معاون نهاد کتابخانه‌های عمومي استان یزد با اشاره به هزینه‌های بالای تامین منابع ایستگاه‌های مطالعه، گفت: تنها پنج درصد از منابع این ایستگاه‌ها از سوي مردم باز می‌گردد و باید فقدان منابع از دست رفته، جبران شود .
کد خبر: ۶۴۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 28 August 2018

«حامد عطارها» با اشاره به فعاليت حال حاضر 11 ایستگاه مطالعه در استان، اظهار کرد: طرح ايجاد ايستگاه‌هاي مطالعه در سطح شهر از سوي مدیریت قبلی نهاد كتابخانه‌هاي عمومي استان ارائه شده ولي در اين دوره مديريتي، برنامه جدیدی برای توسعه آنها نداريم چرا که تمرکز فعلی اين نهاد بر تداوم ایستگاه‌هاي موجود است .

وی افزود: این ایستگاه‌ها هر کدام شامل چهار ردیف سه‌تایی از کتاب‌های عمومی و کم حجم هستند که در حال حاضر در اماکن پرازدحام مانند ترمینال‌ها و پايانه‌هاي مسافربري، بيمارستان‌ها، راه‌اهن و ديگر اماكن مشابه در استان مستقر هستند.

این مسئول توسعه این طرح را مستلزم تامین اعتبار دانست و گفت: متاسفانه این ایستگاه‌ها سالانه هزینه‌های بالایی را در بر دارند چرا که تنها پنج درصد از این منابع توسط مردم به ایستگاه‌هاي مطالعه باز می‌گردد و باید فقدان منابع از دست رفته، جبران شود .

وی از عموم مردم خواست تا اگر افراد آثاری را از ایستگاهی به امانت برمي‌دارند حتماً پس از مطالعه به هر كدام از ايستگاه‌هاي مطالعه بازگردانند.

عطارها در مورد امكان مشاركت مردم براي تامين منابع ایستگاه‌های مطالعه نيز بیان کرد: مردم می‌توانند با پرداخت هزینه‌اي ناچیز براي تامين کتاب‌هاي اين ايستگاه‌ها، از طریق شماره‌حساب درج شده در قسمت پایینی این ایستگاه‌ها مشاركت داشته باشند.

این مسئول انتخاب منابع ایستگاه‌های مطالعه را برعهده نهاد کتابخانه‌های کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به اين كه حمایت از آثار نویسندگان یزدی جز تخصیص بخشی از آثار آنها به کتابخانه‌های بزرگ استان نیست، در رابطه با اختصاص اين آثار به ايستگاه‌هاي مطالعه در حال رايزني و پيگيري هستيم.

عطارها با بیان این که شارژ این ایستگاه‌ها به صورت هفتگی صورت می‌گیرد، خاطر‌نشان کرد: به همين منظور نيز کارشناسی از سوی نهاد کتابخانه‌ها مسئوليت شارژ این ایستگاه‌ها را برعهده دارد و نظارت بر فعالیت این ایستگاه‌ها را به صورت جدی دنبال می‌كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار