکترومغناطیس دائم صبح امروز با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، قاسم تقی‌زاده جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در گروه صنایع شهید قربانی شاهین‌شهر راه‌اندازی شد.

موتور مغناطیس دائم موتورسیکلت برقی به عنوان یکی از محصولات این مجموعه در راستای حفظ محیط زیست به کاهش گازهای گلخانه ای کمک می‌کند و نسبت به موتورهای معمولی از بازده بیشتری برخوردار است، همچنین در مقایسه با موتورهای بنزینی 20 درصد صرفه‌جویی دارد.

همچنین با تولید و جایگزینی موتورهای برقی مغناطیس دائم ملی به جای موتورهای وارداتی در صنعت نفت، فولاد، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و مصارف مختلف بازار، از خروج میزان قابل توجهی ارز جلوگیری می‌شود.

این خط تولید مکانیزه که در مرکز صنایع دریایی شهید قربانی ایجاد شده شامل 3 محصول موتور مغناطیس دائم موتورسیکلت، موتور مغناطیسی دائم دوچرخه برقی و موتور مغناطیس دائم کولرهای آبی است و در صورت توسعه کامل این خط تولید، هزار و 600 شغل بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

همچنین موتور مغناطیس دائم کولرهای آبی از دیگر تولیدات این خط تولید است که قابلیت کنترل از راه دور از صفر تا حداکثر سرعت از ویژگی های این موتور می باشد.

این نوع موتور ضمن افزایش راندمان، سرو صدای کمتری دارد و توان آن نیز 380 وات با بازده 80 درصدی اعلام شده است.
ظرفیت خط تولید یاد شده برای ساخت موتور مغناطیس دائم کولرهای آبی 18 هزار موتور در سال است که با توسعه آن در آینده ای نزدیک این تعداد به 40 هزار موتور در سال افزایش خواهد یافت.

در این نوع موتور از باطری خشک استفاده می شود و برای موتورسیکلت، سرعتی حدود 72 کیلومتر در ساعت را ایجاد می کند.
کاربرد دیگر موتور مغناطیسی دائم برای دوچرخه های برقی است که بوسیله آن، دوچرخه سوار می تواند با سرعت 25 کیلومتر در ساعت مسافتی در حدود 24 کیلومتر را طی کند. این نوع دوچرخه برقی 28 کیلوگرم وزن دارد و در آن از باتری خشک و کنترل کننده استفاده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار