سردبیر با سابقه ترین نشریه استان اردبیل:
همزمان با فرا رسیدن شهریور، نشریه پیام اردبیل جایگاه باسابقه ترین نشریه تاریخ مطبوعات اردبیل را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۴۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 27 August 2018

سجاد ناصرآزاد،سردبیر با سابقه ترین نشریه استان اردبیل  در گفت و گو با «تابناک اردبیل» اظهار داشت: نشریه پیام اردبیل از دوم شهریور ماه وارد سال 24 انتشار خود شد که از لحاظ تداوم سال های انتشار و سابقه هیچ نشریه ای به این جایگاه در اردبیل دست نیافته است.
وی تصریح کرد: تا کنون رکورد قدیمی ترین نشریه در تاریخ مطبوعات اردبیل مربوط به نشریه «قبس» بود که به مدیرمسوولی زنده یاد «عزیز صابر» در حدود 23 سال تا اواخر سال 1353 و به صورت متناوب منتشر شده است.
ناصرآزاد با اعلام اینکه از این پس با استعانت از خداوند منان، نشریه پیام اردبیل در این جایگاه قرار می گیرد، افزود: بسیار خرسندیم که هم اکنون پس از 23 سال و گذر از پیچ و خم های بسیار توانستیم در میان مخاطبان به عنوان نشریه ای صادق، پیام رسانی کنیم.
سردبیر با سابقه ترین نشریه استان اردبیل افزود: در طول این سال ها افراد نسبتا زیادی به عرصه مطبوعات در اردبیل پا گذاشتند و از آن خارج شدند، برخی به شادی و عده ای به تلخی، اما پیام اردبیل به یاری خداوند با فعالیت سه نسل روزنامه نگار و با تلاش های استاد رسول ناصرآزاد و سیاستگذاری زنده یاد مسعود ناصرآزاد در دل های مردم دارالارشاد ماندگار شده است.
وی افزود: مطبوعات، از دوران های گذشته همواره دوستان و دشمنانی داشتند، دوستان نشریات، فرهیختگان، روشنفکران، همراهان همیشگی و مسوولان دلسوز هستند که همواره موجب دلگرمی فعالیت بودند اما مطبوعات را همیشه دشمنانی نیز بوده است.
ناصرآزاد ادامه داد: دشمنان مطبوعات افرادی هستند که آگاهانه و یا ناآگاهانه همیشه شفاف سازی و بیان حقیقت را مانعی برای تداوم فعالیت خود دیده اند، این افراد همیشه و در هر جایگاهی با سلیقه های مختلف جلوی فعالیت آزادانه مطبوعات را گرفتند.
این کارشناس رسانه با اشاره به شرایط سخت فعالیت مطبوعات در عصر حاضر اعلام کرد: متاسفانه قانونی که مطبوعات بر اساس آن فعالیت می کنند، مصوب سال 1379 است و الحاقیه های ناقص در آن به هیچ وجه با شرایط امروزی رسانه ها منطبق نیست.
وی با اشاره به این نقص قانونی افزود: در حال حاضر سیاست های دخیل در حوزه مطبوعات بر اساس شیوه نامه ها و آئین نامه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می شود و این موضوع به دلیل اینکه برخواسته از یک روح و کالبد قانونی نیست، کلاف سردرگمی برای رسانه ها و محدود به عمر دولت ها است.
ناصرآزاد تنها راه برون رفت مطبوعات از این وضعیت را الگوبرداری از سازمان هایی مثل سازمان نظام مهندسی عنوان کرد و افزود: لایحه نظام جامع رسانه ای که می تواند امیدی برای برون رفت از این دغدغه باشد متاسفانه سال هاست در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و تعیین تکلیف نشده است.
او همچنین استقلال مالی مطبوعات را از مهمترین ارکان تداوم، فعالیت آزادانه و حرفه ای مطبوعات دانست.
وی با اشاره به کمبودها در حوزه مطبوعات استان گفت: هم اکنون در تمام استان های کشور حداقل یک روزنامه منتشر می شود، ولی استان اردبیل که از گذشته های دور ملقب به دارالارشاد بوده از نبود یک روزنامه محلی رنج می برد و این موضوع همواره برای اهالی رسانه دغدغه ای بوده است.
سردبیر با سابقه ترین نشریه استان اردبیل در پایان افزود: نشریه پیام اردبیل در طول سال های انتشار، همواره پیام رسانی صادقانه و توسعه را همواره درسرلوحه فعالیت های خود قرار داده که امیدوارم با یاری خداوند در این راستا با همراهی مخاطبان عزیز ماندگار باشیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار