رييس سازمان مديريت يزد:
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي با بيان اين كه بخشي مهمي از معضل بيكاري استان به نداشتن مهارت افراد جوياي كار باز مي‌گردد، تاكيد كرد: لازم است بمنظور حل مسائلي نظير بيكاري، ميزان فراگيري حرفه‌هاي كاربردي همانند رتبه استان در كنكور مورد مطالبه جدي مسئولان و مردم قرار گيرد .
کد خبر: ۶۵۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 04 September 2018

«سيدمجتبي حسيني پور» در مراسم تجليل از اعضاي تيم مهارت استان يزد اعزامي به هجدهمين دوره مسابقات ملي مهارت كه تيرماه سالجاري در استان البرز برگزار شده بود، با تشريح وضعيت بيكاري در استان و سهم بالاي جوانان تحصيل كرده، خواستار حرفه‌آموزي جوانان در زمان تحصيل در دانشگاه شد تا بتوانند امنيت شغلي خود را فارغ از تحصيلات دانشگاهي فراهم آورند .

وي تاكيد كرد: بخشي از وضعيت بيكاري استان به عدم توانايي نيروي متقاضي كار بر مي‌گردد كه آموزش‌هاي فني و حرفه اي، در اين راستا موثر است .

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان همچنين به سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: ترويج آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي يكي از عناوين اشاره شده در اين سند است كه بايد به طور ويژه مورد توجه قرار گيرد .

وي گفت: لازم است بمنظور حل مسائلي نظير بيكاري، ميزان فراگيري حرفه‌هاي كاربردي همانند رتبه استان در كنكور مورد مطالبه جدي مسئولان و مردم قرار گيرد .

حسيني پور همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر به‌روز رساني و توجه به نيازهاي جديد جامعه با ابزارهاي نوين، خواستار ترويج بيشتر رشته‌هاي جديد مهارتي شد .

اين مسئول با قدرداني از اعضاي تيم مهارت و مسئولان اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان تصريح كرد: يزد بايد در مسابقات آتي در بين سه استان برتر كشور قرار گيرد .

وي افزود: رويكرد سازمان مديريت در اين خصوص حمايتي است و با مشوق‌هايي كه در نظر خواهيم گرفت، اميدواريم تعداد بيشتري از افراد ماهر جذب اين مسابقات شوند .

حسيني‌پور گفت: لازم است با اطلاع رساني بيشتر زمينه جذب جوانان بيشتري به اين مسابقات فراهم شود تا بدين واسطه بتوان آموزش‌هاي فني و حرفه اي را در بين نسل جديد ترويج كرد .

وي همچنين بر تامين امكانات مورد نياز جوانان استان در مسابقات ملي مهارت تاكيد كرد و خواستار توجه بيشتر و كسب رتبه بالاي استان در اين مسابقات شد .

حسيني پور در پايان تاكيد كرد: جواناني كه در مسابقات جهاني حائز رتبه شوند، به طور ويژه از سوي اين سازمان مورد تقدير قرار خواهند گرفت .

گفتني است؛ استان يزد با 21 شركت كننده در هجدهمين دوره مسابقات ملي مهارت، با كسب يك مدال طلا، يك مدال نقره، دو مدال برنز و 6 ديپلم افتخار حائز رتبه دهم در ميان استان‌هاي سراسر كشور شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار