فرماندار گلپایگان گفت: از محل تصفیه خانه، آبرسانی به ۱۹ روستای گلپایگان صورت می گیرد که مهمترین پروژه در شهرستان خواهد بود.
کد خبر: ۶۴۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 26 August 2018

به گزارش تابناک : حسین یارمحمدیان شامگاه شنبه در آیین برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی بانوی هنرمند گلپایگانی که با حضور چند تن از مسئولین و علاقمندان به هنر خوشنویسی در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ و هنر از موضوعاتی است که باعث غنای جامعه می شود، اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستان پیرامون موضوعات اجتماعی تأثیر مثبت بر جامعه گذاشته تا جایی که می تواند برخی از بزهکاری های اجتماعی را برطرف کند.

وی ضمن قدردانی از مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی بیان داشت: آثار فرهنگی مانند یک تصویر و یا نوشتن یک جمله به صورت خط خوشنویسی تأثیرگذارتر از بسیاری از سخنرانی هاست.

فرماندار گلپایگان با اشاره به تقارن برپایی این نمایشگاه با هفته دولت و برنامه هایی که در این راستا طی هفته جاری برگزار خواهد شد، افزود: همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر طی هفته دولت ۴۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال در گلپایگان و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: در هفته دولت از محل تصفیه خانه آبرسانی به ۱۹ روستای شهرستان صورت می گیرد که مهمترین پروژه در شهرستان خواهد بود.

یارمحمدیان با بیان اینکه آبرسانی از محل تصفیه خانه به سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر در طول دولت تدبیر و امید با اجرای پروژه تصفیه خانه آب صورت گرفته است، افزود: ۴۱ پروژه دیگر شهرستان در هفته دولت مربوط به سایر بخش های دولتی است که از سوی بخش خصوصی و منابع دولتی انجام شده است.

وی همچنین به برگزاری دوچرخه سواری رؤسای ادارات شهرستان در روزهای سه شنبه به عنوان یک حرکت فرهنگی و در راستای توسعه و ترویج استفاده از دوچرخه به جای خودرو خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دولت صبح روز سه شنبه تمامی مدیران دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان در یک حرکت نمادین با دوچرخه در شهر گلپایگان حرکت خواهند کرد.

فرماندار گلپایگان با تأکید بر اینکه مطمئناً در آینده شهر گلپایگان نیز مانند شهرهای بزرگ دچار معضل ترافیک و عدم توانایی سهولت عبور و مرور خودرو را به لحاظ ازدیاد آن خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از وسایلی که می تواند مردم را در مقابله با ازدیاد تردد خودروها یاری کند استفاده از دوچرخه و دوچرخه سواری است به ویژه در خیابان امام خمینی (ره) گلپایگان به عنوان خیابان اصلی شهر و راهکار جلوگیری از ترافیک شهری می توانیم بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه از خیابان های اصلی شهر که ترافیک سنگین از هم اکنون در آن باعث معضلاتی برای شهروندان شده است، باید به عنوان پیاده رو برای مردم استفاده کنیم، افزود: این امر می تواند به عنوان یک ایده که مورد استقبال شهروندان و کسبه خیابان نیز قرار گرفته مورد بهره برداری قرار گیرد.

هنر خوشنویسی در گلپایگان قدمت هزارساله دارد

 در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی از جمله هنرهای دارای قدمت طولانی در ایران است، اظهار داشت: خط همانند زبان وسیله ای برای تفهیم مقصد و بیان اهداف و عواطف شخصی به دیگران است با این تفاوت که از زبان تکلم فقط در زمان حال استفاده می شود اما خط زمان و مکان را دریافته و منظور نویسنده را به کسانی می رساند که در نقاط دورتر و زمان آینده زندگی می کنند.

وی افزود: خوشنویسی هنر تاریخی است که وسعتی به اندازه عالم اندیشه بشریت دارد و با توجه به اینکه این هنر در شهرستان گلپایگان قدمت هزار ساله دارد آثار خوشنویسی هنرمندان آن در کتابخانه ملی، آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه (س)، کتابخانه مجلس، مسجد گوهرشاد مشهد و کتابخانه آیت الله گلپایگانی مشهود است.

سعید ضابطی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار بانوی خوشنویس شهرستان گلپایگان «مهین امینی» اظهار داشت: این نمایشگاه با ۳۰ اثر خوشنویسی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق و در قالب چلیپا، سیاه مشق و کتابت است که برگرفته از کلام الله مجید، احادیث و اشعار حافظ، سعدی و مولانا نگاشته شده است.

وی تصریح کرد: در برهه کنونی اصلی ترین وظیفه فرهنگ و هنر، پیدا کردن آن و حرکت در مسیر هدایت و ساختن افکار و ایجاد شادی و نشاط در جامعه است که از جمله وظایف فرهنگ و ارشاد و زیرمجموعه آن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در پایان با تأکید بر اینکه شهرستان گلپایگان دارای هنرمندان خلاق و توانا در رشته های مختلف فرهنگی و هنری است که اگر بستر مناسب برای آنها فراهم شود می توانند در حد استان و ملی نسبت به ارائه آثار خود، خودنمایی کنند، بیان کرد: خلاء زیرساخت فرهنگ و هنر در این شهرستان و عدم نگارخانه و سالن نمایش است که می طلبد با همت و تلاش مسئولان نسبت به رفع این معضل اقدام کنند و به لحاظ عدم وجود این زیرساخت ها بنا بر این بود تا در ایام اعیاد قربان و غدیر نسبت به برپایی سه نمایشگاه همزمان اقدام شود که با شرایط موجود و نبود امکانات مکانی این نمایشگاه ها طی فواصل ۱۰ روزه برپا خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار