پس لرزه های پرونده قضایی در یک شرکت دولتی؛
برخی معتقدند که تغییرات مدیریتی در سطوح شهرستانی در شرکت آب منطقه ای اردبیل با هدف به تعویق انداختن تغییر مدیریتی در راس این شرکت انجام می شود.
کد خبر: ۶۵۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 05 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، اصغر سلیمان زاده در پی حجم گسترده و انباشته شکایات و اعتراض‌های مردمی به عملکرد سئوال‌برانگیز یکی از مدیران خود، ارسلان فرجی مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین شهر را در سکوت خبری برکنار و قیصر جیره میرک را به سرپرستی امور آب این شهرستان منصوب کرد.

طبق اطلاعات، بیشترین آمار حفر چاههای غیرمجاز در استان اردبیل متعلق به منطقه ارشق از توابع مشگین شهر است.

ضعف نظارت و بی توجهی به شکایات مردمی، موجی از رقابت برای حفر چاههای عمیق ونیمه عمیق غیرمجاز در منطقه ارشق را به راه انداخته که خشک شدن قتوات با قدمت حتی یک هزار ساله در روستاهای این منطقه از جمله نتایج زیانبار نقض حریم قنوات و درسایه ضعف مدیریت شرکت آب منطقه ای اردبیل در این منطقه است.

خشک شدن قنوات و تداوم خشکسالی در سالهای اخیر موجب افزایش مهاجرت از روستاهای ارشق به کلانشهرها شده است.

اسفندماه گذشته بود که تعدادی از مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه ای اردبیل به اتهام دریافت رشوه های کلان و سوء استفاده از موقعیت شغلی به جعل اسناد دولتی و پروانه چاه های عمیق بازداشت شدند و ماه گذشته نیز مدیر حراست این شرکت نیز تغییر کرد.

سکوت و مماشات مسئولان شرکت آب منطقه ای اردبیل در قبال کاهش حق آبه مغان از رودخانه ارس، تصمیمات خودسرانه و افزایش بی حساب و کتاب و بی ضابطه نرخ بلیت آبهای گرم سرعین، آمار بالای حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق غیرمجاز در استان و مواردی از این دست این شرکت را زیر ذره بین مسئولان عالی استان در حوزه های نظارتی و قضایی قرار داده است به طوری که اکبر بهنامجو استاندار اردبیل با انتصاب علی رحیمی زاد به عنوان یکی از جدی ترین گزینه های تصدی مدیرعاملی شرکت آب منطقه ای اردبیل در سال 95 به سمت مشاور استاندار در امور آب خواسته است تا بدینوسیله به مسئولان قضایی و نظارتی استان اطمینان دهد که او نیز حساسیت و دغدغه ای مشترک با آنان داشته و برای نظارت و اصلاح فرایندها در این حوزه مصمم است.

ضمن این که حجم بزرگی ازتعهد اشتغال 20 هزارنفری استاندار اردبیل در سالجاری، پایاب سد خداآفرین است که بی تردید منوط به مدیریت هوشمندانه در این بخش و کمک به تحقق برنامه های اکبر بهنامجو است.

رسانه های محلی بر این باورند که استاندار اردبیل در آینده نزدیک با هماهنگی مسئولان عالی وزارتخانه و دستگاهها دست به اصلاحات آبی در مدیریت های ذیربط استانی خواهد زد که در صدر آنها، شرکت آب منطقه ای اردبیل قرار دارد.

برخی کارشناسان معتقدند که تغییرات مدیریتی در سطوح شهرستانی در شرکت آب منطقه ای اردبیل با هدف کاستن از حساسیت های موجود درباره این شرکت،انحراف افکار عمومی و به تعویق انداختن تغییر مدیریتی در راس این شرکت انجام می شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
مهندس رحیمزاد بعنوان کارشناس شیمی فقط میتواند آزمایشگاه شرکت آب منطقه ای را اداره کند
شاهد
|
Norway
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
استاندار محترم عنایت داشته باشد که در خود شرکت آب منطقه ای، دهها کارشناس و مدیر باسابقه و زبده وجود دارند که به خاطر سلامت نفس، در سالهای اخیر به حاشیه رانده شده اند و در عین حال رزومه شخصی آنها صدها برابر قوی تر از گزینه ایست که در حال مقدمه چینی برای آن هستید. صرفا با صدور یک ابلاغ کاغذی تحت عنوان "مشاور آب و خاک" کسی متخصص و مدیر آب و خاک نمی شود.
کارمند آب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
مهندس رحیمزاد اگر میخواهد با این جو سازی ها آب را گل آلود کرده و ماهی بگیرد این امر به ضرر دولت است

مشک آن است که خودببوید
دل خسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
رحیمی زاد دقیقا چه سابقه ای جز آزمایشات شیمی آب دارد؟ چالش های کلان برنامه ریزی و تخصیص آب ارس و قزل اوزن را با کدام تجربه و علم هدایت خواهد کرد؟
آبیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
کسی که یک دور در ستاد نماینده اصولگرا سینه میزد دور بعد اصلاح طلب شده ودر مرحله بعد معتدل از آب در آمده میتواند در آب منطقه ای فاجعه نیروی انسانی وبه تبع آن فنی ایجاد کند

آقای استاندار شرکت آب منطقه ای به یک فرد با تجربه وفنی نیاز دارد نه سیاسی ودست نشانده چند بار باید تجربه کرد سعی وخطا تاکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
اهالی استان باید نمایندگانی را که در عزل و نصب مدیران دخالت کرده و می کنند و در کماردن فک و فامیل و دوست و آشنای خود به پست های دولتی هستند قاطعانه کنار بگذارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
با سلام از مدیر مسئول محترم تابناک اردبیل تقدیر و تشکر می شود که مردم را در جریان کارهای سود جویانه برخی مدیران قرار می دهند و مثل برخی رسانه های استان که تعدادشان نیز کم نیست تحت تاثیر پیشنهادات قرار نمی گیرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
مدیریت فعلی آب استان نیاز به تغییر می باشد. تا باند همشهری بازی و فامیل بازی از بین برود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار