ريیس کل دادگستری استان یزد با تاكيد بر اين كه ملاقات فرزند با والدین باید در محیطی باشد که با شرایط روحی فرزند سازگار باشد، اعلام كرد: در حال حاضر احکام دادگاه‌های خانواده در خصوص ملاقات اطفال با والدین به جاي كلانتري‌ها در امامزاده جعفر(ع) انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 06 September 2018

به گزارش تابناک يزد، «محمدرضا حبیبی» در نشست کمیته راهبردی قضایی انتظامی استان ضمن خیر مقدم و تبریک انتصاب سردار میرحیدری به عنوان فرمانده انتظامی استان یزد و تقدیر از زحمات سردار کاکاوند فرمانده سابق انتظامی استان، گفت: امنیت مولفه اصلی آرامش و پیشرفت و توسعه در جامعه است و بار اصلی آن بردوش دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و موفقیت در این کار را باید در بین مردم جستجو کرد تا  امنیت و آرامش برای مردم و ناامنی و احساس خطر برای مجرمین باشد.

وي با اشاره به تسریع در گسترش ابلاغ الکترونیک، گفت: ساماندهی و راه‌اندازی ابلاغ الکترونیک ضمن تسهیل در امور مردم، در روند کار ماموران و وقت و هزینه صرفه‌جویی كرده و آن وجهه ناخوشایندی که حضور ضابط انتظامی درب منازل جهت ابلاغ  نامه دارد، را حذف كرده است . 

بنا به گزارش ایسنا یزد، وی شرط ابلاغ الکترونیک را ثبت‌نام در سیستم ثنا دانست و از مردم خواست تا در اسرع وقت در این سامانه ثبت نام کنند تا همه ابلاغ ها به صورت الکترونیک به آنها اطلاع رسانی شود . 

حبیبی به عزم جدی دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با متخلفین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با شرایط پیش رو و توطئه‌های دشمن برای ایجاد ناآرامی و تشویش اذهان عمومی ایجاب می‌کند كه مسئولان و ضابطین هوشیارتر و با پشتکار بیشتر پای کار باشند تا متخلفین جرأت و فرصت برای ارتکاب جرم نداشته باشند . 

وی به تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت:مسئله امر به معروف یک مسئله همگانی است و تاکید کرد بار مسئولیت این امر خطیر  بر دوش همه آحاد جامعه است و موقعی می‌توان یک جامعه سالم و با امنیتی داشت که مردم آن جامعه در انجام این فریضه کوتاهی نکنند.

ريیس کل دادگستری استان یزد اشاره‌ای به ملاقات های مردمی در کلانتری‌ها کرد و گفت: ملاقات فرزند با والدین باید در محیطی باشد که با شرایط روحی فرزند سازگار باشد و با امکانات کامل و بدون هیچ مشکل روانی، فرزند با والدین خود دیدار کند . 

وی در این خصوص به مرکز ملاقات فرزند در آستانه مقدس امامزاده جعفر اشاره و اظهار كرد: در حال حاضر احکام دادگاه‌های خانواده در خصوص ملاقات اطفال با والدین در این محل انجام می‌شود و تاثیر اجتماعی بسیار خوبی داشته است . 

حبیبی  خواستار ایجاد مجتمع تخصصی تصادفات شد و اظهار كرد: در خصوص روند کار ارباب رجوع و احترام به مردم باید ساختمان تخصصی تصادفات با حضور بیمه‌گذاران‌، کارشناسان و ضابطین احداث گردد و در کنار آن شورای صلحی تصادفات فعالیت داشته باشد تا امور مربوط به تصادفات  به صورت تخصصی و روان تر در این مجتمع انجام شود . 

ريیس کل دادگستری در پایان این جلسه امنیت استان را خوب ارزیابی و اظهار كرد: با همکاری و تلاش دستگاه قضایی و تشکیل این جلسات جهت بررسی و حل مشکلات مردم و تسهیل در امور آنها باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا مردم امنیت را احساس کنند . 

گفتني است، در این جلسه راه‌های تعامل بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در جهت ارتقاء امنیت استان و تسهیل امور مردم بررسی و مصوبات خوبی نيز تصویب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار