رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان اعلام کرد:
رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: در حال حاضر موج خرید و فروش مسکن، تحت تاثیر نوسانات بازار ارز شکل گرفته به نحوی که افراد به دنبال این هستند که سرمایه و دارایی های خود را از شکل پول به دارایی با ارزش مسکن تبدیل کنند.
کد خبر: ۶۴۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 26 August 2018
به گزارش تابناک اصفهان : رسول جهانگیری  با اشاره به رونق نسبی بازار مسکن در خرید و فروش، اظهار کرد: در حال حاضر مراجعات برای خرید و فروش مسکن در اصفهان نسبت به چند سال گذشته بیشتر شده، اما این مراجعات باید به زیرساخت های بازار مسکن گسترش یابد تا مفید باشد.
 
وی افزود: در صورت مراجعه مردم به شهرداری ها برای گرفتن پروانه ساخت و ساز می توان ادعا کرد که به طور واقعی بازار مسکن دچار رونق شده است و می‌تواند اقتصاد شهری را متحول کند.
 
رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه متاسفانه مراجعات خرید و فروش در بازار مسکن هنوز به سمت شهرداری نرفته است، تاکید کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی با توجه به نوسانات نرخ ارز، هزینه های بالای گرفتن پروانه ساخت و ساز و .... باعث شده تا رونق بازار مسکن تنها در حد مراجعه و خرید و فروش باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت باید با اخذ سیاست های کلان اقتصادی موجب افزایش قدرت خرید مردم شود، تصریح کرد: در این شرایط رونق می‌تواند به زیرساخت بازار مسکن انتقال یابد.
 
جهانگیری تاکید کرد: در حال حاضر موج خرید و فروش مسکن، تحت تاثیر نوسانات بازار ارز شکل گرفته به نحوی که افراد به دنبال این هستند که سرمایه و دارایی های خود را از شکل پول به دارایی با ارزش مسکن تبدیل کنند.
 
وی با بیان اینکه رونق مراجعات برای خرید و فروش مسکن در اصفهان در حدود 30 درصد است، گفت: این مراجعات بر افزایش قیمت مسکن به همین نسبت اثر گذاشته، اما این معاملات ریشه ای نیست.
 
رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اشاره به ایراد بزرگ رونق نسبی مراجعات و خرید و فروش مسکن، تاکید کرد: طی چند سال گذشته به دلیل رکود خرید و فروش، بازار آرامی در رهن و اجاره داشتیم، اما با ایجاد رونق در معاملات مسکن، متاسفانه افرادی که از خواب سرمایه های خود می ترسیدند و املاک خود را به بازار رهن و اجاره آورده بودند، متاسفانه آنها نیز به بازار خرید و فروش وارد شده و موجب برهم خوردن تناسب بازار رهن و اجاره نسبت به سال گذشته شدند و هزینه ها حدود 15 درصد افزایش داشت.
 
وی با پیش بینی خود از آینده بازار مسکن، تصریح کرد: اگر وضعیت اقتصادی کشور به خصوص در ارز و سکه به ثبات نسبی برسد، امن ترین بازار برای سرمایه گذاری، مسکن خواهد بود.
 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار