تیم فوتبال سپاهان در حساس‌ترین دیدار هفته پنجم، مقابل تراکتورسازی تبریز تن به تساوی خانگی داد تا رقابت در بالای جدول همچنان پرهیجان و نزدیک باقی بماند.
کد خبر: ۶۴۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 25 August 2018

به گزارش تابناک : روز آخر از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری 4 دیدار پایان یافت که در یکی از این بازی‌ها، سپاهان اصفهان مقابل تراکتورسازی تبریز با نتیجه مساوی 2 بر 2 متوقف شد.

تیم فوتبال سپاهان در حساس‌ترین دیدار هفته پنجم، مقابل تراکتورسازی تبریز به میدان رفت و تن به تساوی خانگی داد تا رقابت در بالای جدول همچنان پرهیجان و نزدیک باقی بماند.

این دیدار در شرایطی برگزار شد که کسب پیروزی در آن برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود. شاگردان قلعه‌نویی قصد داشتند با کسب 3 امتیاز این دیدار، شانس صدرنشینی خود را افزایش دهند و تراکتورسازی نیز در صورت پیروزی، می‌توانست به جمع تیم‌های بالای جدول بپیوندد.

سپاهان با این تساوی 9 امتیازی شد و با توجه به برد پدیده، با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول قرار گرفت.

سپاهان و تراکتورسازی در یک دیدار جذاب و مهیج به مصاف هم رفتند و هر 2 تیم، بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. انگیزه فراوان، توان فنی بالا و حضور بازیکنان با کیفیت در هر 2 تیم، این دیدار را تبدیل به بهترین بازی هفته پنجم کرد که در آن اتفاقات جذاب زیادی به وقوع پیوست.

سپاهانی‌ها مقابل تراکتورسازی در فاز هجومی عملکرد خوبی داشتند. آنها بارها حریف را تحت فشار گذاشته و موقعیت‌های گلزنی زیادی را خلق کردند و اگر مهاجمان این تیم دقت بیشتری به خرج می‌دادند، می‌توانستند به گل‌های بعدی نیز دست پیدا کنند.

در فاز دفاعی اما، عملکرد خط دفاعی سپاهان متوسط بود. نیازمند و سایر مدافعان سپاهان اگرچه فرصت‌های زیادی را از مهاجمان تراکتورسازی گرفتند، ولی اگر با هوشیاری بیشتری عمل می‌کردند می‌توانستند بازی برده را حفظ کنند.

در آن سو بازیکنان تراکتورسازی نیز نمایش خوبی را ارائه کردند. بازیکنان این تیم در نیمه نخست، نسبت به سپاهان ضعیف‌تر عمل کردند اما در نیمه دوم شرایط شان بهبود یافته و نمایش دلچسب و تهاجمی را ارائه دادند.

شاگردان توشاک با وجود آنکه در روند بازی 2 بار عقب افتادند، اما هر بار با پشتکار زیاد نتیجه را به تساوی کشانده و حتی اگر اندکی با دقت‌تر بودند می‌توانستند تیم پیروز میدان شوند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد و هر 2 تیم به تساوی رضایت دادند.

در نیمه نخست سپاهان بازی را بهتر شروع کرد و خیلی سریع کنترل توپ و میدان را در دست گرفت. شاگردان قلعه‌نویی حملات زیادی را روی دروازه تراکتورسازی انجام داده و با ارسال‌های بلند از جناحین موقعیت‌های گلزنی زیادی را خلق کردند. سپاهانی‌ها در این نیمه کرنرهای زیادی را نیز به دست آورده و فرصت‌های خطرناکی را ایجاد کردند. تراکتوری‌ها هم در چند صحنه روی دروازه سپاهان خطرناک ظاهر شدند، اما حاصلی برای آنها در بر نداشت.

ارسال‌های سپاهانی‌ها روی ضربات ایستگاهی، در نهایت کارساز شد و زردپوشان اصفهانی موفق شدند در این نیمه دروازه فروزان را باز کنند. در دقیقه 35 بازی ارسال بی‌نقص کریمی روی یک ضربه ایستگاهی به شهباززاده رسید و او گل نخست سپاهان را وارد دروازه تراکتورسازی کرد. بعد از این گل، شاگردان قلعه‌نویی همچنان به حملات خود ادامه دادند، اما در نهایت حاصلی در بر نداشت و بازی با همان تک گل خاتمه یافت.

با شروع نیمه دوم، تعویض‌های توشاک جواب داد و اوضاع به نفع تراکتورسازی تغییر کرد. در این نیمه، این تراکتوری‌ها بودند که بهتر عمل کرده و کنترل بازی را در دست داشتند. شاگردان توشاک در این نیمه از خستگی بازیکنان سپاهان بهره برده و حملات زیادی را روی دروازه نیازمند ترتیب دادند. بازیکنان تراکتورسازی با استفاده از حرکات تیمی و شوت‌های از راه دور، بارها روی دروازه سپاهان خطرساز شدند و در نهایت نیز به گل تساوی رسیدند. در دقیقه 73 بازی، شاگردان توشاک با یک کار تمرین شده توپ را در سمت چپ دفاعی سپاهان به شجاعی رسانده و وی با یک پاس دقیق در دهانه دروازه، استوکس را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن گل مساوی را به ثمر رساند.

بعد از این گل، قلعه‌نویی دست به تعویض زد و تغییراتش نیز جواب داد. سپاهان که با تعویض‌های قلعه‌نویی جان دوباره گرفته بود، دست به حملات گسترده‌ای زده و به گل دوم رسید. در دقیقه 89  همکاری 3 مدافع میانی سپاهان، سیاوش یزدانی را صاحب توپ کرد و این بازیکن با یک شوت پرقدرت دروازه تراکتورسازی را باز کرد. شادی سپاهانی‌ها از گلزنی در دقایق پایانی هنوز خاتمه نیافته بود که تراکتوری‌ها باز هم کار را به تساوی کشاندند. در دقیقه 90، دانیال اسماعیلی‌فر با یک شوت سهمگین و از فاصله 30 متری دروازه سپاهان را باز کرد تا همه چیز عادلانه تقسیم شود.

قلعه‌نویی: بازی زیبایی را شاهد بودیم

امیر قلعه‌نویی بعد از تساوی 2 بر 2 تیم فوتبال سپاهان مقابل تراکتورسازی در نشست خبری اظهار داشت: به فوتبال شهرستانی‌ها تبریک می‌گویم. خوشحالم از اینکه هر وقت بخواهند بازی زیبا انتخاب کنند، یک پای آن بازی سپاهان است. در نیمه نخست بسیار عالی بودیم و می‌توانستیم به گل‌های بیشتری برسیم. در نیمه دوم به هیچ عنوان خوب نبودیم و برخی اوقات خوش‌شانس بودیم که نباختیم.

وی ادامه داد: بازی زیبایی را شاهد بودیم و هر کسی که این دیدار را تماشا کرد، از آن لذت برد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این پرسش که انتقال بازی از ورزشگاه نقش جهان به ورزشگاه فولادشهر و تغییر کیفیت چمن، چه تأثیری در رقم خوردن نتیجه داشت، تصریح کرد: پس از انتقال محل برگزاری مسابقه و تغییر کیفیت چمن، کیفیت بازی ما افزایش یافت. بازیکنان ما در زمانی که گل خوردیم، اشتباهات زیادی داشتند. فکر می‌کنم در صحنه گل دوم اگر یک مقدار دفاع ما جلوتر بود، نیازمند می‌توانست توپ اسماعیلی‌فر را بگیرد. بازیکنان ما در صحنه گل دوم خیلی عقب‌نشینی کرده بودند و متأسفانه گل بدی خوردیم.

قلعه‌نویی در ادامه خاطرنشان کرد: در دقایق پایانی بازیکنان باتجربه ما باید بازی را در دست می‌گرفتند تا گل نخوریم. بعد از اینکه بازی یک - یک شد، از طریق ارسال از جناحین به دنبال گل بودیم، اما زمانی که یک بر صفر از تراکتورسازی پیش بودیم، عملکرد خوبی نداشتیم. پس از تساوی یک - یک مسابقه، انتحاری بازی کردیم که به گل هم رسیدیم.

وی در مورد عقب کشیدن تیمش در دقایقی از بازی گفت: قدرت تاکتیکی حریف باعث شد که در نیمه دوم تراکتورسازی تیم برتر میدان باشد. زمانی که بازی 2 بر یک به سود ما بود، تراکتورسازی موقعیت‌هایی ایجاد کرد. یکی از موقعیت‌های آنها به تیر دروازه برخورد کرد و یک صحنه هم که نیازمند توپ را از دروازه بیرون کشید.

سرمربی سپاهان در پاسخ به سؤالی در مورد اُفت بازی این تیم در دقایق پایانی بازی‌ها اظهار داشت: در بازی با ذوب‌آهن، دو پنالتی به سود ما گرفته نشد و قبول دارم در دقایقی، بازی را از دست دادیم. همچنین می‌پذیرم که می‌توانستیم در نیمه دوم همین دیدار، بازی بهتری ارائه کنیم.

قلعه‌نویی درباره عملکرد داوران در دیدارهای اخیر سپاهان تصریح کرد: برخی صحنه‌ها ایجاد شد که روح و روان تیم ما را به‌هم ریخت. کارشناسان می‌گویند داورانی که در دو هفته قبل برای ما گذاشتند، در دو هفته بعد به آنها داوری داده نشده است. از زرگر تعجب می‌کنم که در برخی صحنه‌ها، خطاهای واضح را نگرفت. امیدوارم من اشتباه کرده باشم، اما در یکی از صحنه‌ها پنالتی ما گرفته نشد.

وی در ادامه انتقاداتش از داوری خاطرنشان کرد: در این چهار پنج بازی از داوری لطمه دیده‌ایم. در صحنه گل اول حریف، بازیکن تراکتورسازی در وسط زمین توپ را با دست دفع کرد که منجر به گل شد. به همه داوران خسته نباشید می‌گویم، اما چند هفته‌ای است که از داوری متضرر می‌شویم.

جان توشاک: نتیجه عادلانه بود

جان توشاک بعد از تساوی 2 - 2  تیم فوتبال تراکتورسازی مقابل سپاهان اصفهان در نشست خبری این بازی اظهار داشت: این بازی، بازی خیلی سختی برای ما بود. در نیمه اول سپاهان از ما بهتر بود و فشار زیادی روی ما وارد شد. سپاهان با پرتاپ اوت و ضربات ایستگاهی روی ما فشار می‌آورد. به همین خاطر در نیمه اول با یک گل عقب افتادیم.

وی در ادامه افزود: در نیمه اول باز هم سپاهان شانس داشت که به گل برسد, اما ما در نیمه دوم تیم برتر بازی بودیم و توانستیم فرصت‌های گلز‌نی خوبی را ایجاد کنیم. ما توانستیم در این نیمه دو گل خوب را به ثمر برسانیم و باز هم می‌توانستیم تعداد گل‌هایمان را بیشتر کنیم. در نهایت فکر می‌کنم نتیجه  2 - 2 عادلانه بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کند سپاهان می‌تواند مدعی قهرمانی باشد, گفت: در این مورد نمی‌توانم به شما جواب بدهم. باید ببینیم سایر تیم‌ها در طول فصل چطور کار می‌کنند. الان نمی‌شود در این مورد نظر داد. قهرمان شدن در لیگ مثل یک ماراتن می‌ماند. همان‌طور که می‌دانید دوی ماراتن از یک ورزشگاه شروع می‌شود و با طی زمانی زیاد به اتمام می‌رسد. رقابت‌های لیگ برتر هم همین‌طور است و همه تیم‌ها راهی طولانی‌ در پیش دارند.

توشاک با اشاره به جریان مسابقه گفت: متأسفانه گلر تیم ما در دقایق پایانی مصدوم شد و توپ را بیرون زد, اما سپاهانی‌ها توپ را به ما برنگرداندند. به نظر من این کار درست نبود.

وی در خصوص عملکرد بازیکنان اصفهانی تیم تراکتورسازی یادآور شد: ما بازیکنان خوبی داریم. البته هفت بازیکن جدید به تیم‌مان اضافه شده‌اند. همچنین بازی‌های پیش‌فصل خوبی هم داشتیم. البته در بازی اول لیگ به دلیل کمبود نفرات فقط دو بازیکن روی نیمکت داشتیم. هم‌اکنون شش بازیکن روی نیمکت داریم، اما هنوز روی بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند, شناخت کامل ندارم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز افزود: بازیکنانی که از ابتدا همراه تیم بودند شرایط بدنی خوبی دارند, اما بقیه نیاز به زمان دارند. زمان زیادی لازم داریم تا بازیکنان‌مان همگی آماده شوند. ممکن است هر مربی در انتخاب بازیکن اشتباه کند و من هم چند اشتباه داشته‌ام. دارم این موضوع را الان عنوان می‌کنم.

توشاک در واکنش به این جمله که «تیمی که در نیمه دوم عملکرد بهتری داشته باشد, یعنی بازیکنان آماده‌تری دارد و این موضوع با صحبت‌های شما که می‌گویید بازیکنان‌تان آمادگی بدنی ندارند, تناقض دارد»، تصریح کرد: بازی نیمه اول بازیکنانم را نپسندیدم و از آنها رضایت ندارم، اما در بین دو نیمه با تعویض‌هایی که انجام دادیم, به تیم انرژی مثبت وارد کردیم و توانستیم بازی را به تساوی یک - یک برسانیم. در ابتدای نیمه دوم سپاهان عقب‌نشینی کرد، اما زمانی که بازی مساوی شد، فشار حملاتش را روی دروازه ما بیشتر کرد. از اینکه این بازی را به تساوی رساندیم، خوشحالم. این می‌تواند برای ما رضایت‌بخش باشد. ما به زمان زیادی نیاز داریم تا به جمع مدعیان برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد اشکان دژاگه رضایت دارد یا خیر, اضافه کرد: از اشکان راضی هستم، اما این بازیکن می‌تواند در بازی‌های‌ آینده بهتر باشد. قبل از این بازی اشکان دچار آسیب‌دیدگی شده بود و در اواسط هفته دو جلسه با تیم تمرین نکرد,‌ اما در لحظات آخر تصمیم گرفتیم که او را بازی بدهیم. هنوز دو بازیکن ملی‌پوش تیم (شجاعی و دژاگه) از نظر جسمانی آمادگی کافی ندارند, چون آنها در جام جهانی حاضر بوده و شرایط سختی داشتند. آنها در تمرینات پیش‌فصل تیم ما حضور نداشتند و بعد از جام جهانی به تیم اضافه و بلافاصله وارد مسابقات شدند. تا زمانی که آنها به آمادگی کامل نرسیده‌اند, نمی‌توانیم راجع به عملکردشان حرف بزنیم. درباره تعویض دژاگه هم باید بگویم که به دلیل اینکه ریسک آسیب‌پذیری بالا می‌رفت ترجیح دادیم که اشکان را تعویض کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار