به مناسبت ایام محرم
دبیر مسابقه کتابخوانی«من و کتاب و کربلا» از برگزاری این مسابقه به مناسبت ایام محرم خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 05 September 2018

به گزارش تابناک قم،علی اصغر ملااحمدی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی «من و کتاب و کربلا» اظهار کرد: فراخوان این مسابقه با محوریت کتاب «من و کتاب» اعلام شده است تا محرم امسال قدمی کوچک در زمینه استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی استان قم در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شود.

دبیر مسابقه کتابخوانی«من و کتاب و کربلا» افزود: در این مسابقه هشت عنوان کتاب عاشورایی برای سنین و سلایق مختلف معرفی و عرضه می‌شود تا فضایی متفاوت برای رشد فکری و معنوی عزاداران حسینی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: خاطرات، دغدغه‌ها، نقدها و راهکارهای رهبر معظم انقلاب در زمینه کتاب و کتابخوانی در کتاب «من و کتاب» ارائه شده که در نشان دادن شخصیت ایشان در ارتباط با کتاب و مطالعه مستمر ایشان مؤثر است.

ملااحمدی با اشاره به هدف از انتخاب این کتاب به عنوان محور مسابقه گفت: این کتاب بخش مهمی از دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب را به قشر مذهبی، انقلابی و ولایت مدار منتقل می‌کند و به پیوست آن هفت عنوان کتاب عاشورایی نیز انتخاب شده است، تا مخاطبان کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در قالب‌های رمان، داستان، مقتل، تحلیلی و ... با معارف حسینی بیشتر آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: «مقتل الحسین» نوشته علامه عسگری با استناد به منابع اهل سنت، «آینه تمام نما» حکمت‌های ناب عاشورایی در بیانات آیت‌الله حائری شیرازی، «احضاریه» جدیدترین رمان علی مؤذنی با محوریت شخصیت حضرت زینب(س)، «همه نوکرها» مستند داستانی به قلم حجت الاسلام حدادپور، «بچه‌های فرات» رمانی ویژه نوجوانان، «بچه‌های عاشورا» داستانی در فضای کودک و «سربلند» جدیدترین وکامل‌ترین کتاب درباره شهید محسن حججی از جمله کتاب‌های عاشورایی هستند.

مسؤول انجمن ادبیات داستانی کانون بسیج هنرمندان ناحیه امام حسین قم یادآور شد: تعدادی کمک هزینه سفر اربعین به همراه جوایز ارزنده دیگر برای شرکت‌کنندگان این مسابقه به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار