مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: 28 خانه‌ واقع در بافت تاریخی شیراز در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی فارس از طریق فراخوان عمومی به سرمایه گذار بخش خصوصی، واگذار می شود.
کد خبر: ۶۵۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 03 September 2018

تابناک فارس به تقل از شیرازه: مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس از واگذاری تعداد28 خانه واقع در بافت تاریخی- فرهنگی شهر شیراز به بخش خصوصی خبر داد.

وی با اعلام خبر فوق افزود: با هدف مرمت، احیا و تغییر کاربری، تعداد 28 خانه‌ واقع در بافت تاریخی شیراز در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تحت عنوان مجموعه بصیر دیوان از طریق فراخوان عمومی به سرمایه گذار بخش خصوصی، واگذار می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: از این 28 خانه ، تعداد 11 خانه ثبتی و دارای ارزش تاریخی و 17 خانه فاقد ارزش تاریخی می باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به جایگاه بافت فرهنگی- تاریخی شیراز و ایجاد بستر مناسب‌ بهره ‌وری از این موقعیت و معرفی بیش از پیش بافت به عنوان جاذبه جدید گردشگری،این تصمیم اخذ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به کاربری این بناها تصریح کرد: کاربری پیش بینی شده برای این پروژه شامل هتل سنتی، بازارچه صنایع دستی- هنرهای سنتی و سوغات محلی، سفره خانه سنتی، مرکز تفریحی- توریستی و ورزشی ، مرکز فرهنگی و مذهبی می باشد.

این مقام مسئول حجم پیش بینی شده برای طرح مجموعه بصیر دیوان را بالغ بر 35 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام و خاطر نشان کرد : مدت زمان ساخت برای این پروژه 3 سال در نظر گرفته شده است و سرمایه گذار می تواند به مدت 27 سال از آن بهره برداری نماید.

بنابراین گزارش متقاضیان شرکت در این مناقصه می تواند اطلاعات را از دفتر برنامه ریزی و بودجه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و یا واحد امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی فارس دریافت و مدارک خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 2 مهرماه سال جاری به دبیرخانه مرکزی سازمان میراث فرهنگی تحویل نماید.

گفتنی است، براساس بند 2 مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 6 مرداد 97 درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای واگذاری تا 10 سال از زمان واگذاری یا بهره برداری، از معافیت مالیاتی موضوع تبصره(19 ) قانون بودجه سال 97 برخوردار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار