رئیس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برپایی نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی نخستین تجربه در شهر اصفهان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 26 August 2018

به گزارش تابناک : نخستین نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و دفتر تخصصی بانوان اصفهان، دفتر امور بانوان و خانواده شهرداری، موسسه‌های مد و لباس دانش آرا، ایران حجاب و نوین حجاب، یک موسسه آموزشی و یک انجمن صنفی از ۳ تا ۷ شهریورماه از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۲۰ در کتابخانه مرکزی برپا شده است.

لیلا لندی رییس مرکز تخصصی بانوان اصفهان در مورد این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس نیازسنجی از بانوان شهر اصفهان، پوشش و لباس یکی از دغدغه‌های آنها است که لازم بود دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استانداری، شهرداری، انجمن‌های صنفی، دانشگاه‌ها و طراحان لباس را به میدان بیاوریم که در نهایت منجر به برپایی نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی شد.

وی با اشاره به رونمایی از منشور لباس شهر اصفهان افزود: اصفهان در بسیاری از عرصه‌ها از جمله طراحی لباس پیشگام بوده است، اما بین دستگاه‌های دولتی و طراحان لباس وحدت رویه و ارتباطی وجود نداشت که خوشبختانه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی لباس و برپایی نمایشگاه هماهنگی خوبی در این زمینه به وجود آمد.

رییس مرکز تخصصی بانوان اصفهان با بیان اینکه جشنواره لباس فجر در بسیاری از استان‌ها برگزار می‌شود اما طراحان لباس اصفهان مجبور هستند برای حضور در آن به تهران بروند، گفت: امیدواریم برپایی نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی در اصفهان زمینه برگزاری جشنواره‌های ملی مختلف را در شهر اصفهان فراهم کند.

وی با بیان اینکه طراحان لباس نیازی به حمایت مادی ندارند، اضافه کرد: شهرداری اصفهان می‌تواند در زمینه ایجاد بازار فروش به طراحان کمک کند. همچنین استانداری با حمایت معنوی از طراحان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه صدور مجوزهای لازم می‌توانند تسهیل‌گر کار آنها باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار