مسئولان اصفهان درباره توافقات چه می گویند؟
تابناک:در صورت اجرای دقیق و کامل توافق هسته‌ای فصل جدیدی در عرصه روابط خارجی، بهبود فضای اقتصادی و حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه ایجاد می‌شود مجلس و شورای عالی امنیت ملی نیز باید با دقت اصل و پیوست‌های این توافق را بررسی کرده و جلوی هرگونه سوء‌استفاده احتمالی طرف مقابل را بگیرند.
کد خبر: ۶۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 22 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان، مذاکرات هسته بین ایران و 5+1 چند روی است به پایان رسیده و از همین رو مردم به امید اینکه قرار است از این پس شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بهتر شود و با توجه به لغو تحریم ها اقتصاد ایران جان دیگر بگیرد و دوباره مردم سرتاسر ایران طعم زندگی و رفاه و معیشت را بچشند، جشن های مختلفی را برگزار کرده اند.

با قول هایی که روحانی قبل از مذاکرات داده، حالا که ما با طرف غربی آمریکایی بر سر مسائل هسته ای به توافق رسیده ایم قرار است تحریم ها برداشته شود و وضعیت ایران تغییر کند و مردم دوباره طعم زندگی را احساس کنند.

اصفهان، هم به عنوان یکی از استان های ضربه دیده در چند سال اخیر معضلات بسیار تجاری و اقتصادی داشته است، که مسئولان امیدوارندبا توجه به قول های رئیس جمهور دوباره شرایط به حالت عادی باز گردد.

از همین رو به بررسی صحبت های مسئولان استان اصفهان درباره تأثیر مذاکرات پرداختیم.

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مجلس


**اگر توافق کامل اجرا شود، فصل جدیدی در عرصه بین الملل باز شده است**
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور در صحن علنی چهارشنبه گفت:در صورت اجرای دقیق و کامل توافق هسته‌ای فصل جدیدی در عرصه روابط خارجی، بهبود فضای اقتصادی و حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه ایجاد می‌شود مجلس و شورای عالی امنیت ملی نیز باید با دقت اصل و پیوست‌های این توافق را بررسی کرده و جلوی هرگونه سوء‌استفاده احتمالی طرف مقابل را بگیرند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: پس از رفع تحریم‌های ظالمانه غرب ابتدا باید برای رشد اقتصاد کشور با فساد اقتصادی مقابله کرد؛ چون حضور قدرت در اقتصاد به اشکال مختلف مهم‌ترین ریشه فساد اقتصادی در کشور به شمار می‌آید.

** قدرت را خصوصی نکنید!**

وی ادامه داد: نباید به نام خصوصی کردن قدرت در دست برخی افراد خاص باشد این یک دروغ بزرگ است چون اگر این افراد به کانون قدرت وصل نباشند نمی‌توانند کاری کنند.

**تبعیض در اعتبارات هم مثل تحریم ها مردم را ناراحت می کند!**

ور در بخش دیگری از سخنان خود، از تبعیض در تخصیص اعتبارات انتقاد کرد و با اشاره به اینکه این موضوع باعث نارضایتی مردم شده است‌ و در ادامه با طرح پرسشی گفت: چرا باید اعتبارات شهرداری تهران با بودجه عمرانی کل کشور برابری کند. چه فرقی بین فرد ساکن تهران با فردی که در روستای محرومی زندگی می‌کند وجود دارد؟ چرا هر روز قطر آسفالت در تهران زیاد می‌شود ولی مردم در روستاها در آرزوی 10متر خیابان سالم هستند؟

**تحریم ها را برداشتند! آب مردم را بدهید!**

نماینده مردم فلاورجان با انتقاد از جاری نشدن آب زاینده رود در محدوده فلاورجان خطاب به رئیس جمهور گفت: بیش از یک ماه از دستور صریح شما به وزیر نیرو بابت جاری شدن آب در زاینده رود می‌گذرد ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است انگار آقایان در وزارت نیرو کمر همت برای نابود کردن فلاورجان بسته‌اند.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: آقای چیتچیان باید روز قیامت پاسخگوی اشک‌های کشاورزان و باغ‌داران باشید که به دلیل بغض و کینه مسئولان وزارت نیرو در تهران و اصفهان با شهرستان فلاورجان آنها به مستمری بگیری تبدیل شده‌اند کشاورزانی که روزی لقب کشاورزان نمونه را داشتند اما امروز با تهی دستی مستمری بگیر نمونه کمیته امداد شده‌اند.

وی در پایان از کمیسیون اصل 90 خواست که نسبت به اقدامات وزارت نیرو پیگیری‌های لازم را انجام دهد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار