در یک سال اخیر همشهری به عنوان بزرگترین موسسه مطبوعاتی کشور با فراز و نشیب های زیادی روبه رو بوده است، از اجرای طرح تحقیق و تفحص از این موسسه گرفته تا افشای تخلفات مالی و تعدیل نیرو و تغییر چند باره مدیریت روزنامه باعث شده تا کارکنان و خبرنگاران شاغل در این روزنامه بزرگ با مشکلات زیادی روبه رو شوند. اما این اواخر ورود سرمایه گذار جدیدی که گفته می شود تخصص زیادی نه در مدیریت رسانه و نه در حوزه روزنامه نگاری داشته، اما و اگر های زیادی را از سوی منتقدان نسبت به انعقاد قراردادن کلان مدیرعامل موسسه همشهری با این فرد مطرح کرده است. این در حالی است که انجمن صنفی کارکنان موسسه همشهری بر این باورند با مشکلاتی که در طول چند سال اخیر این مجموعه با آن روبه رو بوده است؛ حضور این سرمایه گذار می تواند می تواند نقطه امیدی برای این مجموعه باشد.
کد خبر: ۶۵۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 05 September 2018

به گزارش تابناک : براساس قراردادی که سرمایه گذار جدی با مدیر عامل موسسه همشهری منعقد کرده است، 8 مجله تعطیل شده این مجموعه دوباره فرصت انتشار پیدا می کند. در بیانیه انجمن صنفی کارکنان موسسه همشهری آمده است:


انجمن صنفي كاركنان مؤسسه همشهري نخستين انجمن صنفي نهاد‌هاي رسانه‌اي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است كه سال 1384 فعاليت رسمي خود را آغاز كرده است. افتخار اين انجمن دفاع از حقوق آحاد كاركنان بخش‌هاي مختلف خانواده بزرگ همشهري اعم از روزنامه‌نگاران، اداري، مالي، نيازمنديها، آگهي‌ها، فني و چاپ است.


ما در طول اين سال‌ها با انبوهي از تنگناها و فشارهاي مديريتي مواجه بوده‌ايم. برگزاري جلسات انجمن صنفي در خيابان‌‌ها و پارك‌هاي شهر به دليل ممانعت از تشكيل جلسات در محل كار، احضار‌ها، شكايت‌ها، جابجايي‌ها و اخراج و تعليق تعدادي از اعضاي هيأت‌مديره اسبق اين انجمن، نمونه‌اي از اين ماجراهاست.


در تمام اين دوران نامه‌نگاري‌هاي متعدد با شوراي اسلامي شهر تهران و نهاد‌هاي ذي‌ربط براي مقابله با سندسازي‌ها، انعقاد قراردادهاي نجومي يكطرفه، هزينه‌تراشي‌ها، ولخرجي‌ها، زيرپا گذاشتن مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران درخصوص ادغام شركت پيام همشهري در مؤسسه همشهري، تبعيض‌‌ها و بي‌عدالتي‌ها و ناديده گرفتن جايگاه و حقوق اساسي كاركنان با استخدام‌هاي بي‌رويه و فرمايشي و پيگيري بازنگري طرح طبقه‌بندي مشاغل با هدف اصلاح ساختارهاي نادرست همشهري، همواره از مهمترين اولويت‌هاي اين انجمن بوده است.


متأسفانه طي‌ سالهاي اخير با ايجاد ساختارهاي عريض و طويل اداري و اجرايي بين نيازها و وظايف واقعي همشهري و مجموع هزينه‌هاي توليد محتوا، چاپ، توزيع و غيره هيچ آورده‌ و رابطه منطقي و معقولي براي همشهري وجود ندارد.

امروز همشهري زيربار هزينه‌هاي تحميلي و نامعقول و نبايد‌هايي كه به رويه تبديل شده كمر خم كرده است و به‌واسطه آنچه اكنون نمايان شده حال و روز خوشي ندارد؛ حال كه همشهري با انتشار قرارداد مجموعه مجلات، اقدام به شفاف‌سازي در اين حوزه كرده است، نيت‌خواني درخصوص اينكه «مجري» قرارداد با چه انگيزه‌اي وارد اين حوزه شده و قرارداد انتشار مجلات همشهري را منعقد كرده، كار ما نيست. زيرا بنابر اصل صحت و نيز اصل آزادي اراده،‌ طرفين قرارداد يا متعاقدين اختيار انعقاد قرارداد با شرايط توافق شده را از نظر حقوقي دارند.


وظيفه ما تلاش و مشاركت براي بقا و حفظ منافع و منابع خانه‌اي است كه در فراز و فرود‌هاي سخت و بحران‌زا و تركش تير حسودان و خناثان با ذره‌ذره جان و لحظه‌لحظه عمرمان آن را بنا كرده‌ايم. اگر سريعتر چاره‌اي انديشيده نشود، خانه ما ويران خواهد شد؛ از اين‌رو مديريت صحيح هزينه‌ها نه يك انتخاب بلكه يك ضرورت انكارناپذير است.


از اين‌رو اقداماتي، از جمله قرارداد مجلات، كه موجب كاهش هزينه‌هاي سرسام‌آور مغرضانه و غيركارشناسي تحميل شده و تقويت اميد به بقاي همشهري براي خانواده بزرگ كاركنان آن شود، مورد تأييد و حمايت انجمن صنفي كاركنان مؤسسه همشهري است و ما را با كساني كه در كنار گود نشسته و برايمان نسخه مي‌پيچند كاري نيست.


در عين حال انجمن صنفي كاركنان مؤسسه همشهري به‌منظور شفاف‌سازي، خواستار انتشار ليست پرداخت حقوق‌هاي نجومي، قراردادهاي خريد و فروش دفاتر و نمايندگي‌ها، توليد فيلم سينمايي و سريال، توليد محتواي روزنامه، ضمائم و مجلات، چاپ، توزيع و خريد كاغذ، ماشين‌آلات چاپ و ليتوگرافي، زينك، مركب و ... و همچنين قرارداد‌هاي واگذاري بخش‌هاي آگهي‌ها، نيازمنديها، همشهري محله‌، ويژه‌نامه‌هاي استاني، فروش ضايعات و پرداخت‌هايي با عناوين مختلف مانند حق جلسه و پاداش‌هاي هيأت‌مديره همشهري طي سالهاي گذشته است، «تا سيه روي شود هركه در او غش باشد»


طي اين سالها كه ما هر روز تخلفات صورت گرفته در همشهري را به همراه مستندات آن به مراجع ذي‌ربط اطلاع‌رساني كرده‌ايم، دريغا كه جز معدودي از شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي كسي ما را همراهي نكرد.


در پايان به آناني كه پشت پرده، آمرانه فرمان مي‌دهند، با صداي رسا مي‌گوييم؛ آن روزها كه قراردادهاي شبه تركمنچاي منعقد مي‌شد‌ كجا بوديد كه همشهري به اين روز افتاد؟!

هيأت مديره انجمن صنفي كاركنان مؤسسه همشهري

بقاي «همشهري» مهم‌تر از منافع «جناحي» است/ نیت خوانی سرمایه گذار جدید همشهری کار ما نیست!

بقاي «همشهري» مهم‌تر از منافع «جناحي» است/ نیت خوانی سرمایه گذار جدید همشهری کار ما نیست!

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار