مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز در نشست خبری تشریح اقدامات دولت در حوزه آب و فاضلاب خبر داد:
کریمی با اعلام این خبر که پروژه حیاتی شرق اهواز یکی از بزرگترین پروژه های فاضلاب خاورمیانه در روزهای آتی افتتاح خواهد شد، گفت: ظرف هفته آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید، این پروژه امکان تصفیه ۱۱۲ هزار متر مکعب فاضلاب را را دارد و‌ شرق اهواز از این طریق در جمع آوری فاضلاب متحول خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 29 August 2018

فردوس کریمی در نشست خبری تشریح اقدامات دولت در حوزه آب و فاضلاب، بابیان اینکه شرکت آب و فاضلاب اهواز شهرهای اهواز، ویس، ملاثانی، شیبان، رامین، شیرین شهر، حمیدیه و کارون را تحت پوشش خود دارد، اظهار کرد: آب این شهرها از سه منبع کارون، طرح آب‌رسانی غدیر و آب حیات شوشتر تأمین می‌شود.

به گزارش"تابناک" وی با تأکید بر تأمین بیش از 60 درصد آب مصرفی اهواز از طرح آب‌رسانی غدیر، گفت: 30 درصد باقی مانده از کارون و 10 درصد هم از آب حیات شوشتر تأمین می‌شود.

مدیرعامل آبفا اهواز در رابطه با تعداد تصفیه‌خانه‌های اهواز و سایر شهرهای حومه، بیان کرد: تصفیه‌خانه کیان‌آباد، ملی راه، شهرستان کارون، گلستان، علی بن مهزیار، شیبان، ویس و ملاثانی و حمیدیه ازجمله این تصفیه‌خانه‌ها هستند.

کریمی با اشاره به فرسودگی شبکه آب در برخی نقاط، عنوان کرد: قدمت شبکه آب اهواز در برخی مناطق بالای 40 سال است و همین عامل سبب افت فشار در مناطق انتهای شبکه می‌شود که بخشی از این مشکل با استفاده از ظرفیت تصفیه‌خانه گروه ملی فولاد در مناطق ملاشیه و پردیس حل شد.

وی با تأکید بر مشکلات موجود در آب شرق اهواز به دلیل وسعت منطقه، بیان کرد: مخازنی در منطقه حصیرآباد با قدمت 24 سال وجود دارد که بدون استفاده مانده‌اند؛ بر اساس مطالعات انجام‌شده و همکاری سازمان آب و برق خوزستان ایستگاه پمپاژی در این منطقه به طول 7 و 4 کیلومتر به‌منظور انتقال آب از منطقه ملی به حصیرآباد احداث شد.

کریمی با تأکید بر ارتقای کیفیت آب اهواز پس از انتقال آب غدیر، گفت: خط دوم انتقال آب غدیر از ام الدبس به اهواز نیز که مکمل خط نخست است در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی اهواز توسعه زیرساخت‌های فاضلاب است چرا در حال حاضر به دلیل خلاءهای موجود در این بخش شاهد بروز مشکلات زیست‌محیطی هستیم.

مدیرعامل آبفا اهواز افزود: در سال گذشته از محل اعتبارات نفت، اعتبارات ملی و جاری 78 پروژه در حوزه آب و فاضلاب اجرا شد که مهم‌ترین مسئولیت ما ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه شرق اهواز در سال 88 شد اما به دلیل تغییر دولت به حال خود رها شد، عنوان کرد: سال گذشته با رایزنی‌های استاندار بار دیگر این پروژه فعال و حدود 25 میلیارد تومان تجهیزات برق و مکانیک برای آن نصب شد.

کریمی با اشاره به اختصاص وام توسط بانک جهانی در دهه 80 به اهواز جهت خطوط جمع کننده و به سرانجام نرسیدن آن، گفت: سال گذشته این پروژه را با اعتبار 470 میلیارد تومان از طریق فاینانس به مناقصه بردیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار