دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان اصفهان گفت: در بحث سند تحول آموزش و پرورش انتظارات فرهنگیان و مطالبات رهبری محقق نشده است.
کد خبر: ۶۴۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 27 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان : سید مجید عاملیان با بیان اینکه جامعه اسلامی فرهنگیان در چندماه اخیر بحث تغییر و تحولات ساختاری خود را پیگیری می‌کرده و درگیر مباحث تغییر مدیریت و اساسنامه بوده است، اظهار داشت: به دلیل تغییر مدیریت، کمیته‌های مختلفی تشکیل شده یکی از آنها کمیته اقتصادی است. کمیته‌های دیگر نیز شامل کمیته فرهنگی، سیاسی و آموزش است، این کمیته‌ها اکنون شکل گرفته و اعضایش مشخص شده‌اند، در واقع باید گفت این تشکل در حال پیگیری بازسازی تشکیلاتی است.

وی ادامه داد: بعد از این بازسازی قاعدتاً به مسائل اصولی و اساسی هم باید پرداخته شود. از جمله اینکه در این بحث گرانی مذاکراتی ما با نمایندگان مجلس داشتیم، به خصوص زمانی که زمزمه گرانی بنزین مطرح شد ما با نمایندگان مجلس مذاکراتی داشته و راهکارهای خود را عنوان کردیم که در این شرایط فعلی باری به دوش فرهنگیان اضافه نشود.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه در بحث تغییر مدیریت آموزش و پرورش استان، با جمعی دیگر از تشکل‌های ولایی استان ملاقاتی با مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان داشتیم، گفت: از آنها خواسته شد در بحث معیشت و شخصیت اعتلای معلم و بازسازی شخصیت فرهنگیان تلاش بیشتری کنند، همچنین برای کمک از سوی جامعه فرهنگیان اعلام آمادگی شد، علاوه بر این  به دنبال هستیم تا از پتانسیل‌های جامعه اسلامی فرهنگیان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در بحث اساسنامه جامعه اسلامی فرهنگیان باید گفت از موسسان این تشکل تعدادی در مرکزیت هستند و تعدادی هم در واقع با انتخابات انتخاب می‌شوند. علاوه بر موسسان که ما به آنها بزرگان آموزش و پرورش می‌گوییم تلاش شد با انتخابات ناحیه‌ای بیشتر، از افرادی که اکنون شاغل در آموزش و پرورش هستند استفاده شده و کمتر از بازنشستگان استفاده شود.

عاملیان افزود: نمایندگانی در واقع از نواحی شش‌گانه اصفهان با معرفی جوامع اسلامی نواحی حضور پیدا کردند که آن‌ها در واقع قشر جوان‌تر فرهنگیان هستند که الان تقریباً هسته مرکزی شورای جامعه اسلامی فرهنگیان بیش از 12نفر از نیروهای انتخابی هستند که این نیروهای انتخاب شده از طرف نواحی معمولاً افراد شاغل و جوان هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که "عملکرد مدیریت آموزش و پرورش استان اصفهان چگونه بوده است؟" گفت: عملکرد جنبه‌های مختلفی دارد و خوب و بد هم نسبی است. نمی‌توان گفت شما خوب عمل کردید یا بد عمل. ممکن است در یک بحثی عملکرد قوت داشته باشد در قسمتی دیگر نقطه ضعف هایی دیده شود. در مجموع دوستانی که در مدیریت آموزش و پرورش استان هستند  با امکاناتی که بوده است تلاش خود را انجام داده‌اند.

دبیر جدید جامعه اسلامی فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه اظهار نظر روی موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را زود می‌دانم، گفت: درباره سند تحول آموزش و پرورش پیشرفت‌هایی را در این زمینه نمی‌بینیم. بحث زیرنظام‌های سند تحول مطرح بوده است که از مطالبات مقام معظم رهبری بوده و حتی من شنیده‌ام که وزیر به دنبال این امر بوده است.

وی تاکید کرد: اما ما نکته مشهود و قابل ملاحظه‌ای ندیده‌ایم. با  تصویب زیرنظام‌های سند تحول است که این سند حالت اجرایی پیدا می‌کند و از حالت نظری و عملی بیرون می‌آید و محقق می‌شود. یکی دو سال پیش هم مقام معظم رهبری روی این کار تأکید داشتند اما ما حرکت جدی از آموزش و پرورش ندیده‌ایم. بنابراین درباره این سند باید آموزش و پرورش پاسخگو باشد. در بحث سند تحول نیز آنچه که انتظار فرهنگیان و مطالبات رهبری بوده، تحقق پیدا نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار