بسته خبری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا؛ روز چهاردهم و پایانی
تابناک گیلان / چهاردهمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با رقابت ورزشکاران ایران با حریفان خود درشته‌های مختلف پیگیری شد ولی درخشش ازبک ها باعث سقوط ورزش ایران به رده ششم قاره کهن شد.
کد خبر: ۶۵۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸ 02 September 2018

تابناک گیلان / چهاردهمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با رقابت ورزشکاران ایران با حریفان خود درشته‌های مختلف پیگیری شد ولی درخشش ازبک ها باعث سقوط ورزش ایران به رده ششم قاره کهن شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در هجدهمین دوره بازی ها همان بلایی که ایران در ادوار گذشته طی رقابت روزهای پایانی با کشتی و وزنه برداری و تکواندو بر سر رقبا می آورد ، بالعکس علیه ورزش کشورمان تکرار شد و با توجه به برگزاری رقابتهای رشته های مدال آور ایران در هفته نخست، کشورمان در روزهای پایانی در رقابت پایاپای کم آورد و گر چه تقریبا همان مدال های طلای دوره گذشته اش را تکرار کرد اما نتوانست رتبه مهم چهارمی را در جاکارتا و با لابی عجیب میزبان در پنچاک سیلات حفظ کند. ضعف مفرط دوچرخه سواران، ورزشکاران جوجیتسو، تیراندازان و بوکسورهای ایران در این دوره به شدت روی این نتیجه تاثیر داشت.

پایان کار ایران باطلای بیستم والیبال، نقره بسکتبال و عنوان ششمی دوره هجدهم/واترپلو، بعداز44سال و پینگ‌پنگ بعدازنیم‌قرن برنزی‌شدند/با62نشان،ایران رکوردتعدادمدال رازد/پلی‌استیشن‌بازان ایرانی هم نقره‌ای شدند+ جدول مدال و تصاویر

امیدهای روز آخر ایران در قایقرانی رنگ باخت
فینال کایاک یک نفره 200 متر بانوان: آرزو حکیمی با حریفان خود به رقابت پرداخت و در نهایت با زمان با زمان 43.594 ثانیه به مقام هفتمی رسید. در این ماده ورزشکارانی از قزاقستان، چین و ژاپن اول تا سوم شدند.

فینال کایاک یک نفره 200 متر: علی آقامیرزایی با زمان 36.960 ثانیه در جایگاه ششم قرار گرفت.

فینال کانوی دو نفره 200 متر: تیم ایران در این ماه با ترکیب عادل مجللی و پژمان دیوسالار به رقابت با نمایندگان هشت کشور دیگر پرداخت و در پایان با زمان 38.399 ثانیه در رده چهارم قرار گرفت و از کسب مدال بازماند. در این رقابت تیم‌های چین، ازبکستان و قزاقستان به مدال‌های طلا، نقره و برنز رسیدند.

فینال کایاک دو نفره 500 متر بانوان:تیم ایران با ترکیب هدیه کاظمی و آرزو حکیمی در خط هفت قرار گرفت و در رقابت با 7 تیم دیگر با ثبت زمان 1:51:655 دقیقه در رده پنجم ایستاد.

ازبک ها با طلاهای بوکس، ایران را به رده ششم فرستادند/واترپلو بعداز44سال و پینگ پنگ بعدازنیم قرن برنزی شدند/ایران درانتظار دو طلای بسکتبال و والیبال+ جدول مدال

پلی‌استیشن بازهای ایران صاحب مدال نقره آسیا شدند

مسابقه فینال 2018 PES در چارچوب ورزش های الکترونیک بازی های آسیایی جاکارتا، با رقابت ایران و ژاپن برگزار شد و تیم ایران با ترکیب حسن پاجانی و رضا نوبخت، در نهایت به مقام دوم این رقابت ها رسید.در بازی اول، بازیکن ایرانی با تیم آرسنال به مصاف حریف خود که تیم بارسلونا را انتخاب کرده بود رفت و توانست با نتیجه 3بر1 به پیروزی برسد. پاجانی در این بازی دو بار با ضربه چیپ دروازه حریف را باز کرد.در بازی دوم که به صورت تیمی برگزار شد بازیکنان ایرانی تیم بارسلونا و بازیکنان ژاپنی تیم لیورپول را انتخاب کردند. در این بازی ژاپن با نتیجه 2بر0 به پیروزی رسید تا کار به مسابقه سوم کشیده شود.در بازی سوم بازیکن ایران با تیم لیورپول با نتیجه 3بر2 مقابل حریف ژاپنی که تیم آرسنال را انتخاب کرده بود، در یک بازی نزدیک شکست خورد.

به این ترتیب تیم ژاپن با پیروزی در دو مسابقه و با نتیجه 2بر1 تیم شگفتی ساز کشورمان را شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد. تیم ایران نیز مدال نقره این مسابقات را به گردن انداخت.تیم ایران که در گروه اول با قزاقستان، مالزی و هنگ کنگ رقابت می‌کردسرانجام موفق شد با یک نمایش خیره‌کننده و به عنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها شود تا با طلای این مسابقات فاصله اندکی داشته باشد.

پایان کار ایران باطلای والیبال و نقره بسکتبال و عنوان ششمی دوره هجدهم/واترپلو، بعداز44سال و پینگ‌پنگ بعدازنیم‌قرن برنزی‌شدند/یا62مدال،ایران رکوردتعدادمدال رازد/پلی‌استیشن‌بازان ایرانی هم نقره‌ای شدند+ جدول مدال و تصاویر
تیم ایران در اولین بازی مقابل قزاقستان ۳ بر ۰ پیروز شد و در بازی تیمی نیز ۴ بر ۰ حریفش را شکست داد.دومین حریف ایران، هنگ کنگ بود که در اولین بازی ۴بر۱ شکست خورد و در بازی تیمی نیز ایران به برتری ۵بر۱ رسید تا در دومین مسابقه خودش بازهم ۲بر۰ پیروز و ۶ امتیازی شود. بازی آخر ایران مقابل مالزی و برای سرگروهی برگزار شد.
در بازی اول، بازیکن ایران در وقت‌های قانونی با نتیجه ۳بر۳ متوقف شد اما در وقت‌های اضافه ۵بر۴ حریفش را شکست داد. در بازی دوم که به صورت تیمی برگزار شد، ایران توانست با نتیجه ۶بر۱ مالزی را شکست داده و به عنوان صدرنشین گروهA به مرحله بعدی راه پیدا کند.تیم ملی کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها هم با پیروزی برابر ویتنام راهی فینال شد تا برای تصاحب مدال طلای این رقابت‌ها با ژاپن قدرتمند روبرو شود.

این مسابقات به صورت زنده از کانال آپارات https://www.aparat.com/asiangameiran/live توسط پایگاه esnews در حال پخش است و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق مسابقه فینال ایران و ژاپن را پیگیری کنند.در مسابقات پلی‌استیشن بازی‌های آسیایی، تیم‌های شرکت کننده که از دو نفر تشکیل شده‌اند، دو بازی انفرادی و یک بازی تیمی را مقابل هم برگزار می‌کنند که هر تیم به دو برد دست پیدا کند، برنده مسابقه خواهد شد.

سامبو هم دست خالی ماند
وزن 68- کیلوگرم، اکرم خانی در مرحله یک‌هشتم نهایی با «آیژان کادیربکووا» از قرقیزستان مبارزه کرد و 2 بر صفر شکست خورد. با توجه به باخت سامبوکار قرقیزستانی در مرحله یک‌چهارم نهایی، خانی نتوانست به مبارزاتش ادامه بدهد و حذف شد.

وزن 90- کیلوگرم، ایرج امیرخانی در مرحله یک‌هشتم نهایی 4 بر صفر از سد نماینده اندونزی گذشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و 3 بر یک باخت تا شانس کسب مدال طلا را از دست بدهد. امیرخانی در جدول شانس مجدد موفق شد حریفی از ژاپن را 3 بر صفر مغلوب کند. وی دور بعد با «علی‌بیک زکونف» نماینده قزاقستان مبارزه کرد و باخت تا از دور رقابت‌ها حذف شود. بدین ترتیب تیم ملی سامبو با 4 نماینده بدون مدال به کار خود خاتمه داد.

ازبک ها با طلاهای بوکس، ایران را به رده ششم فرستادند/واترپلو بعداز44سال و پینگ پنگ بعدازنیم قرن برنزی شدند/ایران درانتظار دو طلای بسکتبال و والیبال+ جدول مدال

نوشاد با برنز تاریخی به کارش پایان داد 
در یکی از بازی‌های مرحله نیمه نهایی، نوشاد عالمیان با گائو یوان لین از چین، نفر چهارم رنکینگ جهانی رقابت کرد کرد و با حساب 4 بر صفر (12 بر 10، 11 بر 7، 11 بر 6 و 11 بر ) شکست خورد و از صعود به فینال بازماند. بدین ترتیب عالمیان به مدال برنز رسید تا تنیس روی میز ایران پس از 52 سال بالاخره یک نماینده روی سکوی بازی‌های آسیایی داشته باشد.

شصتمین مدال ایران با برنز تاریخی واترپلو گره خورد

مردان واترپلوی ایران که به دنبال شکستن طلسم 44 ساله کسب مدال بازی‌های آسیایی بودند، از ساعت 13:30 امروز (شنبه) مقابل چین به میدان رفتند. پیش از این دیدار تیم کره جنوبی با پیروزی مقابل سنگاپور در رده پنجم ایستاد و سنگاپور ششم شد. همچنین عربستان نیز با برتری مقابل اندونزی در جایگاه هفتم قرار گرفت.تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های کره‌جنوبی و سنگاپور به برتری رسید و مقابل قزاقستان شکست خورد و به عنوان تیم دوم راهی مسابقه یک‌چهارم شد. پس از آن واترپلوئیست‌های ایران با شکست عربستان به نیمه نهایی رسیدند و با شکست برابر ژاپن و باز ماندن از راه‌یابی به فینال، برای کسب مدال برنز این رقابت‌ها مقابل تیم چین به آب زدند.

این دیدار که نبرد دو تیم خوب آسیا به شمار می رفت، در ابتدا به سود چین پیگیری می شد؛ اما تلاش ملی پوشان ایران تا پایان نیمه نخست کار را به تساوی کشاند.مردان واترپلوی ایران که خوب می دانستند برای رسیدن به مدال تنها یک نیمه فرصت دارند، در ادامه روند کار را در دست گرفتند و با اختلاف یک گل پیش افتادند؛ اما در ۳۰ ثانیه پایانی بازی یک گل از مهاجم چینی ها کار را به تساوی در پایان وقت قانونی بازی کشاند. پنالتی مقام سوم این بازی ها را تعیین می کرد که ایران در نهایت در ضربات پنالتی ۸ بر ۷ پیروز شد.بدین ترتیب تیم ملی واترپلوی ایران شصتمین مدال کاروان ایران را کسب کرد.

ازبک ها با طلاهای بوکس، ایران را به رده ششم فرستادند/واترپلو بعداز44سال و پینگ پنگ بعدازنیم قرن برنزی شدند/ایران درانتظار دو طلای بسکتبال و والیبال+ جدول مدال

سه‌گانه ایران چهاردهم شد
بهزاد نوبری‌پور تنها نماینده ایران در مسابقه سه‌گانه بود و با ثبت زمان 1:55:32 ساعت در رده چهاردهم قرار گرفت. در این رقابت 34 ورزشکار حضور داشتند که نمایندگان ژاپن، قزاقستان و چین عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

شکست حسرت بار بسکتبال ایران به چین دریکقدمی طلا

تیم ملی بسکتبال ایران با وجود برتری در نیمه اول شکست خورد و مثل دوره قبلی در فینال دستش به مدال طلا نرسید. شاید این بازی پایانی برای نسل طلایی بسکتبال ایران بود که در بازی های آسیایی به آرزوی خود نرسیدند. نسل طلایی بسکتبال ایران که در 2 دوره قبلی به مدال برنز و نقره بازی های آسیایی دست یافت، با اتکا به توانایی ستاره هایی چون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به مصاف چین رفت تا بتواند اولین طلای خود در تاریخ بازی های آسیایی را کسب کند اما در نیمه دوم ورق برگشت و با سه امتیازی های پیاپی چینی ها بازنده شدند.

سالن «ایستورا» در شهر جاکارتا از ساعت ها قبل مملو از جمعیت شده و خیلی از اندونزیایی ها نیز برای تماشای این مسابقه جذاب ساعت ها در صف های طولانی ایستادند و وارد سالن شدند تا چین را تشویق کنند. در مقابل هم چینی ها با تمام قوا از جمله ستاره شان «ژو کی» بازیکن تیم هیوستن در NBA برای کسب مدال طلا وارد میدان شدند. در نهایت این مسابقه با حساب 84 بر 72 به سود چین به پایان رسید.

پایان کار ایران باطلای والیبال و نقره بسکتبال و عنوان ششمی دوره هجدهم/واترپلو، بعداز44سال و پینگ‌پنگ بعدازنیم‌قرن برنزی‌شدند/با62نشان،ایران رکوردتعدادمدال رازد/پلی‌استیشن‌بازان ایرانی هم نقره‌ای شدند+ جدول مدال و تصاویر

دست آسمانخراش های ایران به طلای بیستم رسید  
در دیدار نهایی رقابت‌های والیبال مردان، تیم ملی ایران با قاطعیت و نتیجه 3 بر صفر از سد کره جنوبی گذشت و تعداد طلاهای کاروان ایران را به 20 رساند. تیم کشورمان در این بازی با نتایج 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر پیروز شد دومین قهرمانی پیاپی‌اش را در بازی‌های آسیایی جشن گرفت.

تیم ملی والیبال ایران بی آنکه حتی یک ست را به رقیبان خود واگذار کند موفق شد قهرمان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شود. تیم ملی والیبال ایران بعد از شکست مقتدرانه مغولستان، پاکستان، چین و قطر به فینال بازی های آسیایی رسید تا برابر کره جنوبی، یکی از قدرتهای سنتی قاره به میدان برود. شاگردان کولاکوویچ که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می کنند با تمام قدرت در این دیدار حاضر شدند و از ست اول با استفاده از بازیکنان کلیدی خود نشان دادند بدون ریسک به دنبال کسب مدال طلا هستند و در نهایت نیز موفق شدند در روزی که نمایش فوق العاده ای داشتند مدال طلای دوره قبلی مسابقات را تکرار کنند تا به این ترتیب با طلای والیبال، پایان خوشی برای کاروان ایران رقم بخورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار