کد خبر: ۶۴۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 25 August 2018

هفته پنجم مسابقات لیگ برتر از روز چهارشنبه آغاز شد و در اولین دیدار استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان رفت و به دنبال کسب دومین برد خانگی خود مقابل حریف اهوازی بود. اما تلاش شاگردان شفر سرانجامی نداشت و آن‌ها با متوقف شدن برابر شاگردان پورموسوی به استقبال دیدار با السد قطر رفتند. دیگر نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا نیز روز پنجشنبه به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و به نتیجه‎ای بهتر از تساوی 1-1 دست نیافت. تیم پرسپولیس تهران سه شنبه هفته آینده از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رو در روی الدحیل قطر قرار می‌گیرد. اما دو مسابقه دیگر در این روز برگزار شد و تیم ذوب‌آهن توانست در بازی خارج از خود با نتیجه 2-1 ماشین‌سازی تبریز را مغلوب کند. هم‌چنین تیم نساجی مازندران هم سرانجام توانست با هدایت جواد نکونام اولین برد خود را به دست آورد و با نتیجه 1-0 نفت مسجدسلیمان را شکست دهد.


چهار دیدار دیگر این هفته هم در روز جمعه  پیگیری شد و در اولین دیدار تیم شگفتی‌ساز پدیده مشهد به مصاف پیکان رفت و توانست با نتیجه 2-1 حریف سرسخت خود را شکست داده و با 12 امتیاز صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرد. اما در جذاب‌ترین دیدار هفته تیم سپاهان اصفهان در خانه از تراکتورسازی تبریز میزبانی کرد که این دیدار حساس در نهایت با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید تا دست سپاهانی از رسیدن به صدر کوتاه بماند. تیم سایپا تهران هم پس از سه هفته ناکامی توانست با یک گل پارس جنوبی جم را شکست دهد و هفت امتیازی شود. در آخرین دیدار هفته هم استقلال خوزستان در خانه رو در روی سپیدرود قرار گرفت و با ارائه یک بازی برتر با نتیجه 2-0 حریف شمالی خود را در هم شکست.
تیم منتخب هفته پنجم از نگاه ورزش 3 به شرح زیر است:


دروازه‌بان:


احسان مرادیان (فولاد خوزستان):


بهترین یا یکی از بهترین بازیکنان اولین دیدار هفته پنجم، احسان مرادیان بود. دروازه بان جوان تیم فولاد که در هفته های گذشته لیگ روزهای سختی را سپری کرده بود، پس از تداوم اعتماد پورموسوی، رفته رفته شرایط بهتری پیدا کرد. او در بازی مقابل استقلال چند مهار خوب داشت و در خروج ها نیز عالی عمل کرد‌. بهترین سیو او مربوط به موقعیتی بود که در نیمه دوم بازی از مرتضی تبریزی گرفت. او مقابل استقلال فقط یک بار دروازه خود را باز شده دید که آن صحنه هم از سوی کمک داور آفساید اعلام شده بود‌. او که در هفته دوم برابر پرسپولیس نامطمئن ظاهر شده بود و سه گل دریافت کرد، این بار از ورزشگاه آزادی با یک کلین شیت با ارزش خارج شد. در مجموع باید مرادیان را اصلی ترین عامل کسب امتیاز ارزشمند برای فولاد و از دست رفتن ۲ امتیاز مهم برای تیم وینفرد شفر دانست.

 



مدافعان:


سیروان قربانی (صنعت نفت آبادان):


سیروان قربانی مدافع تیم صنعت نفت عملکرد بسیار خوبی در جریان دیدار با پرسپولیس داشت. این دفاع چپ ۲۵ ساله که فصل قبل در لیگ دسته ۲ حضور داشت و برای سردار بوکان بازی می‌کرد، این فصل به صنعت نفت پیوسته و مصاف با پرسپولیس هم اولین دیدارش با سرخابی ها بود. قربانی در دفاع مستحکم نشان داد و علی رغم چند اشتباه، مقاومت خوبی مقابل بازیکنان تکنیکی پرسپولیس داشت. او در حمله نیز فعال نشان داد و در اکثر حملات تیم صنعت نفت حضور داشت. یک موقعیت خوب هم در نیمه دوم برای سیروان مهیا شد و او با ضربه روی پا، تلاش کرد تا دروازه بیرانوند را باز کند اما در این امر ناموفق بود. بدون شک در ادامه لیگ از این مدافع چپ پا بیشتر خواهیم شنید.

 

 

احمد آل‌نعمه (استقلال خوزستان):


این مدافع با تجربه بهترین روزهای خود را در زادگاهش پشت سر می‌گذارد و به قول داریوش یزدی در کنار ایمان مبعلی یکی از ستون‌های تیمش است. مدافع سابق تیم ملی ایران این روزها استحکام و‌ تجربه لازم را به خط دفاعی استقلال خوزستان تزریق کرده و مانع از گلزنی حریفان در دو بازی آخر خانگی خود شده است. هم‌چنین آل نعمه که تجربه حضور در جام جهانی را دارد در بازی‌های اخیر تیمش کمک زیادی به حملات هجومی استقلال خوزستان کرده و یکی از عناصر اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. به طوریکه در بازی هفته گذشته پاس گل دوم تیمش را برای خشتان ارسال کرد و در دیدار با سپیدرود رشت اگر کمی شانس داشت می‌توانست نام خود را بین گلزنان استقلال خوزستان در این بازی ثبت کند.

 

 

جورجی گولیسیانی (نساجی مازندران):


بازیکن گرجستانی تیم نساجی مازندران حالا توسط جواد نکونام در پستی غیر از هافبک دفاعی و در قلب دفاع مورد استفاده قرار گرفت. منطقه‌ای که جز نقاط ضعف نساجی محسوب می‌شد و تقریبا در هر بازی از این ناحیه ضرباتی به قرمزپوشان مازنی وارد شد. گولیسیانی که فصل گذشته با پیراهن ذوب‌آهن برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت، در بازی هفته پنجم نساجی مقابل نفت مسجدسلیمان از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت و با اتکا به تجربه خود آرامش مثال زدنی به خط دفاع نساجی تزریق کرد. این مدافع با استفاده از هوش بازیخوانی خود حملات تیم حریف را به خوبی قطع می‌کرد و اجازه خطرآفرینی بر روی دروازه نساجی را از طرف مهاجمان نفت مسجدسلیمان نمی‌داد تا اینگونه علاوه بر ثبت اولین کلین‌ شیت نساجی در لیگ برتر، تحسین جواد نکونام را هم برانگیزد.



هافبک‌ها:


ماریو فرناندز (ذوب‌آهن اصفهان):


هافبک برزیلی ذوبی‌ها در دیدار برابر ماشین‌سازی تبریز مرد اول میدان بود و همه کار برای تیم خود انجام داد. فرناندز در نیمه اول با دریافت پاس از قاسم حدادی‌فر با پای چپ شوتی را روانه دروازه دخسوس کرد که این توپ در قعر دروازه ماشین‌سازی قرار گرفت و گل اول برای شاگردان نمازی به دست آمد. هم‌چنین در نیمه دوم مسابقه این هافبک با تجربه برزیلی بار دیگر از غفلت به وجود آمده در خط هافبک حریف تبریزی استفاده کرد و باز هم توپ را به سمت دروازه دخسوس شلیک کرد که این بار توپ پس از برخورد به بازیکنان خودی تغییر جهت داد و به گل تبدیل شد تا اینگونه ماریو فرناندز سه امتیاز حساس و شیرین بعد از سه هفته برای ذوب‌آهن به دست آورد.

 

 

اکبر صادقی (پدیده مشهد):


بی شک یکی از بازیکنانی که در صدرنشینی پدیده بسیار تاثیر گذاشته، اکبر صادقی است. هافبکی که علاوه بر شرکت در کارهای دفاعی در طراحی حملات هم به پدیده کمک می‌کند و یکی از ستون‌های گل‌محمدی در استفاده از ضد حملات است. صادقی در هفته پنجم توانست با کمک مسعود ریگی خط هافبک پیکان را از کار بیاندازد و هیچ موقعیتی به آن‌ها ندهد. وی هم‌چنین با حضور به موقع در میانه زمین مالکیت را به نفع تیم پدیده درآورد و آن‌ها را صاحب توپ و زمین کرد. اما اوج کار صادقی در دقیقه 85 بود؛ جایی که او با پاس دقیق خود امین قاسمی‌نژاد را با شیخ ویسی تک به تک کرد و گل دوم پدیده به ثمر رسید تا با این برد شاگردان گل‌محمدی مقتدرانه در صدر جدول مسابقات لیگ برتر قرار گیرند.

 

 

محمد کریمی (سپاهان):


جوان فصل گذشته تیم فوتبال خونه به خونه یکی از کشف های دیگر امیرقلعه نویی در دوران مربیگری بوده است. اگرچه کریمی برای پخته شدن و تبدیل شدن به بازیکنی که در میانه میدان نبض تیم را در دست بگیرد، همچنان به زمان نیاز دارد ولی عملکرد او طی 5 دیدار گذشته سپاهان نشان داده که این بازیکن مستعد در صورتی که همین مسیر را ادامه دهد، می تواند یکی از استعدادهای آینده فوتبال ایران باشد. کریمی در مقابل تراکتورسازی برای چهارمین مرتبه در ترکیب اصلی سپاهان وارد زمین شد و موفق شد روی یک ارسال دقیق به محوطه جریمه پایه گذار گل سجاد شهباززاده شود و سومین پاس گل فصل خود را ثبت کند. این بازیکن در دربی اصفهان نیز تبحر خود را روی ارسال از جناحین که امیرقلعه نویی برنامه ویژه ای روی آن دارد نشان داده بود و در مقابل تراکتورسازی بار دیگر نشان داد چرا بختیار رحمانی، کومان و جلال علی محمدی پشت سر او برای حضور در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته اند.

 

 

 

مسعود شجاعی (تراکتورسازی تبریز):


بی شک زیبا‌ترین بازی هفته بین دو تیم سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز برگزار شد. جایی که هیچ یک از دو تیم دوست نداشتند بازنده دیدار باشند و خود را به آب و آتش زدند. مسعود شجاعی که حالا بازوبند کاپیتانی تیم تراکتور را بر بازو دارد با درخشش در این بازی به خوبی نشان داد که با استفاده از تجربه، تکنیک، هوش و آرامش خود ریتمی تهاجمی به تراکتورسازی تزریق کرده و در کنار اشکان دژاگه جذاب‌ترین زوج لیگ برتر را تشکیل داده است. شجاعی در بازی با سپاهان به قول معروف کار را برای توشاک درآورد! وی با استفاده از پاس‌های دقیق خود تراکتور را به خوبی در حالت هجومی قرار می‌داد و کار را برای مدافعان سپاهان سخت می‌کرد. کاپیتان تیم ملی در این دیدار یک شوت خطرناک و زیبا هم به سمت دروازه حریف شلیک کرد که نیازمند با سوپر واکنش خود آن را به کرنر فرستاد. اما پیک کار شجاعی در صحنه گل اول تراکتور بود. جایی که با نفوذ به عمق دفاع سپاهان از پاس سوگیتا نهایت استفاده را برد و با ارسال یکپارچه توپ برای استوکس و گلزنی این مهاجم بازی را به تساوی کشاند.

 

 

مهدی ترابی (سایپا تهران):


ترابی با نمایش خوب خود در این بازی نشان داد که اگر او راه بیوفتد، سایپا هم بر روی غلتک قرار گرفته و هر حریفی را شکست می‌دهد. ترابی که هفته گذشته بازی با تراکتور را از دست داده این هفته با بازوبند کاپیتانی رو در روی پارس جنوبی جم قرار گرفت و تحرک خوبی به فاز هجومی سایپا بخشید. شاگردان علی دایی در دیدار شب گذشته خود تحت فشار حملات پارس قرار داشتند اما ترابی با جایگیری دقیق خود در میانه زمین توپ را از فاز دفاعی تیمش تحویل می‌گرفت و با توجه به سرعت خود ضد حملات سریعی را بر روی دروازه گوهری طراحی می‌کرد. در ادامه کاپیتان جوان سایپا که وظیفه طراحی حملات و پخش توپ برای تیمش را برعهده داشت، چند پاس در عمق زیبا هم برای یاران خود در پشت دفاع پارس ارسال کرد که همه‌ی آن‌ها با بی دقتی مهاجمان سایپا از بین رفت و در نهایت شاگردان علی دایی با تک گل سلیمانی بعد از سه هفته طعم برد را چشیدند.

 



مهاجمان:


علی علیپور (پرسپولیس تهران):


علی علیپور مهاجم تیم پرسپولیس پس از دو هفته ناکامی موفق شد در مقابل صنعت نفت گلزنی کند. او در این هفته ها پرتلاش ظاهر می‌شد اما باتوجه به شیوه بازی حریفان و ناکامی هافبک های پرسپولیس، صاحب موقعیت خاصی نمی‌شد و به همین دلیل در امر گلزنی ناکام می‌ماند اما در مقابل صنعت نفت با ضربه ای دقیق دروازه گردان را باز کرد. علیپور یکی از بازیکنان خوب پرسپولیس در پرسینگ از جلو بود و اجازه نمی‌داد مدافعان صنعت نفت بازیسازی کنند. همچنین برخلاف هفته گذشته آقای گل سرخ ها هماهنگی خوبی با عالیشاه و نعمتی داشت و کارهای ترکیبی فراوانی را با این دو بازیکن انجام داد. باید دید او در مقابل الدحیل چه خواهد کرد و بدون شک مهره اصلی سرخ ها برای تهدید دروازه این تیم به شمار می‌رود.

 

 

امین قاسمی‌نژاد (پدیده مشهد):


مهاجم متین و زهرداری که دومین فصل خود با پدیده مشهد را پشت سر می‌گذارد. قاسمی‌نژاد را می‌توان ناجی دقایق آخر پدیده در بازی‌های داخل خانه دانست. جایی که وی در بازی با صنعت نفت آبادان هم تک گل سه امتیازی تیمش را در دقیقه ۹۴ به ثمر رساند تا حالا برای دومین بار در پنج هفته سه امتیاز حساس به حساب تیمش واریز ‌کند. قاسمی‌نژاد در دیدار برابر پیکان از همان ابتدا خطرناک نشان داد و در دقیقه شش توانست قفل دروازه شیخ‌ویسی را باز کند که این گل به درستی توسط داور آفساید گرفته شد. در ادامه مهاجم نوک تیم پدیده‌ شانس‌های متعدد گلزنی داشت که هربار توسط دروازه‌بان پیکان به در بسته خورد و مغلوب شد. اما در نهایت قاسمی‌نژاد در دقیقه ۸۵ توانست زهر خود را به حریف بریزد و با استفاده خوب از پاس دقیق اکبر صادقی تور دروازه پیکان را برای بار دوم به لرزه درآورد و تیمش را صدرنشین جدید مسابقات کند.

 



بازیکن برتر هفته:


(مسعود شجاعی):

 

کاپیتان تیم ملی ایران که یکی از بمب‌های نقل و انتقالاتی تابستان داغ فوتبال ایران به شمار می‌رود، رفته رفته جایگاه خود در تراکتورسازی را پیدا کرده و سطح کیفی قرمرپوشان تبریزی را بالا برده است. شجاعی در دو بازی اخیر تراکتور به خوبی توانست با تکنیک و تجربه بالای خود نبض میانه زمین را به نفع تیمش در دست بگیرد و با اتکا به همین ویژگی و در کنار اشکان دژاگه علاوه بر بالا کشیدن چند پله‌ای تراکتور، سطح کیفی آن‌ها را جا به جا کند. نمایش شجاعی در جدال با سپاهان به قدری تحسین برانگیز بود که ما را واداشت او را بدون هیچ شکی به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب کنیم.

 

مربی برتر هفته:


(یحیی گل‌محمدی):

 

پدیده همراه با یحیی شگفتی‌ساز واقعی لیگ برتر است و حالا با اختلاف سه امتیازی نسبت به رقبای نامدار خود یعنی پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول حضور دارد. یحیی که در لیگ هفدهم همراه با تراکتور روزهای سخت و سیاهی را پشت سر گذاشته بود حالا با تیمی که خودش با ترکیبی از جوانان و با بازیکنان با تجربه بسته در لیگ برتر آقایی می‌کند. تیم تحت هدایت گل‌محمدی تنها در هفته اول برابر پرسپولیس متحمل شکست تلخی شد و با پیروزی در چهار بازی بعدی خود حالا صدر جدول مسابقات را به تسخیر درآورده است. پدیده‌ در چهار بازی خود ۷ گل به ثمر رسانده است و با ارائه فوتبالی زیبا به شایستگی در جمع مدعیان لیگ برتر تا پایان هفته پنجم قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ava
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
حقش بود کاپیتان مسعود شجاعی✌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :