دهمين مركز معاينه فني مكانيزه خودروهاي سنگين و نيمه سنگين اصفهان با حضور معاون وزير راه وشهرسازي ورئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور و جمعي از مسئولان استان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۵۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 04 September 2018
به گزارش تابناک : معاون وزیر راه وشهرسازی در این مراسم، اظهار کرد: حدود ۳۴۰ هزار ناوگان باری در کشوربراساس كارت هوشمند شناسایی شده است‌.
 
عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ناوگان نیز در شبکه خصوصی کشور و حدود دو میلیون ناوگان سبک شامل نیسان در کشور در حال فعالیت هستند، ادامه داد: حفظ و نگهداری راه ها، زیرساخت ها و همچنین ناوگان حمل و نقل جاده ای ما به عنوان یک ثروت ملی نیازمند اندیشیدن تمهیدات ویژه است.
 
وی تصریح کرد: یکی از اهرم های ما برای حفظ این ثروت ملی، حفظ و ارتقای کیفیت راه ها و ناوگان حمل و نقل  و به ويژه توسعه مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین است.
 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به ظرفیت های حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان، گفت: اصفهان نیازمند  توسعه هر چه بيشتر مراکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 19 میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد مي كند که در آينده نزديك و براساس برنامه چشم انداز به ۳۵ میلیون وسیله نقليه خواهد رسید، بنابراین توسعه مراکز معاینه فنی مکانیزه اهمیت شایانی دارد.
 
مديركل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان اصفهان نیز در در آئين افتتاح این مرکز، اظهار كرد: ايجاد مراكز معاينه فني خودروهاي سنگين در مسيرهاي اصلي عبور ومرور استان اصفهان يكي از اهداف چشم انداز اداره كل راهداري وحمل ونقل استان اصفهان بوده است.
 
مهدي خضري با بيان اينكه اين مركز با سرمايه بيش از 30 ميليارد ريال بخش خصوصي افتتاح شده است، ادامه داد: با راه اندازي اين مركز ارائه خدمات به دارندگان خودروهاي سنگين در شهرستان شاهين شهر به عنوان يكي از اصلي ترين محورهاي ترانزيتي استان اصفهان تسهيل شد.
 
وی با اشاره به فعاليت 460 شركت حمل و نقل و 35 هزار ناوگان فعال و در بخش حمل‌ونقل كالا در استان اصفهان، خاطرنشان كرد: ارزيابي فني خودروهاي سنگين يكي از راه هاي پيشگيري از حوادث جاده اي و بروز مشكلات متعاقب آن براي دولت و خانواده هاي آسيب ديده است.
 
 مديركل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان اصفهان با تاكيد بر اهميت راه اندازي مراكز معاينه فني خودروهاي سنگين در اصفهان، تصريح كرد: هزينه اي كه براي پيشگيري از حوادث جاده اي انجام مي شود به مراتب از هزينه هايي كه دولت، جامعه و خانواده هاي آسيب ديدگان پس از حوادث متحمل مي شوند، كمتر است . 
 
وی يكي ديگر از مواهب راه اندازي مراكز معاينه فني خودروهاي سنگين و نيمه سنگين را كمك به افزايش كيفيت هوا و حفاظت از محيط زيست عنوان كرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار