مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با اشاره به اجرای طرح های مختلف آبرسانی در اقصی نقاط کشور گفت: همزمان با هفته دولت، 790 روستا از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شود.
کد خبر: ۶۴۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 26 August 2018

به گزارش تابناک قم، حمید رضا جانباز روز یکشنبه در «آیین بهره برداری از 12 طرح آب و فاضلاب قم» به مناسبت هفته دولت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه پردیسان قم اظهار داشت: در این هفته همچنین طرح های زیادی در نقاط مختلف کشور با اعتباری بالغ بر 15هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و یا کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به این که در این هفته پنج تصفیه خانه فاضلاب نیز در کشور افتتاح می شود گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرک پردیسان قم نیز یکی از این طرح ها می باشد.

وی افزود: در خصوص حل مساله آب در سطح شهر و روستاهای قم اهتمام خوبی صورت گرفته و در این استان با استفاده از اعتبارهای صندوق توسعه ملی و همچنین بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از طرف وزارت نیرو، از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی طرح های خوبی در بخش آب و فاضلاب اجرا شده است.

به گفته وی، اقدام های دولت در راستای تامین آب سالم و با کیفیت برای شهروندان با تکمیل تصفیه خانه بزرگ قم تکمیل خواهد شد.

جانباز با تمجید از تلاش های مسئولان قم برای مدیریت فاضلاب در این استان و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه شبکه آن گفت: طی سال های گذشته بخش زیادی از نقاط شهر قم به همت مسئولان به تصفیه خانه فاضلاب متصل شد‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب افزود: راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب، جزو اولویت های وزارت نیرو است و خوشبختانه این موضوع جزو اولویت های قم نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به تولید پساب با کیفیت در تصفیه خانه پردیسان اظهار کرد: با توجه به امکان استفاده این پساب در آبیاری فضای سبز، باید این طرح را در قم به صورت آزمایشی اجرا کنیم تا تامین آب مورد نیاز فضای سبز از طریق پساب در بقیه نقاط کشور نیز گسترش پیدا کند.

تصفیه خانه فاضلاب محلی پردیسان با ظرفیت 400مترمکعب در شبانه روز و با اعتبار 20میلیارد ریال به بهره برداری رسید‌ که این طرح یکی از 12طرحی بود که امروز به مناسبت هفته دولت و با اعتباری بالغ بر 970میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شد و یا به بهره برداری رسید‌.

این پکیج فاضلاب با هدف جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب 500 واحد مسکونی معادل 2 هزار تن و تامین پساب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز منطقه پردیسان احداث شده است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

دوم تا هشتم شهریورماه به عنوا هفته دولت نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار