مدیرکل ارشاد یزد به فعالیت ۹۵ انتشاراتی با مجوز اداره ارشاد اسلامی در استان خبر داد و به برخی از مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: استان یزد از نبود منتقد در حوزه چاپ و نشر رنج می‌برد.
کد خبر: ۶۴۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 27 August 2018

 مجید جوادیان‌زاده در نشستی با مدیران مسئول انتشارات استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد جزو 10 استانی است که از سال 94 تفویض صدور مجوز نشر به آن داده شده است اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد نویسندگان بسیار خوبی در مباحث مختلف دارد باید از این پتانسیل و ظرفیت در جهت جذب مخاطب به کتاب و کتابخوانی بیشتر از گذشته استفاده شود.

مدیرکل ارشاد استان یزد به فعالیت 95 انتشاراتی با مجوز اداره ‌کل ارشاد استان در یزد اشاره کرد و گفت: بدون شک از کتاب‌های ارزشمند و فاخر نویسندگان استان حمایت کامل صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نویسنده‌ای در استان یزد برای چاپ کتاب فاخر خود با مشکل مالی روبه‌رو بود، اداره کل ارشاد استان یزد حمایت جدی خود را در راستای چاپ و نشر این آثار ارزشمند خواهد داشت.

جوادیان‌زاده یکی از مشکلات حوزه چاپ و نشر در استان یزد را نبود منتقد کتاب دانست و عنوان کرد: بدون تردید اگر منتقدی در این حوزه وجود داشته باشد مردم با کیفیت آثار و مشکلاتی در برخی از آنها وجود دارد آشنا شده و طیف مخاطب وسیع‌تری را به دنبال خود می‌کشاند.

مدیرکل ارشاد استان یزد ادامه داد: در همین راستا جلسات نقد کتاب از سوی برخی از مؤسسات فرهنگی در استان با جدیت دنبال می‌شود که نوید بخش آینده درخشان در این حوزه در یزد است.

وی با تأکید بر اینکه ناشر باید کیفیت آثار را بالا برده و نسبت به جذابیت آن توجه و حساسیت داشته باشد تصریح کرد: مخاطبین امروز با توجه به در دسترس بودن تکنولوژی‌ها مختلف با داشته‌های بسیاری روبه‌رو است که اگر در این برهه ناشر نسبت به جذابیت اثر تولیدی دقت نداشته باشد شاید با شکست روبه‌رو شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار