استاندار اصفهان با بیان اینکه پروژه­‌های عمرانی عقب افتاده زیادی در اصفهان موجود است، گفت: در این زمینه مردم هر گونه مطالباتی را در گام نخست از شورای شهر و در گام بعدی از شهرداری دارند.
کد خبر: ۶۵۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 02 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ محسن مهرعلیزاده ظهر امروز در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورا نهاد مردمی، عمومی و شهرداری نهادی غیر دولتی است، اظهار داشت: خدمت‌گزاری مردم وظیفه سنگینی است که این دو نهاد برعهده دارند.

وی پیرامون نقش شورای اسلامی شهر تصریح کرد: شورای ­شهر در افزایش مشارکت مردم برای بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش موثری دارد چرا که به انتخاب مردم سرکار آمده و از قدرت بالایی برخوردار هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حضور در شوراها تمرینی برای دولتمردان است که مردم به واسطه اعضای شورا بر فعالیت آنها نظارت دارند و مردم باید بدانند حد و حصر تصمیم‌گیری‌های شورای شهر کجاست، گفت: اعضای شورای شهر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنند که برای همگان قابل تقلید بوده و در راستای رشد فرهنگ عمومی گام بردارند.

وی با بیان اینکه پروژه‌­های عمرانی عقب افتاده زیادی در اصفهان موجود است و در این زمینه مردم هر گونه مطالباتی را در گام نخست از شورای شهر و در گام بعدی از شهرداری دارند، گفت: شورا در این زمینه رسالت سنگینی دارد تا در زمان‌بندی مشخص شرایطی را فراهم کند که هدف‌گذاری مورد نیاز برای توسعه شهر را انجام دهد.

استاندار اصفهان ادامه داد: شرایط اقتصادی در شهرداری و به طور کلی در همه شهرداری‌های کشور مناسب نیست و ضروری است که مستقل از نیاز و بدهی عمل کنیم، شهرداری باید برای بهره‌برداری از پروژه‌ها از بخش خصوصی استفاده کند توجه داشته باشد مردم تا بازه زمانی خاصی تحمل دارند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم تحقق مطالبات، شهرداری‌­ها پیگیری جدی خواهند داشت، تصریح کرد: همه نخبگان مشکلات را قبول دارند بنابراین باید در شهر منابع درآمد پایدار جدید تعریف کنیم؛ در حالت کلی شهر اصفهان امکانات زیادی دارد که می­‌تواند منجر به درآمدزایی شود و شهرداری باید این ظرفیت‌ها را شناخته و بهره برداری کند.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: توجه به گردشگری در اصفهان امری ضروری است و باید تا حداکثر 10 سال آینده 20 الی 30 درصد درآمدهای شهر را از گردشگری تامین کنیم و مدیریت شهری باید به این امر توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت و حضور مردم اصفهان در مسائل فرهنگی اجتماعی و فعالیت­‌های هنری پایین است، البته از ابتدای سال جاری تاکنون شرایط بهتری را داریم ولی ضروری است که مدیریت شهری بر اساس نیازهای جامعه، خواستن و نخواستن‌ها برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه تعداد برنامه‌های حوزه نشاط اجتماعی باید در شهر افزایش یابد و این برنامه‌ها تنها در اماکن خاص اجرایی نشود بلکه در محلات و در دل مردم اجرایی شود، گفت: هنرهای نمایشی و تئاترها از اصفهان برخاسته است و جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان نیز قدم مثبتی است چرا که می‌توان در آینده نه‌چندان دور اصفهان را به یک مرکز بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تبدیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار