رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است صحبت‌هایی که درباره نقدینگی شده در افزایش قیمت های طلا در روز جاری تاثیر داشته است.
کد خبر: ۶۵۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 02 September 2018

رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است صحبت‌هایی که درباره نقدینگی شده در افزایش قیمت های طلا در روز جاری تاثیر داشته است.

ابراهیم محمدولی درباره علت افزایش قیمت سکه و طلا در روز جاری اظهار کرد: از دیدگاه من بحث‌ها و صحبت‌های ریاست بانک مرکزی و اظهارنظراتی که در مورد نقدینگی در جامعه صورت گرفت، یکی از دلایل افزایش قیمت سکه و طلا در روز جاری است.

وی در پاسخ به اینکه روند قیمت‌ها را تا پایان ماه چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اگر همین دیدگاه‌ها ادامه پیدا کند، اثر مثبتی بروز نخواهد کرد، مگر اینکه دیدگاه دوستان تغییر کند. برخی از نمایندگان مجلس و بانک مرکزی باید دیدگاهشان تغییر کند. دوستان و مسئولانی که در مورد مسائل اقتصادی صحبت می‌کنند، باید دقت کنند که لطافت لازم را در صحبت‌هایشان داشته باشند تا بازار ملتهب نشود. با اَخم و تَخم و بگیر و ببند، نمی‌توان اقتصاد را درست کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر خرید در بازار صورت می‌گیرد؟ گفت: ممکن است مقدار کمی خرید سکه در بازار صورت گیرد که احتمال توقف خریدها با توجه به وضعیت موجود وجود دارد.

محمدولی به وضعیت خرید مصنوعات طلا در بازار اشاره کرد و گفت: خرید مصنوعاتی که ساخته شده از صفر درصد رشد کرده و مقداری خرید وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه سیاست حذف مالیات و حذف حق گمرک از طلا و مصنوعات چه میزان در خرید و فروش تاثیرگذار بوده؟ گفت: این موضوع تا حدودی اثرگذار بوده و کسانی توانایی واردات طلا داشتند، اقدام به این کار کرده‌اند؛ هر چند که مقدارش کم بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد انواع قیمت سکه و طلا گفت: در حال حاضر سکه امامی ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰ هزار تومان، سکه گرمی ۵۵۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۹۰۰ هزار تومان است.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار