اعلام برگزاری کنسرت خیابانی برای خوشحال کردن مردم اولین بار توسط همایون شجریان در شبکه های مجازی منتشر و به دنبال آن سایر خوانندگان پاپ و سنتی اعلام آمادگی کردند تا به نام مردم و برای مردم این کار را انجام دهند. این در حالی بود که حتی مقدمات این کار طی جلساتی در شهرداری تهران انجام شد؛ تا شاید آقای صدای ایران(البته بعد از محمدرضا شجریان) نخستین هنرمندی باشد که برای خوشحال کردن مردم به جای برگزاری کنسرت در سالن با قیمت های نجومی بلیت هایی که در این کنسرت ها به فروش می رسد، اقدام به برگزاری کنسرت خیابانی در خیابان باشد. این در حالی است که به نظر می رسد زیاده خواهی تیم اجرای وی نسبت به محل برگزاری و امکانات درخواستی باعث شد تا صدای همایون شجریان در خیابان های پایتخت طنین انداز نشود.
کد خبر: ۶۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 04 September 2018
به گزارش تابناک : مرداد ماه امسال بود که به یکباره تب برگزار کردن کنسرت خیابانی با هدف بازگشت خوشحال کردن مردم در شرایط بد اقتصادی و اجتماعی دامن هنرمندان را گرفت. 
همایون شجریان، خواننده به نام آواز اصیل ایرانی نخستین فردی بود که در اینستاگرام خود این خبر را منتشرکرد و به مانند باز دومینو سایر خوانندگان موسیقی پاپ و سنتی آمادگی خود را برای انجام این کار آن هم به نام مردم اعلام کردند.
 
سیروان خسروی، رضا یزدانی، مهدی یراحی، فرزاد فرزین و شهرام شکوهی، حمید هیراد، بهنام بانی و.... از جمله خوانندگان جوان موسیقی پاپ کشورمان هستند که اخیرا با انتشار پستی در اینستاگرام خود، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه موسیقی خواستند تا با توجه به شرایط اقتصادی کنونی مردم و جو نا امیدی به راه افتاده در جامعه به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی، کنسرت رایگان در معابر تهران و مراکز استان ها برگزار کرده و به همین خاطر، پیشنهاد برگزاری کنسرت خیابانی را ارائه کردند.
 

هر چند مدیریت شهری آمادگی خود را برای حمایت از هنرمندان نسبت به برگزاری کنسرت های خیابانی اعلام کردند و مقدمات کار در شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری چیده شد؛ اما هنوز وعده مردمی آقای صدا برای شهروندان تهرانی اجرایی نشده است و برخی عدم اعطای مجوز برگزاری این کنسرت از سوی ارشاد را دلیل این مساله می دانند.
 
 اما سوال اینجاست که چطور ممکن است مجوز برگزاری کنسرت خیابانی به سایر خوانندگان داده شود؛ اما وقتی پای خاندان شجریان در میان است؛ همکاری ای در این زمینه از سوی سازمان های متولی انجام نمی شود؟
 
همایون شجریان در صفحه اینستاگرامی و توئیتر خود نوشته بود: در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود. چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
در واقع این متن احساسی خواننده محبوب کشور در حالی در صفحه اینستاگرام و توئیتر وی منتشر شد که وی چند روز قبل کنسرت خود را که برخی از هوادارانش بلیت های گران قیمت آن را از قبل رزرو کرده بودند، به دلیل شرایط بداقتصادی حال حاضر مردم و همدردی با آنها لغو کرد که نا گفته نماند این اقدام او نیز به شدت مورد انتقاد  افرادی که از قبل بلیت این کنسرت را رزرو کرده بود بودند قرار گرفت و حتی عنوان شد: به جای لغو برنامه در واکنش به فشار اقتصادی بر مردم، می‌توانست کنسرت رایگان برگزار کند.
 
البته ناگفته نماند که شجریان سال ۹۲  نیز اعلام کرده بود حاضر است سال آینده برای هر کس که دلش بخواهد، اجرای خیابانی داشته باشد:« این اجرا را فقط برای دل مردم و بدون هیچ مناسبتی در نظر گرفته‌ام که امیدوارم این شرایط از سوی خانه موسیقی فراهم شود.»    
 
تیم اجرای کنسرت خیابانی همایون شجریان در توئیت هایی که در واکنش به عدم اجرای کنسرت خیابانی وی منتشر کرده اند، عدم دریافت مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دلیل این مساله دانسته اند.
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»+ فیلم
 
 
موافقت متولیان موسیقی از اجرای کنسرت های خیابانی

این در حالی است که همان زمان  پیشنهاد دوم همایون شجریان از همان ابتدا مورد استقبال خانه سینما، شهرداری تهران و حتی وزارت ارشاد قرار گرفت. به گونه ای که مدیرعامل خانه موسیقی در مرداد ماه امسال به صراحت اعلام کرده بود: خانه موسیقی آمادگی دارد برای همایون شجریان و سایر هنرمندان دیگر با مسئولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل و این موضوع را پیگیری کند تا آن‌ها کنسرت خیابانی برگزار کنند.
 
البته حمیدرضا نوربخش به این موضوع نیز اشاره داشت که  ارائه مجوز کنسرت موسیقی به خانه سینما مربوط نمی‌شود و باید مرکز موسیقی وزارت ارشاد اسلامی این مجوز را بدهد.    
 
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن استقبال از این حرکت همایون شجربان و سایر هنرمندان موسیقی پاپ و سنتی برای صدور مجوز کنسرت خیابانی اعلام آمادگی کرده بود.
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
براساس اعلام دفتر موسیقی وزارت ارشاد «دفتر موسیقی ضمن تشکر از هنرمندانی که در همه فراز و فرود‌های تاریخی، کنار مردم ایستاده اند؛ برای صدور سریع مجوز‌هایی برای این کنسرت‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند و امیدوار است در این راه از همکاری و همیاری سایر ارگان‌ها و نهاد‌های موثر به ویژه شهرداری‌های کشور و نیروی انتظامی برخوردار باشد.»    
 
درخواستی برای برگزاری کنسرت همایون به وزارت ارشاد ارسال نشد!

این در حالی است که اعضای شورای شهر تهران به ویژه رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر به صراحت و طی جلساتی که با این هنرمند برگزار کرده بود، اعلام کرد که تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنسرت در مجموعه شهرداری تهران و همچنین هماهنگی با ارگان های متولی انجام شده است.
 
به گونه ای که رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در گفت و گو  با اعتماد اعلام کرده بود: مکاتبات لازم برای برگزاری نخستین کنسرت خیابانی همایون شجریان با متولیان امر انجام شده است. اما تصمیم نهایی برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی به مجموعه‌ای که تصمیم می‌گیرند برمی‌گردد. آقای شجریان درخواست رسمی برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی در فضای باز به وزارت ارشاد نداده است. ما این موضوع را از معاونت هنری وزارت ارشاد پیگیری کردیم.
 
محمد جواد حق شناس در این باره گفته بود: ما آمادگی خود را به شهرداری اعلام کردیم و در نامه‌ مورد نظر اعلام کردیم که شهر تهران آمادگی برگزاری کنسرت‌های خیابانی را دارد. مجوز برگزاری کنسرت‌های خیابانی باید توسط وزارت ارشاد صادر شود و تامین امنیت آن هم بر عهده استانداری تهران است. از معاونت شهرداری تهران خواستیم تا در برگزاری کنسرت‌های خیابانی کمک کنند و مناطقی که امکان برگزاری کنسرت دارد اعلام کردیم. مطالعات اولیه انجام شده است و آماده همکاری با شهرداری تهران هستیم.
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
در واقع این بخش از صحبت های رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران نشان می دهد، برخلاف شوآف رسانه ای که برخی از عوامل اجرایی خواننده محبوب و به نام کشور یعنی همایون شجریان مبنی بر عدم صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شده است، تا 24 مردادماه سال جاری حتی درخواستی مبنی بر برگزاری این مراسم مردمی از سوی وی به سازمان متولی ارائه نشده است.
 
سنگ بزرگ علامت نزدن است!

با وجود آنکه هماهنگی های لازم درخصوص برگزاری نخستین کنسرت خیابانی نماینده خانودان شجریان مورد استقبال مدیریت شهری تهران قرار گرفت و در این زمینه محل هایی نیز برای برگزاری این برنامه از سوی شهرداری تهران به تیم اجرایی همایون شجریان معرفی شد، اما گویا مسئولان هماهنگ کننده اجرای این برنامه مردمی که خود را نماینده تام الاختیار همایون شجریان می دانستند، اعتقاد داشتند؛ زمانی که نام  وی از خاندان بزرگ و به نام شجریان در میان باشد، تعیین محل هایی در جنوب تهران و یا حتی میدان تاریخی مشق را کسر شان دانسته و به دنبال محلی بزرگ تر به اندازه میدان آزادی، تامین تجهیزات مدرن و البته گران تر برای برگزاری این کنسرت از سوی شهرداری تهران و البته جمع شدن جمعیتی به مراتب بیشتر از 5 هزار نفر بوده است تا هم شان استاد صدا حفظ شود و هم این کنسرت در صدر اخبار تمامی رسانه های ایران و جهان قرار گیرد.
 
در واقع این دیدگاه مصداق بارز همان ضرب المثل قدیمی است که« سنگ بزرگ علامت نزدن است» در واقع اگر همایون شجریان در همان پست اینستاگرامی خود تنها در نظر داشته تا با برگزاری کنسرت خیابانی که بلیتی در آن به فروش نمی رسد، شهروندان تهرانی را خوشحال کند؛ اما برنامه ریزی هایی که تیم اجرایی منتسب به وی؛ برای او انجام داده اند، نه تنها رویای همایون را به واقعیت تبدیل نکرد؛ بلکه حساسیت های سازمان های متولی و امنیتی را نسبت به برگزاری این کنسرت بزرگ که برخی عنوان می کنند به دنبال برگزاری آن در میدان بزرگ آزادی و با جمع شدن جمعیت حداقل 500 هزار نفر بودند؛ بیشتر کرد.
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
طبیعی است که وقتی تامین امنیت برگزاری چنین کنسرتی آن هم در شرایط کنونی در ورودی غربی تهران با جمعیتی که حداقل 500 هزار نفر بر عهده استانداری تهران قرار دارد، تامین امنیت این میزان جمعیت آن هم در شرایط نابه سامان کنونی امری نشدنی و سخت است و تمام دستگاه های نظامی، انتظامی و حتی امنیتی را درگیر خود می کند.
 
شاید به دلیل رویای غیر واقعی تیم اجرایی همایون شجریان بود که نه تنها تا کنون مجوزی از سوی وزارت ارشاد برای وی صادر نشده است بلکه دستگاه های نظارتی و امنیتی نیز آمادگی خود را برای برگزاری چنین کنسرتی در تهران اعلام نکرده اند.
 
این در حالی است که اگر همایون و تیم اجرایی اش به دنبال خوشحال کردن مردم آن هم بعد از لغو کنسرت خود در اواخر تیر و اوایل مرداد ماه بودند؛ میدان مشق و یا بوستان ولایت نیز می توانست مردم را به عشق شنیدن طنین آواز همایون به این مکان ها بکشاند و مردم برای ساعاتی دغدغه ها و اضطراب های خود را فراموش کنند.
 
ابتدای مرداد ماه امسال بود که مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرده بود:  همایون شجریان اعلام کرده است که در فضای باز و برای همه مردم کنسرتی برگزار کند. هر چه در توان داشته باشیم برای برگزاری این کنسرت انجام خواهیم داد تا همایون شجریان مجوزهای لازم را برای آن دریافت کند.
 
حجت نظری درباره جانمایی های انجام شده در خصوص محل برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان نیز یادآور شده بود: شهرداری تهران تجربه برگزاری کنسرت‌های روباز در منطقه میدان مشق را دارد . اما شخصا معتقدم اگر این کنسرت در یک منطقه جنوبی همچون بوستان آزادگان یا ولایت برگزار شود قطعا اتفاق بهتری خواهد بود چراکه لازم است در همه امور در تهران توسعه متوازن داشته باشیم و یکی از کارهایی که می‌توانیم در راستای توسعه متوازن انجام دهیم این است که مردم مناطق جنوبی هم امکان حضور در کنسرت را داشته باشند.
 
به عبارتی گویا محل هایی که شهرداری تهران برای برگزاری نخستین کنسرت خیابانی همایون شجریان در نظر گرفته بود نیز مورد پسند تیم اجرایی این خواننده محبوب قرار نگرفت و همچنان وعده استاد صدا و آواز در همان حد حرف هایی که در شبکه های مجازی و صفحه های اینستاگرامی هنرمندان زده می شود، باقی ماند.
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
 این در حالی است که از سوی شهرداری تهران نیز رئیس مرکز  ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهرا نیز ضمن استقبال از پیشنهاد همایون شجریان اعلام کرده بود:  شهرداری تهران نیز ضمن تقدیر از این اقدام امید آفرین، تمام قد آماده است در برگزاری این اتفاق مبارک، همراهی‌های لازم را داشته باشد.  همچنین اعلام آمادگی شهرداری تهران از سوی مرکز ارتباطات و امور بین الملل به همایون شجریان اعلام شده و خوشبختانه با موافقت ایشان جلسه‌ای  که با حضور مسئولین فرهنگی شهرداری تهران، برای بررسی جوانب و همینطور تامین و تمهید ضرورت‌های اجرایی کنسرت برگزار خواهد شد و نتایج آن به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید.
 
با وجود همراهی تمامی دستگاه های متولی اما به نظر می رسد زیاده خواهی تیم اجرایی همایون شجریان نسبت به برگزاری کنسرت خیابانی این خواننده محبوب در تهران باعث شده تا وی همچنان به وجود خود عمل نکند و هوادارانش را در انتظار قرار دهد. 
 
اشتیاق مدیریت شهری نسبت به برگزاری کنسرت های خیابانی از سوی خوانندگان محبوب موسیقی پاپ و سنتی به اندازه ای بود که حتی معاون احتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز اعلام کرده بود: همچنان که در نشست خبری تیرماه قول داده بودم، مجوزهای لازم برای برگزاری کنسرت های خیابانی با حضور هنرمندان محبوب کشور در حال پیگیری است و در روزهای آینده شاهد اجرای گسترده کنسرت‌های خیابانی خواهیم بود.
 
به گفته ولی الله شجاع پوریان؛ همایون شجریان  و سیروان خسروی با پیش قدم شدن در اجرای این طرح زمینه را برای حضور سایر هنرمندان فراهم کرده اند و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران آمادگی کامل دارد تا شرایط و مقدمات برگزاری این کنسرت ها را به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی شهر تهران آماده کند تا سهمی در افزایش نشاط و شادابی شهروندان تهرانی داشته باشند و امیدواریم این طرح در سایر شهرهای کشور نیز اجرا شود.
 
خوانندگانی که برای مردم می خوانند 
 
هر چند کنسل شدن کنسرت بهنام بانی به رغم اطلاع رسانی های گسترده ای که در شبک ههای مجازی و رسانه ها انجام شده بود، جای تامل دارد، اما در این میان محمد رضا معتمدی خوانند جوان و به نام کشور توانست در اراضی عباس آباد و در مدت زمان بسیار کوتاه حتی با حداقل امکانات فضای شادی را برای تهرانی ها ایجاد کند.
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
 
 

 

 
00:0004:43

spaceplay / pause

 

qunload | stop

 

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

 

mmute

seek

 

 . seek to previous

12… 6 seek to 10%, 20% … 60%

 

 
وی حتی در صحبت های رودر روی خود با هوادارانش در این کنسرت روباز در اراضی عباس آباد اعلام کرده بود که در مدت زمان دو روز تصمیم گرفت به میان مردم آمده و برای آنها بخوانند که اتفاقا مورد استقبال تهرانی ها قرار گرفت.
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
قبل از آن نیز خوانندگانی همچون  محمد اصفهانی و سالار عقیلی نیز در میدان مشق تهران بزرگترین کنسرت روباز و لبته خیابانی خود را بدون کوچکترین مشکلی با همکاری شهرداری تهران برگزار کردند و خاطرات خوشی را برای تهرانی ها و مهمانان پایتخت در ایان عید نوروز به یادگار گذاشتند. 
 
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
آیا رویای همایون واقعی نبود؟!/ زیاده خواهی همراهان آقای صدا با اجرای شوآف رسانه ای «به نام مردم اما نه یا برای مردم!»
 
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار