جمعیت هلا‌ل‌احمر فارس با برگزاری دوره آموزش پیش بیمارستانی بار دیگر نجات‌گران خود را توانمند می‌کند.
کد خبر: ۶۵۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 03 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: طرح‌های دادرس، خادم و ... که به عنوان برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر در پیش گرفته شده‌اند با هدف افزایش تاب‌آوری خانواده و دانش‌آموزان اجرا می‌شود و فارس در این حوزه فعالیت مداومی در پیش گرفته است. ارائه آموزش اقدامات پیش‌بیمارستانی که به صورت سالانه توسط این جمعیت اجرا می‌شود امسال نیز بار دیگر برگزار شد تا شاهد توانمندی بیشتر نجات‌گران فارس باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس طرح دادرس این جمعیت را بسیار پرمحتوا می‌داند و می‌گوید: منظور از طرح ملی دادرس تربیت دانش‌آموزان آماده در شرایط سخت است.

فیض‌الله جعفری ادامه می‌دهد: در این طرح که زیر نظر سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود دانش‌آموزان توسط یک مربی از دبیران خودشان با پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، آتل‌بندی و ... آشنا می‌شوند.

 

 

وی افزایش تاب‌آوری اجتماعی را کلید موفقیتی در زمان وقوع بحران می‌داند و بیان ‌می‌کند: زمانی که فرد در زمان وقوع حوادث از روحیه خوب و وضعیت روحی مطلوبی برخوردار باشد قطعا برای کنار آمدن با شرایط و انجام بهترین کار در زمان لازم عملکرد بهتری دارد.

توانمندی نجاتگران فارس

جعفری با ابراز رضایت از برگزاری دوره آموزش تخصصی اقدامات پیش‌بیمارستانی به عنوان یکی از آخرین برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر استان عنوان می‌کند: در این برنامه 5 دوره ویژه مربیان و نجات‌گران فارس به مدت 4 روز برگزار شد.

وی ادامه می‌دهد: از این دوره‌ها 2 دوره در شیراز و 3 دوره در شهرستان‌های فسا، لار و خرم‌بید برگزار شده است که 24 ساعت دوره تئوری و 24 ساعت دوره عملی را در بردارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به برگزاری سالانه این دوره بیان می‌کند: دوره آموزشی اقدامات پیش بیمارستانی با هدف افزایش توانمندی، آمادگی و کارایی مناسب و استفاده بهینه در کوتاهترین زمان در زمان وقوع حوادث برگزار می‌شود.

وی این دوره را پیش‌نیاز تمامی دوره‌های تخصصی برای ورود نجاتگران اعلام می‌کند و می‌افزاید: در این دوره انواع تریاژ در حوادث، فیزیولوژی دستگاه گردش خون، فوریت‌های طب داخلی در سکته‌های قلبی و مغزی، ارزیابی وضعیت پزشکی، ارزیابی علائم حیاتی و ... آموزش داده می‌شود.

رتبه برتر فارس در ارائه آموزش

جعفری با ابراز خرسندی از کسب مقام نخست کشوری جمعیت هلال‌احمر فارس در حوزه آموزشی اعلام می‌کند: معاونت آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال‌احمر فارس در زمینه ارائه آموزش‌های ضمن خدمت و طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) مقام اول کشور را از آن خود کرده است که مایه مباهات است.

وی می‌افزاید: دامنه فعالیت جمعیت هلال‌احمر در تسکین آلام بشری گسترده است و می‌تواند کمک به معضلاتی مانند طلاق، بیکاری، اعتیاد، یا آسیب‌دیدن از تصادفات جاده‌ای را در بر بگیرد.

جعفری اضافه می‌کند: هلال‌احمر در سراسر دنیا وظایف اصلی و ذاتی مشخصی دارد که به دلیل فعالیت داوطلبانه به عنوان مبنای این جمعیت، در حوزه‌های مختلف برای تسکین آلام بشری ورود می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال‌احمر در حوزه حمایت‌های عاطفی از افراد در سال‌های اخیر اعلام می‌کند: در برنامه 5 ساله جمعیت هلال‌احمر علاوه بر انجام ماموریت‌های حاکمیتی، فعالیت‌ها به سمت ترویج و تغییر رفتار اجتماعی نیز سوق داده شده است تا با حمایت عاطفی، توان روحی افراد نیز افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار