جانشین وزیر دفاع خبرداد:
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بکارگیری تکنولوزی‌های نوین، بسیار قدرتمند عمل کرده است و در بین کشورهای تراز اول قرار دارد، از پرتاب ماهواره در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبرداد.
کد خبر: ۶۵۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 06 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، سردار قاسم تقی زاده در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی آموزشی و بصیرت افزایی غدیر در قم عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، آمریکا یک سوم بودجه کشور را با بکارگیری مزدوران داخلی در اختیار خود قرار داده بود و با قیمت پایین نفت کشور را استخراج می‌کرد و با قیمتی بالاتر به کشورهای دیگر می‌فروخت.

وی افزود: همچنین آمریکا با فروش سلاح به ایران در مسائل امنیتی و دفاعی کشور نفوذ داشت؛ قبل از انقلاب اسلامی، ایران از نظر خودکفایی صنایع دفاعی توفیق خاصی نداشت و در تمام امور و صنایع نیازمند بیگانگان بود، ولی پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تمامی امتیازات آمریکا در ایران و منطقه از بین برود و همین موضوع باعث کینه توزی علیه جمهوری اسلامی شد.

جانشین وزیر دفاع بیان کرد: بودجه نظامی آمریکا برای سال 2019، 716میلیارد دلار پیش بینی شده است که رقم بالایی است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که به دنبال نقاط ضعف دشمنان برویم و روی آن تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن نقاط ضعف بسیار بزرگی دارد که کشف شده است، ادامه داد: ساخت تجیهزات و تکنولوژی‌های غیر هم تراز و غیرمشابه با کمترین هزینه و کیفیت بالا و همچنین استفاده از تاکتیک‌های بومی و نیروهای متدین و ولایی از برنامه‌های کشور برای مقابله با دشمنان است.

سردار تقی زاده تصریح کرد: امروزه ایران از لحاظ سیستم دفاعی و بازدارنگی، بسیار پیشرفته و قدرتمند است و به هیچ کشوری وابسته نیست؛ قدرت و عمق نفوذ ایران فراتر از خاورمیانه و در سطح جهانی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در بکارگیری تکنولوزی‌های نوین، بسیار قدرتمند عمل کرده است و در بین کشورهای تراز اول قرار دارد؛ همچنین در طلیعه چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد پرتاب ماهواره‌های جمهوری اسلامی ایران به فضا خواهیم بود.

جانشین وزیر دفاع اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 300 هزار آمریکایی در منطقه حضور دارند که کار ایران را در امر مقابله با دشمن راحت کرده است؛ اگر آمریکا بخواهد اقدامی بر خلاف اصول و موزاین اخلاقی و انسانی انجام دهد باید منتظر تبعات جانبی آن باشد؛ ایران با اطلاعات دقیق و کافی، تمام تحرکات آمریکا را زیر نظر دارد و آماده هر گونه مقابله در برابر تحرکات آمریکا، اسرائیل و جنگ‌های نیابتی است.

سردار تقی زاده بیان کرد: ایران تاکنون در برابر جنایت‌ها و نسل کشی‌های آل سعود با سعه‌صدر برخورد کرده است، ولی اگر رفتار عربستان و امارات در قبال یمن عوض نشود، جمهوری اسلامی برخورد سکوت نمی‌کند و قطعا سرنوشت آن‌ها نابودی است.

وی گفت: توسعه مباحث بصیرت افزایی از مهمترین سیاست‌هایی است که در کنار توسعه مباحث فنی و ابتکارات، باید دنبال شود، سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، سازمانی بسیار فعال و پویا است و اقدامات بسیار نوینی را انجام داده است.

سردار تقی زاده با بیان اینکه بدون بصیرت افزایی نمی توان به دشمن غالب شد، خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز فرهنگی، آموزشی و بصیرت افزایی با توجه به اهمیت مباحث بصیرت افزایی بسیار مهم و موثر است، مباحث فرهنگی و بصیرت افزایی، اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد؛ علاوه بر توسعه و ساخت ادوات پیشرفته، برای غلبه به دشمن نیازمند انسان‌هایی معنوی و دارای قدرت روحی بالا هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار