کمیته مسابقات AFC شروط جدید برای انتخاب «زمین بی طرف» را اعلام کرد تا نمایندگان ایران سال آینده نیز از میزبانی مقابل سعودی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند.
کد خبر: ۶۴۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 31 August 2018

به گزارش تابناک : کمیته مسابقات AFC در جلسه اخیر خود در توکیو ژاپن، قانون جدیدی را برای برگزاری بازی‌های  لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف تصویب کرد.

طبق این قانون جدید تیم‌هایی که در زمین بی طرف به مصاف هم می‌روند باید تنها یک ورزشگاه را برای میزبانی انتخاب کنند و تا پایان مسابقات در صورت میزبانی در زمین بی طرف از همان ورزشگاه بهره ببرند. البته در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از کشوری که به عنوان زمین بی طرف انتخاب می‌شود نباید تیمی در آن گروه حضور داشته باشد.

شروط جدید AFC برای «زمین بی طرف» در لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد

با این تفاسیر تیم‌های ایرانی و عربستانی که در ۳ فصل اخیر لیگ قهرمانان در زمین بی طرف به مصاف هم رفتند به احتمال بسیار زیاد نمی‌توانند ورزشگاه‌های امارات و قطر را به عنوان میزبان بازی هایشان در زمین بی طرف انتخاب کنند چراکه اگر این ۲ کشور مانند فصل گذشته ۴ نماینده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان داشته باشند دیگر امکان انتخاب آن‌ها برای بازی در زمین بی طرف از سوی تیم‌های ایرانی و عربستانی وجود ندارد و به احتمال بسیار زیاد بازهم تقابل نمایندگان ایران و سعودی‌ها در کشورهایی، چون عمان و کویت برگزار می‌شود.

حامد مومنی، از اعضای کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تائید این مطلب بیان کرد: تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید تنها یک ورزشگاه را به عنوان میزبان بازی هایشان در این رقابت‌ها انتخاب کنند. از طرفی تیم‌هایی که باید در زمین بی طرف به مصاف هم بروند ضمن معرفی ورزشگاه اصلی خودشان باید یک ورزشگاه را از کشوری که در گروه آن‌ها حضور ندارد به کمیته مسابقات AFC معرفی کنند. به صورت مثال اگر پرسپولیس یا استقلال ورزشگاه سلطان قابوس مسقط را برای میزبانی در زمین بی طرف انتخاب کنند در مراحل بعدی لیگ قهرمانان در صورت رویارویی با تیم‌های عربستانی نمی‌توانند در ورزشگاهی جز سلطان قابوس بازی کنند.

او درباره اینکه به نظر می‌رسد در فصل آینده لیگ قهرمانان هم تیم‌های ایرانی نمی‌توانند در کشورمان از عربستانی‌ها میزبانی کنند، اظهار داشت: این قانون به صورت کلی تصویب شده است و تنها مختص به ایران و عربستان نیست. من بعید می‌دانم در جلسه اخیر کمیته مسابقات AFC درباره برگزاری بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بی طرف بحث خاصی صورت گرفته باشد، اما تا جایی که اطلاع دارممهدی تاج و سایر اعضای فدراسیون فوتبال برای فراهم شدن شرایط میزبانی از سعودی‌ها در کشورمان همچنان مشغول رایزنی و تلاش هستند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار