مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: ترمینال زاینده رود به یک پارک‌سوار تبدیل و این ترمینال به پایانه اندیشه منتقل خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 28 August 2018
به گزارش تابناک : عباس محبوبی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری سه‌شنبه‌ها با رسانه اظهار کرد: سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان از سال ۶۵ آغاز به کار کرده و در سال ١٣٧۵ چهار پایانه در چهار جهت جغرافیایی داشته است.
 
وی ادامه داد: برای پایانه صمدیه طرح توسعه در نظر است که ١٢ هزارمتر زمین برای این طرح تملک شده. تنها ۵ هزار متر از زمین‌های مورد نیاز باقی مانده‌است. پایانه‌ای شبیه به پارک‌سوار بیهقی در اصفهان تأسیس خواهد شد. 
 
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان افزود: این پایانه در ٢ سال با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد و بخشی از ترافیک پایانه کاوه را جذب خواهد کرد.
 
محبوبی گفت: در پایانه صفه به زودی پمپ گازوییل احداث خواهد شد. با این اقدام سفر ۱۲ کیلومتری اتوبوس‌ها تا نزدیک‌ترین پمپ گازوییل حذف خواهد شد و علاوه بر ایجاد درآمد پایدار، به پایداری زیست محیطی نیز کمک خواهد شد.
 
وی ادامه داد: پایانه‌ای به نام پایانه اندیشه در خروجی اصفهان به سمت زرین‌شهر با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد. زمین ۶۵ هزار متری موجود در این پروژه قدری مباحث مالکیتی دارد که در تلاش برای رفع شدن آن هستیم.
 
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با این اقدام آلودگی و شلوغی پایانه زاینده‌رود از میان خواهد رفت، پایانه زاینده رود به یک پارک‌سوار تبدیل می‌شود و رفت‌وآمدها به پایانه اندیشه منتقل می‌شود.
 
محبوبی گفت: در کشور دو پایانه وجود دارد که مستقیم به ایستگاه مترو اتصال دارد و هر دو در اصفهان قرار دارند. پایانه‌های صفه و کاوه اصفهان که پایانه‌های اصلی اصفهان هستند با اتصال به مترو رضایتمندی بالایی را برای مردم ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: پایانه کاوه جا‌به‌جا نخواهد شد. تنها ممکن است بخشی از خدمات این ترمینال به یک بخش مجزا منتقل شود.
 
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان افزود: اتاق مادر و کودک در پایانه کاوه وجود دارد و در تلاش هستیم در ترمینال صفه نیز این خدمات به شهروندان ارائه شود.
 
محبوبی گفت: حدود ۴٠ هزار مسافر روزانه از ترمینال‌های شهر اصفهان رفت و آمد دارند. در نوروز جاری ۵٠٠ هزار مسافر در طول تعطیلات عید نوروز از ترمینال‌های شهر اصفهان جا‌به‌جا شده‌اند.
 
وی ادامه داد: در مباحث گردشگری تلاش شده است کیفیت هتل ها و مراکز استراحت پایانه‌ها بهبود داده شود. همچنین رانندگان اتوبوس‌ها و بخش مرتبط با گردشگران به زبان‌های عربی و انگلیسی مسلط باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار