رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: بیشترین مشکلات ما در عرصه بهداشت و سلامت پیرامون خانه‌های بهداشت در روستاها و کمبود پزشک در آن‌ها است و روستاهای قم با کمبود بانوان پزشک روبروست.
کد خبر: ۶۴۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 25 August 2018

به گزارش تابناک قم، رضا الیاسی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی استان قم که در ساختمان فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: مشکلاتی در زمینه بهداشت شهرها و روستاهای قم و به‌ویژه در خانه‌های بهداشت روستایی داریم که هرکدام از نمایندگان اعضای شورا بخشی از این مشکلات را بررسی کرده‌ و آن‌ها را مطرح می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم با بیان اینکه کمبود بانوان پزشک مشکلاتی را برای مردم روستانشین قم ایجاد کرده است، افزود: بیشترین مشکلات ما در عرصه بهداشت و سلامت پیرامون خانه‌های بهداشت در روستاها و کمبود پزشک در آن‌ها است و مراجعه سالمندان مجاور در دیگر روستاها به روستای دیگر نیز دشوار است، همچنین حضور پزشک سیار به‌صورت یک‌بار در روز نیز جوابگوی روستاها نیست.

وی با اشاره به اینکه برای مشکلات درمانی مردم روستانشین در اوقات صبح تا ظهر مشکل حادی نداریم، ابراز کرد: مشکل دیگر ما حضور پزشک در نوبت عصر برای روستاهاست، همچنین برخی از مراکز بهداشتی دارای داروخانه نیستند و تجهیزات آزمایشگاه‌های آنان نیز کافی نیست.

الیاسی با تأکید بر‌اینکه مرکز بهداشتی سلفچگان باید به‌صورت شبانه‌روزی باشد، خاطرنشان کرد: بیماران زیادی به این مرکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، زیرا این مرکز هم در مسیر تردد بسیاری از مردم قرار داشته و همچنین دارای شهرک صنعتی و منطقه اقتصادی است که تمام جمعیت بیمار آن به این مرکز بهداشت سرازیر می‌شود، علاوه بر‌اینکه مسیر سلفچگان به‌سمت اراک جاده مناسبی ندارد و تصادفات زیادی نیز در آن رخ می‌دهد که مصدومان نیز باید به مرکز بهداشتی سلفچگان مراجعه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم ضمن گلایه از عدم حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه، تصریح کرد: ما تاکنون دو مرتبه از وی برای حضور در شورای اسلامی شهرستان قم دعوت به عمل آوردیم که وی در این جلسات حضور پیدا نکرده‌اند.

وی ابراز کرد: از دانشگاه علوم پزشکی درخواست‌ داریم نسبت به احداث اورژانس هوایی و اورژانس معین در منطقه سلفچگان اقدام کند تا کارایی بیشتری برای انتقال مصدومان اضطراری داشته باشیم، زیرا تاکنون مصدومانی در ناحیه سلفچگان داشتیم که برای انتقال آن‌ها نیازمند اورژانس هوایی بودیم اما به علت نبود این اورژانس انتقال هوایی آن‌ها ممکن نبوده است.

الیاسی عنوان کرد: مشکل بعدی ما در منطقه قلعه چم است که تنها دارای یک پزشک است و دسترسی بیماران مناطق دیگر نیز به این پزشک در قلعه چم بسیار سخت است و درخواست ما از دانشگاه علوم پزشکی این است که تعداد پزشک‌های منطقه قلعه چم در صورت امکان به دو پزشک ارتقا پیدا کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار