رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان گفت: روند رو به افزایش صادرات سیب زمینی، گوجه و فلفل دلمه‌ای باعث شده که با کاهش این سه قلم صیفی جات مواجه شویم.
کد خبر: ۶۵۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 03 September 2018

به گزارش تابناک : ناصر اطرج اظهار داشت: در حال حاضر سیب زمینی، گوجه و فلفل دلمه ای به دلیل صرفه اقتصادی صادر می شود.

وی با بیان اینکه سیب زمینی فریدن چون هنوز به بار نیامده و وارد بازار اصفهان نشده، قیمت این محصول فعلا افزایشی است، ادامه داد: هم اکنون سیب زمینی از همدان وارد اصفهان می شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان با اعلام اینکه در ابتدا سیب زمینی را با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان از همدان درخواست کردیم اما قبول نکردند و پس از اعلام نرخ دو هزار تومان حاضر به ارسال سیب زمینی به اصفهان شدند، گفت: هم اکنون سیب زمینی با کیلویی دو هزار تومان در میدان عرضه می شود و در سطح بازار با افزایش ۳۰ درصدی با نرخ ۲ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی با اظهار اینکه علاوه بر سه قلم سیب زمینی، گوجه و فلفل دلمه ای، یکسری از میوه ها و صیفی جات هم هست که برخی بدنبال صادر کردن آن هستند و قطعا قیمت آن افزایش می یابد، ادامه داد: در حال حاضر سیاست دولت بر صادرات میوه و صیفی جات است.

اطرج با اشاره به وارد کردن گوجه از شیراز اضافه کرد: گوجه هم اکنون با کیلویی دو هزار و ۲۰۰ تومان در میدان به فروش می رسد که اگر صادر نمی شد قیمت آن بسیار پایین بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت امروز فلفل دلمه ای را نمی دانم، گفت: فلفله دلمه‌ای تولید اصفهان است و در گلخانه ها پرورش می یابد که بسیار مرغوب است و به خاطر کیفیت بالای آن صادر می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار