نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: با توجه به موقعیت فعلی استان همدان و اینکه هم تریبون ملی و هم بین‌المللی پیدا کرده است ما باید از این فرصت برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان، استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۴۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ 27 August 2018
نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: با توجه به موقعیت فعلی استان همدان و اینکه هم تریبون ملی و هم بین‌المللی پیدا کرده است ما باید از این فرصت برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان، استفاده کنیم.
 
به گزارش کمیته اطلاع رسانی۲۰۱۸ و کمیته اقتصادی رویداد ۲۰۱۸ نیز، این مبحث مطرح شد و ما در ۴ بخش صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین خدمات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کردیم و قرار است در این رویداد توزیع شود. 

سید ناصر محمودی با تاکید بر آماده بودن فضای استان برای سرمایه گذاران خارجی می‌گوید: این باعث می‌شود ضمن اینکه با وضعیت فرهنگی و گردشگری استان آشنایی پیدا می‌کنند، با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز آشنا می‌شوند. با توجه به اقداماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم در استان همدان، صورت گرفت و پیگیری‌هایی که انجام شد، این شرایط فراهم است و امیدوارم طوری بشود که همدانی‌های مقیم خارج از کشور بتوانند از این وضعیت استقبال کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به اینکه رویداد ۲۰۱۸ روز‌های آخر خود را می‌گذراند و درحوزه گردشگری اتفاقات بسیاری افتاده است. همانطور که ایجاد فرهنگ، زمان‌بر است سرمایه‌گذاری نیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

همین که یکسال است همدان روی آنتن‎های مختلف بوده و هم شبکه‌های داخلی و هم خارجی متوجه همدان شده‌اند و نگاه‌ها به جز تبریز به سمت همدان و مزیت‌ها و ظرفیت‌های آن کشیده شده، اتفاق بزرگی است. مواردی مانند اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن بوده و ۱۸۰۰ اثر تاریخی دارد و وضعیت جغرافیایی آن، دیده شده است. حتی رسانه‌های مکتوب و مجازی توجه ویژه‌ای به این رویداد داشتند.

او ادامه می‌دهد: اخیرا در هیئت دولت مصوب شد که با تمام قوا این رویداد را به نحو مطلوب برگزار کنند. اهمیت این رویداد در حدی است که استاندار همدان با ۶ تن از وزرا جلسه‌ای در این خصوص برگزار کرده‌اند. نشستی با سفرا و کاردار‌ها که از ۴۸ کشور آمده بودند، برگزار شد که در آن جلسه اشاره کردند که ما نمی‌دانستیم در کنار اصفهان و شیراز، همدان هم هست و ما در کشور خود به هموطنان خود سفر به همدان را توصیه می‌کنیم. در حال حاضر، نقطه عطفی در تاریخ همدان اتفاق افتاده و ما باید اقداماتی که انجام شده را حتما اطلاع رسانی کرده و از این موقعیت استفاده کنیم و همه نهاد‌ها از مردم گرفته تا دولت از این وضعیت در جهت جذب گردشگر و جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم. 

محمودی در ادامه می‌گوید: در زمینه گردشگری اگر ۲۰ درصد را از حاکمیت توقع داشته باشیم، ۸۰ درصد آن را باید خود ما مردم انجام دهیم. وقتی ما فرهنگ پذیرش مسافر داخلی و خارجی را ایجاد کنیم، کشش لازم ایجاد می‌شود. من شهروند وقتی مسافر خارج از استان دارم وقتی جای پارک خود را به او بدهم، اثر مثبتی در جذب گردشگر خواهم داشت. مردم همیشه صف اول هستند و هر جا پای کار آمده‌اند، ما موفق بوده‌ایم. اگر هم استانی‌ها و رسانه که نقش آگاهی دهنده داشته و تریبون مردم است، واقعیت‌ها را به درستی منتقل کنیم، اثرگذار خواهند بود. از طرفی من و شما توقع مردم را بالانبریم طوریکه تصور کنند با این رویداد، قرار است تمام مشکلات مردم حل شود. این بسیار زمان بر است. به عنوان مثال تبریز نیز این چنین رویدادی را انجام داده و مشکلاتی داشته است، اما با این زیرساخت‌هایی که ایجاد شده، شرایط بهتری خواهیم داشت.

او با اشاره به همدانی‌هایی که از استان مهاجرت کرده‌اند اضافه می‌کند: در بحث سرمایه‌گذاری، ما ظرفیتی در خارج استان داریم یعنی همدانی‎هایی که از همدان رفته‌اند و بیشترشان افراد موفق و سرمایه‌دار هستند. نهاد‌های حاکمیتی برای پذیرش این سرمایه باید تلاش کنند. هرچند نهاد‌های حاکمیتی نقشی کمتر از مردم دارند و به نظر نمی‌رسد مانع باشند و شرایط نسبت به گذشته خیلی بهتر شده، اما نگاه مردم باید تغییر کند. ما به سرمایه‌گذار‌ها و سرمایه داران نباید القابی مانند مرفهین بی‌درد و یا زالو صفت بگوییم.

این‌طور نیست که ما باید برای سرمایه‌گذار امنیت ایجاد کنیم بلکه این سرمایه‌گذار است که برای ما ایجاد امنیت می‌کند چراکه وقتی سرمایه‌گذاری شده و یا کارخانه‌ای احداث شود، افراد بیکار در آنجا مشغول شده و بزهکاری کاهش پیدا می‌کند. پس ما مردم باید شرایط را برای سرمایه‌گذار فراهم کنیم و به شکل‌های مختلف برای او مزاحمت ایجاد نکرده و سنگ‌اندازی نکنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار