طرح تصفیه خانه فاضلاب محلی پردیسان قم، روز یکشنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت، طی آیینی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و استاندار قم به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۴۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 26 August 2018

به گزارش تابناک قم، استاندار قم در این آیین، آب را مهمترین عنصر حیات دانست و با بیان این که در شرایط فعلی در وضعیت خشکسالی قرار داریم، اظهار داشت: قم یکی از استان هایی می باشد که با خشکسالی مواجه است، از این رو باید در صرفه جویی و مصرف بهینه آب دقت کافی را داشته باشیم.

سید مهدی صادقی در ادامه با اشاره به این که یکی از مشکل های جدی پردیسان مساله فاضلاب بوده است، افزود: با همت بلند و تلاش های فراوان مسئولان شرکت آبفا کارهای اصلی و اساسی فاضلاب این منطقه انجام شد و می تواند نمونه خوبی برای دیگر مناطق کشور باشد.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی این شرکت در هفته دولت را شامل 9 طرح آغاز عملیات اجرایی با اعتبار 380 میلیارد ریال و سه طرح بهره برداری با اعتبار 590 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب محلی پردیسان یکی از این طرح هاست.

علی جان صادق پور، هدف از اجرای این طرح را جمع آوری و تصفیه فاضلاب عنوان کرد و گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت 400متر مکعب در شبانه روز، 500 واحد مسکونی منطقه هشت شهرداری قم را پوشش می دهد‌.

وی طول لوله گذاری این طرح را یک هزار متر و اعتبار آن را نیز 20 میلیارد ریال برشمرد و گفت: طرح یاد شده از محل اعتبارهای عمرانی و داخلی به مدت 12ماه اجرا و آماده بهره برداری شد.

مدیرعامل آبفای قم همچنین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی شبکه اصلی و فرعی فاضلاب پردیسان را نیز از جمله طرح های آب و فاضلاب در هفته دولت دانست و افزود: این طرح با هدف جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب مسکن مهر اجرا می شود.

وی طول لوله گذاری این طرح را 30 هزار متر و اعتبار آن را نیز 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح از محل اعتبارهای عمرانی و داخلی و طی 18ماه اجرا خواهد شد.

صادق پور همچنین با اشاره به بهره برداری از اصلاح شبکه فاضلاب، تکمیل زون های فشاری و رینگ های آب رسانی، اصلاح شبکه آب، توسعه شبکه فاضلاب، توسعه شبکه آب، حفر و تجهیز آب در شهر جعفریه، اصلاح شبکه آب شهرهای اقماری استان، فاضلاب شهرک قدس و همچنین آغاز عملیات اجرایی شبکه های فرعی فاضلاب از طریق سرمایه گذاری داخلی و نیروگاه خورشیدی را نیز از دیگر طرح های شرکت آب و فاضلاب قم برشمرد که افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

به گفته وی، هم اکنون صد درصد جمعیت یک میلیون و 260هزار نفری قم در قالب 312 هزار انشعاب تحت پوشش شبکه آب و 380 هزار تن نیز در قالب 12هزار انشعاب تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی همچنین برخورداری از شبکه دوم تامین آب به طول 6هزار مترمکعب را از ویژگی های بی نظیر قم در کشور دانست و افزود: در مواقعی بحرانی که با کمبود آب مواجه می شویم، این خط که از طریق منابع شور زیرزمینی تامین می شود، به جای خط اول مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار