لوح کاشان، شهر ملی نساجی با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه ملی صنایع دستی در آیینی رونمایی شد.
کد خبر: ۶۴۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 28 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ پویا محمدیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشوردر این آیین که در نشست هم اندیشی نقش نشان های ملی در روند توسعه گردشگری منطقه فرهنگی کاشان در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی اجراشد گفت: عنوان شهر ملی نساجی سنتی زمینه ساز رویدادهای درخشانی برای کاشان خواهد شد.

وی، با تبریک عنوان شهر ملی نساجی برای کاشان اظهار کرد:این عنوان می تواند رویدادهای خوشایندی را برای این منطقه رقم بزند به شرطی که عزم عمومی در این شهر برای استفاده از این موقعیت وجود داشته باشد.

محمدیان با یادآوری پیشرفت شهرهای حایز عناوین ملی و جهانی در حوزه صنایع دستی افزود:این عناوین تنها یک لقب نیست بلکه موجب می شود نگاه های اثرگذار کشور به سوی این شهرها جلب شود.

به گفته وی،ارتقای جایگاه صنایع دستی مایه آبروی جمهوری اسلامی و هنرمندان سخت کوش در این حوزه است.

محمدیان در پایان ابراز امیداری کرد:جهانی شدن کاش به عنوان شهر ملی نساجی در آینده نزدیک در این شهر جشن باشکوهی برپاشود.

تقدیر از تلاش های هنرمندان نساجی سنتی کاشان آقایان محمد حسین دهقانی،محد بینوا،محمود تمتاجی و جمشید خداداد و خانم ریحانه نقوی با اهدای نماد شعربافی اصیل دیار کاشان ، نمایش مستند تحسین برانگیز"دست،پا، بافته" اثر بهروز غریب پور با موضوع گذشته درخشان هنر نساجی سنتی کاشان و مشکلات امروز این حرفه ، باز نمایی کتاب" زندگی نامه حسن فضلی پدر نساجی سنتی ایران" اثر فریدون شیرین کام

با اشاره به نقش بی بدیل زنده یاد تفضلی در احیا هنر تساجی سنتی،مهجور ماندن این شخصیت تاثیرگذار اقتصادی را در مناسبات امروز فرهنگی از جمله برنامه های این مراسم فرهنگی بود.

شایان ذکر است: نشست هم اندیشی نقش نشان های ملی در روند توسعه گردشگری منطقه فرهنگی کاشان در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی به همت حوزه گردشگری شهرداری کاشان به عنوان یکی از برنامه های غرفه کاشان،شهر ملی نساجی در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

این نشست با حضور معاون محترم صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی،شهردار کاشان،ریاست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، شهردار کاشان و جمعی از فعالان قتصادی،گردشگری و هنرمندان صنایع دستی حضور داشتند در سالن همایش های بین المللی تهران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار