تحلیل ارسالی مخاطبان
این تحلیلگر معتقد است ، شرایط فعلی دولت روحانی خصوصا در سیاست خارجی همان ارسال پالس های ضعف به طرف مقابل (ترامپ) که همانند بوش سیاست تهاجمی و دیوانگی را در پیش گرفته است می باشد.
کد خبر: ۶۵۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 05 September 2018
اخبار کهگیلویه و بویراحمد امروز تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ،آنچه که در ادامه می خوانید ، تحلیل ارسالی یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان بهمئی است و به گونه ای نیست که تابناک آن را تایید یا تکذیب کند اما این سایت خبری تحلیلی به احترام مخاطبان و به منظور در اختیار قرار دادن فضای رسانه به کسانی که می خواهند در مورد مسائل مختلف اظهار نظر یا تجزیه و تحلیل کنند ، قرار داده می شود. لذا این فضا توسط مدیریت تابناک کهگیلویه و بویراحمد در اختیار همه افراد و یا گروه های سیاسی که بنابر اعلام دیدگاه های خود دارند با همین شیوه و بدون تایید یا تکذیب ، قرار خواهد داشت.
احمدی نژاد به لیکک سفر می کند
از عصر دیروز خبری مبنی بر حضور روز جمعه احمدی نژاد در بهمئی فضای مجازی و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و البته موافقان و مخالفان در حال تجزیه ، تحلیل و واکنش به این خبر هستند.
بنابر آنچه ابتدا در فضای مجازی و سپس رسانه ها منتشر شد ، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق روز جمعه به کهگیلویه و بویراحمد (شهرستان بهمئی)  سفر می کند.
آنگونه که در خبرها آمده است ، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق روز جمعه به دعوت برخی از هیئت مذهبی به لیکک مرکز شهرستان بهمئی سفر می کند.
برخی منابع آگاه از قطعی بودن سفر احمدی نژاد به لیکک تا این لحظه خبر می دهند.
گفته می شود مبشری مدیرکل اسبق سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد ازسخنرانان برنامه سفر احمدی نژاد است.
واکنش فرماندار در باره حضور احمدی‌نژاد در بهمئ
اما خبر این سفر که بیشتر از طریق فضای مجازی بوده است ، فرماندار بهمئی را در یک نوع عمل انجام شده قرار داده است و واکنش وی چندان شفاف و روشن نیست !
حکمت اله سنایی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود رئیس‌جمهور سابق قصد حضور و سخنرانی در این شهرستان را دارد و آیا با شما صحبتی در این زمینه شده است یا خیر؟ اظهار داشت: من نیز از طریق فضای مجازی و مراجعه‌کنندگان به فرمانداری از حضور رئیس‌جمهور سابق در این شهرستان مطلع شده و نمی‌دانم این حضور در شهرستان بهمئی صحت دارد یا خیر.
سنایی افزود: تاکنون رسماً از سوی فرد یا جریان خاصی درخواستی مبنی بر حضور آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در شهرستان بهمئی به فرمانداری این شهرستان ارائه نشده است.
وی بابیان اینکه ما فقط به‌صورت شفاهی و برخی اخبار فضای مجازی از حضور احمدی‌نژاد در شهرستان بهمئی مطلع شده‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ درصورتی‌که درخواستی به فرمانداری بهمئی جهت حضور آقای احمدی‌نژاد در این شهرستان ارائه شود باید موردبررسی قرار گیرد.
فرماندار بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این پرسش که آیا شما مجوزی برای حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور سابق در این شهرستان صادر می‌کنید یا خیر؟ یادآور شد: فعلاً نمی‌توانم به این سؤال پاسخ بدهم و باید فضای حاکم بر شهرستان بهمئی را مورد ارزیابی قرار دهم.
سنایی گفت: علاوه بر ارزیابی فضای عمومی شهرستان بایستی با شورای تأمین نیز وارد مشورت شده و نظر مشورتی این شورا را گرفته و موردبررسی قرار دهیم.
فرماندار شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که نظر خود شما برای حضور احمدی‌نژاد در این شهرستان چیست؟ اظهار داشت: الآن نمی‌توانم بگویم که نظرم مساعد است یا خیر و نظر من تابع شرایط خاص خود است.
وی افزود: نظر شورای تأمین یک نظر مشورتی است و البته رد یا تائید آن به معنای صدور مجوز سخنرانی نبوده و باید فضای عمومی حاکم بر شهرستان بهمئی هم مدنظر قرار بگیرد.
سنایی تأکید کرد که با اطمینان نمی‌تواند بگوید که موافق حضور احمدی‌نژاد در شهرستان بهمئی است یا مخالف.
از هیجان موافقان تا دستپاچگی مخالفان!
محل سفر احمدی نژاد یکی از حساس ترین و پر جنب و جوش ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ مباحث سیاسی یعنی شهرستان بهمئی انتخاب شده است .
از لحظه اعلام این خبر واکنش های موافقان و مخالفان در شبکه های اجتماعی این شهرستان به شدن برجسته شده است و البته در این بین موافقان احمدی نژاد که زمانی وی را تنها منجی ایران می دانستند ، بسیار هیجان زده به تبلیغ و استقبال از وی می پردازند و مخالفان که از یک طرف با توجه به شرایط بغرنج دولت روحانی در لاک دفاعی قرار دارند ، واکنش های گاها مخالف و گاها با دستپاچگی از خود نشان می دهند.
مخالفان که عمده آنها را اصلاح طلبان تشکیل می دهند ، همانند زمان آخر دولت احمدی نژاد آن حرارت و مستندات از بی برنامگی احمدی نژاد را پیش نمی کشند و تنها به این نکته بسنده می کنند که عامل این همه نابسامانی مربوط به دولت قبل است و آثار ان همچنان باقی مانده است. اما موافقان احمدی نژاد ، این روزها به مدد بازار آشفته و عدم پاسخگویی روحانی و دولتش به وضعیت نابسامان بوجود آمده ، دیگر مانند سابق از نقدهای تورمی و گرانی گرفته تا موضوع سیاست خارجی اصلاح طلبان ابایی ندارند و معتقدند کارنامه احمدی نژاد در همه ی این مباحث باعث روسفیدی آن ها در مقابل مخالفان است.
البته در این بین هستند افرادی که هر دو گروه را نقد می کنند و معتقدند که عامل شرایط موجود ، سیاسی کاری صرف این گروه ها هستند که مدیریت مملکت را رها کرده و به منافع و مواضع حزب و گروهی خود چسبیده اند و این افراد نه از آمدن احمدی نژاد خوشحالی می کنند و نه از نیامدنش به بهمئی ناراحت هستند و بر عکس.
از دوران بوش ،خاتمی تا دوره ترامپ ، روحانی!
شاید جالبترین واکنش به این موضوع سخنان یک فعال سیاسی اصولگرا باشد که ارتباط تنگاتنگ شرایط سیاسی ایران و ایالات متحده آمریکا را به هم گره زده است!
این فعال سیاسی معتقد است که با توجه به تاثیرپذیری شدید سیاست خارجی دولت های ایران و آمریکا از هم ، مواضع ریاست جمهورهای این دو کشور تا حدود زیادی در این بخش به هم ارتباط پیدا می کند.
بر اساس تحلیل این فعال اصولگرا ، شرایط کنونی سیاست خارجی ما شباهت زیادی به سال های پایانی دولت خاتمی در ایران و جرج بوش پسر در آمریکا دارد !
وی معتقد است روابط بین الملل بر اساس احترام متقابل تنظیم نشده است ، بلکه بر اساس میزان قدرت و نفوذ تعیین شده است. اگر در سیاست خارجی از خود کوچکترین ضعفی نشان دهید به سرعت مورد سوء استفاده قرار خواهید گرفت .
بر این اساس در زمان دولت خاتمی دو موضوع گفتگوی تمدن ها و مذاکرات هسته ای باعث شد جرج بوش پسر ایران را ضعیف بداند و آن همه خواسته ی نامعقول هسته ای را پیگیری کند و نهایتا هم ایران را در کنار عراق و کره شمالی محور شرارت بنامد و تهدید نظامی کند! و اتفاقا با روی کار آمدن احمدی نژاد و گرفتن مواضع تند بر علیه غربی ها ، آنان ، هم قدم به قدم از مواضع خود عقب نشینی کنند و هم از تهدیدات نظامی بوش پسر کاسته شود و البته بوش هم سال های پایانی ریاست جمهوری خود را با شکست از احمدی نژاد در خاورمیانه سپری کند.
این تحلیلگر معتقد است ، شرایط فعلی دولت روحانی خصوصا در سیاست خارجی همان ارسال پالس های ضعف به طرف مقابل (ترامپ) که همانند بوش سیاست تهاجمی و دیوانگی را در پیش گرفته است می باشد و البته به نظر وی فردی مانند احمدی نژاد می تواند به ترامپ بفهماند که آنچه از روحانی و تیمش می بیند ضعف کل نظام نیست بلکه وادادگی و ترس گروهی خاص است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار