رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛آخرین جزئیات محاکمه همسر مهناز افشار/چرا مدیری برای اجرای «سوغاتی» مجوز داشت و ناصر چشم آذر نه؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 28 August 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهاد میرسلیم به روحانی

سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره استیضاح وزیر اقتصاد و مطالبه تغییر وزرای اقتصادی دولت، گفت: من شخصاً به آقای روحانی پیشنهاد دادم "قبل از اینکه مردم اعتماد خود را به شما از دست بدهند، تغییری در هیئت وزیران به‌وجود بیاورید، در غیر این‌صورت مجلس اقدام خواهد کرد".وی افزود: به ایشان گفتم "دیدید که وزیر کار برکنار شد، ممکن است باز هم این مسائل پیش بیاید؛ لذا خودتان ابتکار عمل را به‌دست بگیرید که این‌گونه موجه‌تر است و این واقعیت‌هایی است که وجود دارد".رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای پاسخ به سؤالات نمایندگان گفت: رئیس‌جمهور اگر بتواند صادقانه مسائل و مشکلات را مطرح کند، این صداقت موجب خواهد شد که او بتواند روی اعتماد مردم حساب کند چون که نمی‌توانیم مشکلات کنونی کشور را جز با همکاری مردم حل کنیم.

آخرین جزئیات محاکمه همسر مهناز افشار

«یاسین رامین» فرزند «محمدعلی رامین» معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی نژاد، 20 شهریور ماه در ادامه رسیدگی به پرونده تشکیل شده با شکایت جمعیت هلال احمر، محاکمه می شود.یکی از اتهامات رامین در این پرونده «خیانت در امانت» است./نامه نیوز

انتخابات حزب اعتماد ملی تایید نشد

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور با اشاره به بررسی گزارش مجمع عمومی حزب اعتماد ملی در جلسه این کمیسیون گفت: از نظر کمیسیون انطباق اساسنامه و مرام‌نامه حزب اعتماد ملی با قانون جدید مورد تایید است، اما انتخابات اعضای شورای مرکزی و بازرسی این حزب باید مجددا برگزار شود.

توجیه ضرغامی برای سخنان رحیم‌پور ازغدی

عزت‌الله ضرغامی از هم‌صبحانه بودن امروز خود با رحیم‌پورازغدی خبر داد و محتوای این جلسه را تشریح کرد.ضرغامی تصریح کرد: امروز با آقای رحیم‌پور ازغدی هم صبحانه بودیم و در مورد جنجال رسانه‌ای سخنرانی‌اش در فیضیه باهم صحبت کردیم. سخنان او در مورد تولید انبوه مرجعیت با آنچه در رسانه‌ها به او نسبت داده شده کاملاً متفاوت است. او می‌گفت مرجعیت مقامی نیست که به‌راحتی در اختیار هر عالمی قرار گیرد.وی گفت: ده‌ها سال مطالعه، رنج و تحقیق شبانه‌روزی و خودسازی فردی می‌خواهد که بااستعداد ذاتی همراه شود تا این توانمندی به فعلیت برسد و در یک فرآیند طبیعی و علمی مورد تائید و رجوع دیگران قرار بگیرد. بین سخنان آقای رحیم‌پور و فرمایشات مراجع بزرگوار اختلافی ندیدم. البته راجع به برخی توجهات رسانه‌ای هم گفت‌‌وگو کردیم. امر مهمی که باعث می‌شود یک سخنرانی جامع، عالمانه و دلسوزانه تحت‌الشعاع ادبیات خاص یک بخش کوتاه آن قرار گیرد.

ضرغامی تأکید کرد: شخصاً هم معتقدم تحول در دروس حوزه هم موضوعی نیست که بزرگان حوزه با آن مخالف باشند. چراکه در طول سال‌های اخیر به ویژه در دوره مدیریت جدید حوزه، اقدامات مهمی انجام‌شده، می‌شود و باید بشود. تجربه تاریخی جنجال بزرگ فقه سنتی و فقه پویا و پاسخ ساده آن بزرگوار که پویایی در متن و ذات خود فقه سنتی جواهری نهفته است، پیش چشم ماست./تسنیم

توصیه چمران به روحانی برای جلسه فردا

نایب رئیس جمنا گفت: انتظار می‌رود که در جلسه طرح سوال از رئیس جمهور مسائل سیاسی مطرح نشود.مهدی چمران درباره طرح سوال از رئیس جمهور اظهار کرد: سوالات باید متناسب با مسائل معیشتی و اقتصادی کشور باشند و رئیس جمهور نیز پاسخی مرتبط با موضوعات مطرح شده را ارائه دهد.وی افزود: چالشی که جامعه با آن روبرو بوده و اقشار مختلف را درگیر خود کرده مسائل اقتصادی است، لذا انتظار می‌رود که در جلسه فردا مسائل سیاسی در مجلس بازگو نشود، چرا که اکنون موضوعی مهمتر از پیگیری معیشت مردم وجود ندارد.نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: نمایندگان مجلس باید از طرح سوالات سیاسی بپرهیزند و از جلسه فردای مجلس به عنوان فرصتی برای بهبود اوضاع کشور استفاده کنند.چمران خاطرنشان کرد: روحانی باید پاسخ‌های منطقی و عاقلانه به نمایندگان بدهد و با خونسردی و بیان حقایق پاسخگوی مردم باشد.

نظر احمدی نژاد درباره پوشش "سرنا ویلیامز"

رییس‌جمهور سابق اعتراض مسئولان تنیس فرانسه به نحوه پوشش تنیسور آمریکایی در مسابقات تنیس را بی‌احترامی به این تنیسور خواند و گفت: برخی معنای واقعی آزادی را نمی‌دانند.محمود احمدی‌نژاد به ممنوعیت ورود سرنا ویلیامز تنیس‌باز مشهور آمریکایی به افتتاحیه مسابقات جهانی تنیس در فرانسه به دلیل نوع پوشش او اعتراض کرد.احمدی‌نژاد طی یک توییت در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: چرا فرنچ اوپن(رقابت‌های تنیس فرنچ اوپن در پاریس) به سرنا ویلیامز بی‌احترامی کرده است؟ متاسفانه برخی افراد در همه کشورها از جمله کشور خودم، معنی واقعی آزادی را نمی‌دانند.برنارد جیودیکلی رییس فدراسیون تنیس فرانسه در گفت‌وگو با مجله تنیس به پوشش ویلیامز در افتتاحیه مسابقات جهانی اعتراض کرده و گفته محدودیت‌های مشخصی برای یونیفورم بازیکنان اعمال خواهد شد.وی گفت: من فکر می‌کنم بعضا ما خیلی تند می‌رویم. لباس ویلیامز دیگر قابل قبول نیست. باید به بازی و مکان احترام گذاشت.ویلیامز درباره نوع پوشش خود پس از بازی‌های ماه می گفته بود این لباس به دلیل جذب بودن مانع از لخته شدن خون او پس از زایمان خواهد شد. او پس از زایمان در ماه سپتامبر دچار آمبولی شده بود.این تنیسور آمریکایی گفت: من معمولا حین بازی‌ها شلوار می‌پوشم تا جریان خونم را حفظ کنم. این یک لباس راحت و کاربردی است تا بتوانم بدون مشکل بازی کنم.وی بعد از بازی‌های ماه می و پوشیدن لباس جنجالی خود گفته بود این پوشش به او حس جنگجو بودن را می‌دهد.

کنایه آملی لاریجانی به صاحب منصبان اپوزسیون شده

آیت الله آملی لاریجانی گفت: مسئولان محترم قضایی و قضات شریف توجه داشته باشند که ما در برهه حساسی قرار داریم و به واسطه برخی سود جویی ها، اعتماد مردم در بخشهایی مخدوش شده است. متأسفانه برخی نیز که خود سالها در بالاترین مناصب کشور مسئولیت داشته اند و امروز باید بزرگترین پاسخگوی شرایط فعلی باشند، فضا را آماده موج سواری دیده اند و چهره مخالف و اپوزیسیون به خود گرفته اند؛ چنانکه می بینیم پیاپی سخنانی علیه نظام و بویژه دستگاه قضایی بر زبان می آورند و غافلند که مردم بصیر و فهیم ما آنها را می شناسند و غوغا سالاری آنان را نیز دیده اند، بریز و بپاش های آنها را هم دیده اند.

چرا مدیری برای اجرای «سوغاتی» مجوز داشت و ناصر چشم آذر نه؟

درحالی‌که مهران مدیری در تازه‌ترین کنسرتش قطعه «سوغاتی» را به صورت باکلام اجرا کرد، ناصر چشم‌آذر (تنظیم‌کننده این قطعه) هیچ وقت نتوانست برای اجرای آن به صورت باکلام مجوز بگیرد. خانواده زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر در متنی که در همین خصوص در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار دادند، نوشتند: پیدا کردن و دسترسى به آثار ناصر چشم‌آذر و خانواده او که همواره میراث‌دار آثارش بوده و هستند، اصلا کار سختى نیست! ناصر چشم‌آذر براى اجراى یکى از ترانه‌هاى معروف و پرطرفدارش به نام «سوغاتى» در کنسرت خود، مدت‌ها دوید و تلاش کرد تا بتواند آن را با خواننده مورد نظرش در برج میلاد اجرا کند که بى‌ثمر ماند و به او اجازه داده نشد. درنهایت تنها موسیقى بى‌کلام آن به صورت ارکسترال اجرا شد و متاسفانه براى همین اجرا هم مورد مواخذه قرار گرفت تا بهانه‌اى باشد که از اجراى کنسرت بعدى‌اش در سالنی که مدنظر ایشان بود، ممانعت شود. این بى‌معرفتى یکى از همان موانع بى‌دلیل و سلیقه‌اى بود که در زمان خودش روح مرحوم را خراشید و به شدت دلش را شکست.

روایت عجیب کریمی قدوسی از نقش هاشمی در ماجرای فیضیه

علیرضا رحیمی، نمیانده مجلس در حساب توییتر خود نوشت:شرح تجمع طلاب در فیضیه را از نمایندگان قم بطور جداگانه شنیده ام.دیروز حین بحث در کمیسیون #امنیت_ملی اقای کریمی قدوسی گفت ماجرای پلاکارد سناریوی خود خانواده آقای #هاشمی است برای مظلوم نمایی!! حتی عکاس هم به #فیضیه فرستاده اند گفتم پس مقصر اصلی خانواده آقای هاشمی هستند؟! گفت بله

روحانی اعلام کرد در اجلاسیه خبرگان شرکت نمی‌کند

عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از روسای سه قوه دعوت کرده‌ایم تا در اجلاسیه آتی حضور پیدا کنند، گفت: رئیس‌جمهور اعلام کرد از حضور در این اجلاسیه معذور است اما روسای دو قوه دیگر، قول حضور در اجلاسیه را داده‌اند. حجت الاسلام سیّداحمد خاتمی عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به مشکلات معیشتی مردم، اجلاسیه پیش روی مجلس خبرگان به این موضوع اختصاص می‌یابد. وی با بیان اینکه از روسای سه قوه دعوت کرده‌ایم تا در این اجلاسیه حضور پیدا کنند، گفت: رئیس‌جمهور اعلام کرد از حضور در این اجلاسیه معذور است اما روسای دو قوه دیگر، قول حضور در اجلاسیه را داده‌اند. خاتمی با بیان اینکه نمی‌دانیم عذر رئیس‌جمهور برای عدم دعوت خبرگان چیست، گفت: به نظر ما این یک فرصت برای ایشان است.

مجوز کنسرت خیابانی شجریان در ارشاد صادر شد

الهام فخاری درباره سرنوشت کنسرت‌های خیابانی تصریح کرد: با وزیر ارشاد گفت‌وگوهایی داشتیم و مجوزهای لازم را از وزارت ارشاد به عنوان متولی امر دریافت کرده‌ایم. وی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان افزود: باید مجوزهای انتظامی هم اخذ شود که در اینجا شورا نقش تسهیلگر و هماهنگ‌کننده را ایفا خواهد کرد.

موسس یک تور انگلیسی لغو پروازها به تهران را یک «شرم عظیم»خواند!

هواپیمایی بریتانیا پروازهایش را به ایران لغو کرد.هم اکنون این هواپیمایی هفته‌ای 6 پرواز در این مسیر طی می‌کند. قرار است در 23 سپتامبر آخرین پرواز هواپیمایی بریتانیا تهران را به مقصد لندن ترک می‌کند. اما حالا یک تور بریتانیا به دنبال پیدا کردن پروازهای جایگزین برای فرستادن مشتریان خود به ایران هستند. جان بلبی موسس این تور این اتفاق را یک «شرم عظیم» خواند و در این رابطه گفت: در 10 سال اخیر ما 1500نفر را به ایران فرستاده‌ایم و هیچ حادثه‌ای رخ نداد. او افزود: بارها و بارها مشتریان ما برمی‌گشتند و می‌گفتند مردم ایران دوستانه‌ترین افرادی هستند که تاکنون دیده‌اند، مهمان‌نوازی ایرانی افسانه‌ای است./ خبرآنلاین

کنایه‌ای سنگین به همایون شجریان

هوشنگ کامکار درباره پیشنهاد همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی گفت:‌ در مملکتی که من دارم زندگی می کنم، باید عقل داشته باشم و چیزهایی که فقط جنبه تبلیغی دارد را نگویم. چرا نمی گویند در سالن میلاد چهل شب، کنسرت رایگان برگزار کنم. در خیابان کنسرت برگزار کردن عملی نیست. در خیابان کنسرت برگزار کردن سخت است. چطور می خواهند مردم را کنترل کنند. چطور می شود جلوی حمله احتمالی داعش را گرفت./تسنيم

تخریب رئیس‌جمهوری خیانت به کشور است

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نظارت بر رییس‌جمهور حق قانونی مجلس است اما تضعیف و تخریب عالی‌ترین مقام اجرایی کشور جز خیانت به کشور چیز دیگری نیست.متاسفانه واقعیت این است که یکی از جایگاه‌هایی که دیگران را مورد پرسش قرار می‌دهد ولی خودش تقریبا هیچگونه پاسخگویی ندارد، قوه مقننه است. من فکر می‌کنم این حداقل حق مردم است که بدانند نمایندگان در ارتباط با موضوعات مختلف چه تصمیم‌هایی می‌گیرند. /ايلنا

شعر ترانه مشهور لیلا فروهر روی آنتن زنده تلویزیون

برنامه زنده "شب فیروزه‌ای" که شنبه شب به صورت زنده از دریاچه شهدای خلیج فارس- چیتگر- از شبکه 5 سیما پخش می‌شد به محلی برای شوخی‌های پیش پا افتاده مجری و مهمان برنامه زنده تلویزیونی تبدیل شد. "دستت لای در نره"، "چند سالتونه"، بخشی از شوخی‌های مجری با یک خانم بازیگر بود. این خانم بازیگر بعد از شعر کوتاهی که مجری خواند خطاب به او گفت منم یک شعر درباره "دل" بخوانم؟ مجری برنامه که سعی می‌کرد برنامه‌ای متفاوت اجرا کند گفت: شما مگه شعر هم بلدین؟ و خانم بازیگر خواند: "‌ای دل تو خریداری نداری..." در اینجا بود که مجری وسط شعرخوانی این بازیگر پرید و سعی در جمع کردن و ادامه ندادن ترانه مشهور لیلا فروهر کرد. / روزنامه جمهوری اسلامی

انهدام باند ۳۱ هزار نفره قماربازی

رئیس پلیس فتا ناجا اعلام کرد: پرونده قماربازی که اخیرا در مازندران شناسایی و کشف شد ۵۰ میلیارد تومان در حساب فردی بود که مسدود شد. وقتی از دوستان خواستم که افرادی را که قمار می‌کردند احضار کنند، اعلام شد که تعداد اعضای این کانال، ۳۱ هزار نفر بوده؛ آن هم آدمهای مختلفی از خانواده و گرایش‌های مختلف. در خصوص دستگیری چند نفر از سرشبکه‌ها که در ترکیه هستند نیز پیگیری‌های لازم را از طریق پلیس اینترپل انجام داده ایم تا تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و بعد از دستگیری به کشور استرداد شوند./فارس

پزشکیان: برنامه‌ای برای انتخابات ۱۴۰۰ ندارم

مسعود پزشکیان گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای (برای انتخابات ۱۴۰۰) ندارم اما ممکن است خیلی از آدمها این پیشنهاد را بدهند اما بنظرم کشور تحول اساسی نیاز دارد. اگر خدا بخواهد برای انتخابات مجلس بعدی کاندیدا می‌شوم. /تسنيم

آیا وزیر کشور استیضاح می‌شود؟

محمد محمودی شاه‌نشین،‌ عضو کمیسیون شوراها درباره روند پیگیری استیضاح وزیر کشور از سوی برخی از نمایندگان و ارجاع آن به صحن مجلس گفت:جلسه‌ای با آقای وزیر برگزار شد ایشان هم تشریف آوردند اما یک تعداد از نمایندگان که مطرح‌کننده سؤال از وی بودند در جلسه حضور نداشتند.در آن جلسه آقای کواکبیان موضوع حوادث مدرسه فیضیه قم را مطرح کرد،‌ آقای وزیر گفتند که به معاون سیاسی استان قم دستور پیگیری داده‌اند که اتفاقات را بررسی کند.آقای وزیر گفت چون اتفاقات در داخل خود مدرسه رخ داده است ارتباط چندانی با وزارت کشور پیدا نمی‌کند و کمیته انضباطی باید این مساله را پیگیری کند. همان‌طور که می‌دانید نیروی انتظامی نمی‌تواند به اتفاقات مدارس،‌ دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که دارای کمیته انضباطی هستند، ورود کند/ تسنیم

مشکل با سوال از رئیس‌جمهوری حل نمی‌شود

محمدعزیزی، نماینده مردم ابهر در مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور گفت: آیا مشکل امروز کشور ما سوال از رئیس‌جمهور است؟ بهتر نبود آقای روحانی در یک جلسه غیرعلنی حقایق را با نمایندگان در میان بگذارد؟ امروز صنایع در حال آسیب دیدن هستند؛ با صاحبان صنایع در حوزه انتخابیه خود جلسه داشتیم مانده‌ام چه پاسخی به آن‌ها بدهم و چه کاری انجام دهند که تولیدشان نابود نشود و از بین نرود.با این روند اگر پیش برویم قطعا آسیب جدی خواهیم خورد و راه به جایی نخواهیم برد./ ايلنا

واکنش عجیب نماینده مجلس به تخصیص ارز تحصیلی به دانشجویان

اسدالله عباسی با انتقاد از تخصیص ارز تحصیلی به برخی دانشجویان با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور گفت: اگر شرایط جذب دانشجو در کشور فراهم باشد و دانشجو بتواند در دانشگاه‌های داخل درس بخواند، نیاز نیست ما بخواهیم با یارانه دولتی ارز دانشجویی در اختیار دانشجویان بگذاریم تا این همه ارز از کشور خارج شود، آن هم به خصوص در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که این اتفاق بیشتر می‌افتد./ايلنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار