براساس آخرین آمار اعلام شده سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان، علت بیش از ۶۰ درصد آتش سوزی‌های روی داده در این شهر طبق نظر کارشناسان عمدی و در دل طبیعت اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۶۵۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 03 September 2018
براساس آخرین آمار اعلام شده سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان، علت بیش از ۶۰ درصد آتش سوزی‌های روی داده در این شهر طبق نظر کارشناسان عمدی و در دل طبیعت اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا، همدان همواره در نیمه نخست هر سال شاهد افزایش آتش سوزی در طبیعت بوده و امسال نیز حجم گسترده‌ای از عملیات‌های اطفای حریق از سوی آتشنشانان در این حوزه به ثبت رسیده است.

سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان در گزارشی اعلام کرد؛ علت وقوع ۷۷۷ مورد از حوادث آتش سوزی‌های روی داده در این شهر در پنج ماهه امسال عمدی بوده است.

در واقع از مجموع یک هزار و ۱۹۱ مورد گزارش کارشناسان، ۳۹۷ مورد غیرعمد، ۱۷ مورد در دست بررسی و مابقی آتش سوزی‌ها عمدی بوده که اغلب نیز مربوط به آتش در طبیعت است.

** افزایش ۶۳ درصدی عملیات اطفای حریق

رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان در این باره می‌گوید: فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان از آغاز امسال تا پایان مرداد ۲ هزار و ۱۱۳ عملیات امداد و نجات، اطفای حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که از این تعداد یک هزار و ۱۹۱ عملیات در حوزه اطفای حریق بوده که ۶۳ درصد نسبت به سال قبل نیز افزایش داشته است.

بیاناتی بیان کرد: پوشش گیاهان خودرو با ۵۴۱ عملیات ثبت شده بیشترین حجم کاری آتشنشانان همدان را برای اطفای حریق به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی عملیات‌های اطفا حریق که بیشترین تعداد آن مربوط به پوشش گیاهان خودرو بوده است افزود: بارش‌های مناسب نزولات جوی در سال جاری و رویش گیاهان خودرو در سطح گسترده که با گرم شدن هوا خشک و مستعد آتش سوزی شده اند باعث افزایش آمار عملیات‌های اطفا حریق نسبت به پنج ماهه امسال قبل شده است.

بیاناتی اضافه کرد: باغ‌ها و فضای سبز با ۱۱۸ مورد، اطفا حریق وسایل نقلیه با ۱۰۳ مورد، و اماکن مسکونی با ۸۱ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفا حریق را در سازمان آتش نشانی همدان شامل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این حوادث نیز ۲۳ تن ازجمله ۲ آتشنشان مصدوم و ۱۵ تن نجات یافته اند.

** ۲۹۹ مورد حبس در آسانسور
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۸۷۷ عملیات امداد و نجات در این مدت گفت: ۲۹۹ مورد آن را حوادث آسانسور تشکیل داده است.

وی یادآور شد: مهار حیوانات با ۱۳۱ مورد، نجات حیوانات با ۱۲۰ مورد و نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با یکصد مورد سایر عملیات‌های این حوزه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رشد ۴۸ درصدی عملیات‌های امداد و نجات در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در عملیات‌های امداد و نجات ۷۲۵ تن با تلاش آتشنشانان نجات یافته و ۷۰ تن مصدوم و چهار تن نیز جان باخته اند.

** بیش از ۵۲ هزار مزاحم تلفنی
 
بیاناتی با اشاره به تماس‌های ثبت شده در سامانه ۱۲۵ آتش نشانی همدان گفت: در پنج ماهه امسال ۷۳ هزار و ۳۴۴ تماس با این سامانه برقرار شده است که ۵۲ هزار و ۶۰ تماس برقرار شده را مزاحمان تلفنی تشکیل می‌دهند و ۱۶ هزار و ۴۳۸ تن نیز تماس اشتباه داشته اند.

وی بیان کرد: از مجموع تماس‌های برقرار شده با سامانه نیز ۲ هزار و ۱۱۳ مورد منجر به عملیات شده و ۲ هزار و ۷۵۷ مورد نیز مشاوره دریافت کرده اند و ۱۰ تماس اعلام حریق کذب نیز به ثبت رسید.

هم اکنون ۲۶۱ آتشنشان در سطح ایستگاه‌های شهر همدان فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار