دوره‌های ارتقا مربیان خانه‌های نور سراسر کشور با حضور ۴۰۰ مربی خواهر و برادر امروز در قم در هتل شاهد قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 04 September 2018

به گزارش تابناک قم، دوره‌های ارتقا مربیان خانه‌های نور سراسر کشور با حضور 400 مربی خواهر و برادر امروز در قم در هتل شاهد با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و سید‌موسی حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این مراسم افتتاحیه آن مراسم که 13 و 14 شهریور ویژه خواهران و 15 و 16 شهریور ویژه برادران در 12 کلاس آموزشی با حضور اساتید برجسته قرآنی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به اهمیت و گستردگی فعالیت خانه‌های نور در سراسر کشور اظهار داشت: فعالیت 1500 خانه نور در سراسر کشور می‌تواند گام مؤثری در جهت تربیت قرآنی کودکان و نسل آینده باشد.

وی گام نخست در استقبال کودکان از قرآن و ترویج برنامه‌های قرآنی را تربیت مربیان حرفه‌ای دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی و مردم هر آنچه را که تا امروز به دست آورده‌اند را مدیون قرآن بوده و در سایه قرآن محقق شده است و باید این تفکر و دیدگاه نیز با تلاش مربیان حرفه‌ای و مشتاق در برنامه‌های قرآنی به نسل آینده انتقال داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم با تأکید بر دغدغه‌های مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم در سراسر کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در کنار حفظ قرآن کریم نسبت به شناخت و درک مفاهیم قرآنی تأکید داشته و باید مربیان ما در جهت تحقق این هدف گام بردارند.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری چنین دوره‌های آموزشی خاطرنشان کرد: چنین طرح‌هایی می‌تواند در جهت ارتقاء کیفیت آموزش و شاخصه‌های قرآنی به کودکان و نوجوانان بسیار مؤثر بوده و باید در این طرح برای پیوند دوباره قرآن، کودک و نوجوان و مساجد به‌عنوان سه ضلع جدانشدنی برنامه‌ای جامع تدوین شود.

حسینی کاشانی کانون‌های فرهنگی را مهم‌ترین عامل پیوند دوباره نسل جوان و مساجد دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد باید در جهت آشتی نسل جوان با مساجد و ارائه برنامه‌ها و آموزش‌های مبتنی بر داده‌های روز حرکت کرده و برای حضور نسل جدید در مساجد برنامه‌ای جامع داشته باشند.

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب رضا ارزانی با اشاره به اهمیت بهره بردن از رهنمودهای قرآن در زندگی اظهار داشت: برای رفع ابهامات قرآن کریم نیازمند کسانی هستیم که مبین و تبیین‌کننده بوده و با کلام وحی آشنا هستند تا بتوانیم بهره کامل از این گنجینه الهی ببریم.

دبیر ستاد عالی کانون‏‌های مساجد با اشاره به اهمیت فعالیت خانه‌های نور سراسر کشور افزود: برای بهره‌بردن از قرآن کریم تنها داشتن دانش کافی نبوده و باید با اعتقاد قلبی و ایمانی حقیقی به آیات قرآن‌کریم مراجعه کرده و با راهنمایی‌هایی ائمه‌اطهار(ع) که مفسران حقیقی قرآن هستند، قرآن را آموزش داد.

وی لازمه رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای را توجه به کودکان دانست و تأکید کرد: باید برای تربیت کودکان و نوجوانان در عرصه‌های قرآنی در همه حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و از اهمیت آموزش و تربیت نسل جوان غافل نشویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار