کد خبر: ۶۴۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 30 August 2018
درخشش فیلم مستند حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد در جشنواره تولیدات صدا و سیما
مدیرکل حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فیلم مستند "منفی 29 درجه" از تولیدات حوزه هنری استان در بیست و یکمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مراکز استان ها در شهرکرد خوش درخشید.
شریف اسلامی افزود: فیلم مستند «منفی ۲۹ درجه» به کارگردانی سید جواد هادی اصل و از تولیدات امسال حوزه هنری کهگلیویه وبویراحمد است که با مشارکت شبکه استانی دنا ساخته شد و توانست دربیست و یکمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مراکز استان ها در بخش مستند فضای مجازی رتبه دوم را به خود اختصاص دهد و مفتخر به دریافت دیپلم افتخار شود.
وی با بیان اینکه بیست و یکمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مراکز استان ها به مدت سه روز و از سوم تا پنجم شهریور امسال در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: فیلم مستند منفی 29 درجه روایتی مستند از تلاش های امدادگران جمعیت هلال احمر است که برای جستجوی پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج در ارتفاعات دنا تلاش می کردند.
اسلامی عنوان کرد: این فیلم مستند در ارتفاعات چهار هزار متری قلل سخت گذر دنا و شرایط بسیار سخت آب و هوایی در دمای منفی 29 درجه سانتی گراد تصویر برداری و تولید شده است.
مدیرکل حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هواپیمای تهران- یاسوج بهمن ماه پارسال در ارتفاعات دنا سقوط کرد و 66 مسافر و خدمه آن جان باختند گفت: هدف از تولید این فیلم مستند به نمایش گذاشتن تلاش ها و ایثار و از خود گذشتگی 1260 امداد گر طی حدود چهار ماه عملیات جستجو در ارتفاعات دنا و ادای احترام به جانباختگان این حادثه تلخ است.
اسلامی ابراز داشت: طی سال جاری تاکنون چهار فیلم مستند و داستانی در حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.
وی افزود: پیش از این نیز آثار تصویری حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی فیلم ایثار حضور یافتند و موفق به کسب جوایز ارزنده ای از این جشنواره شدند.
اسلامی گفت: حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد یک فیلم انیمیشن( پویا نمایی) و یک فیلم داستانی نیز در مرحله پیش تولید دارد و به زودی کار تولید آنها آغاز می شود.
چاپ "حمایل خونین گل سرخ" در کهگیلویه و بویراحمد 
به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد:
کتاب "حمایل خونین گل سرخ" در کهگیلویه و بویراحمد چاپ می شود. 

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از چاپ کتاب "حمایل خونین گل سرخ" خاطرات خودنوشت یکی از رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس خبر داد. 
شهربانو پاک نژاد افزود: این کتاب قریب 500 صفحه می باشد که خاطرات علیداد انصاری نیک از آغازین روزهای جنگ نگاشته شده و توسط انتشارات نودا به چاپ خواهد رسید.
وی بیان کرد: حمایل خونین گل سرخ اشاره دارد به حمایل( کمربندی که در آن فشنگ به ردیف وصل بوده است) آغشته به خون شهید جهان نژادیان که به طور مفصل در این کتاب از وی نام برده شده و نویسنده (راوی) هنگامی که به بالین شهید می رسد آن را درآورده و هنوز هم به عنوان یادگاری از آن شهید بزرگوار نزد خانواده وی نگه داشته شده است.
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستایی که شهید جهان نژادیان در آن زندگی می کرد روستای گل سرخ نام دارد و وجه تسمیه این کتاب به این دلیل بوده که راوی خاطرات بی نظیری را در کنار این شهید بزرگوار داشته و بیان نموده است.
پاک نژاد اظهار داشت: ثبت و ضبط خاطرات شهدا، رزمندگان،ایثارگران و آزادگان هم استانی از مهم ترین وظایف این دفتر بوده و هدف از چاپ چنین خاطراتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تببین نقش شهدا و رزمندگان هم استانی در 8 سال جنگ تحمیلی می باشد.

چاپ کتاب"این جمعه تعطیل نیست"
به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد:
کتاب "این جمعه تعطیل نیست" در کهگیلویه و بویراحمدچاپ می شود

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از چاپ کتاب "این جمعه تعطیل نیست" در استان خبرداد. 
شهربانو پاک نژاد افزود: این کتاب شامل خاطرات یکی از مبارزین انقلابی کهگیلویه و بویراحمد در کردستان است که از زمان شکل گیری جنگ های نامنظم توسط دکتر مصطفی چمران به اردوگاه این ستاد می پیوندد و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان یک چریک در قالب شناسایی و ضربت ایفای نقش می کند و چندین مرتبه مجروح شده و بارها اسیر می شود که با درایت و هوشیاری خود را از چنگ کومله نجات می دهد.
وی بیان کرد: خاطرات رمضان جمعه نژاد در کتابی با قطع رقعی و قریب430 صفحه می باشد که توسط مهران مظفری و سحر شریفی گردآوری و تدوین شده است.
پاک نژاد ابراز داشت: کتاب "این جمعه تعطیل نیست" به صورت مشارکتی حوزه هنری استان با ستاد کنگره سرداران و 1880 شهید استان توسط انتشارات فتح دنا و چاپخانه نودا به چاپ می رسد.
وی، ثبت و ضبط خاطرات شهدا، رزمندگان،ایثارگران و آزادگان هم استانی از مهم ترین وظایف این دفتر بوده وی هدف از چاپ چنین خاطراتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تببین نقش شهدا و رزمندگان هم استانی در 8 سال جنگ تحمیلی و معرفی دلاور مردان هم استانی به نسل جوان امروزی عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار