مدیرکل میراث ‌فرهنگی اصفهان گفت: جذابیت‌های بی‌شمار اصفهان در جای خود بسیار مهم است اما باید به ظرفیت‌ ناشناخته استان در بخش‌های تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس معنوی نیز توجه کنیم.
کد خبر: ۶۴۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 28 August 2018

به گزارش تابناک : فریدون الله ‌یاری با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به اقتصاد گردشگری در کشور و استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان ظرفیت‌های بی‌بدیلی در زمینه گردشگری دارد و با توجه به اینکه استانی چهار فصل است در تمام سال ظرفیت پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را داریم.

وی افزود: این ظرفیت طبیعی به نوعی است که در فصل تابستان مناطق خوش آب و هوای ییلاقی در برخی شهرهای شهرستان‌های گرم مانند کاشان می‌تواند روزهایی دلچسب را برای مسافران رقم بزند و در فصل‌های سرد سال نیز دیگر شهرهای این شهرستان‌ها هوایی معتدل را برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ابراز داشت: هدف اصلی ما توسعه پایدار در تمام نقاط استان است، حتی در خود شهر اصفهان به طور مثال در شرق  قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوب و بالقوه‌ای وجود دارد که نیازمند توجه جدی است.

ضرورت توجه به ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری اصفهان

وی اضافه کرد: جذابیت‌های بی‌شمار گردشگری اصفهان در جای خود مهم و قابل توجه است اما باید به ظرفیت‌های ناشناخته استان در بخش‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و میراث ناملموس معنوی نیز توجه کنیم و بر این اساس و در راستای ارتقای سطح گردشگری در استان اصفهان پذیرای ایده‌های خلاقانه به ویژه از سوی جوانان هستیم.

الله‌یاری با بیان اینکه اقدامات مختلفی در سرتاسر استان به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در حال انجام است، گفت: هم اکنون ساماندهی چشمه علی و بیشه روستای «دزج» در شهرستان «دهاقان» به عنوان دو منطقه گردشگری بسیار جذاب در حال انجام است و برای مرمت بخشی از آثار تاریخی این شهرستان نیز درصدد جذب بودجه ملی هستیم.

میراث‌های معنوی استان در حال احصاء، معرفی و ثبت است

وی با اشاره به اینکه میراث‌های معنوی استان نیز در حال احصاء، معرفی و ثبت است، ادامه داد: به طور مثال همه خربزه گرگاب را به خوبی می‌شناسند به نوعی که در افواه عمومی و داستان‌های عامیانه نیز به آن اشاره شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس پرونده ثبت ملی مهارت کشت خربزه گرگاب با هدف حفاظت از مهارت گذشتگان در کشت این صیفی در استان اصفهان به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار