امام جمعه اصفهان گفت: در هیچ جای تاریخ و هیچ کشوری رهبری جامعه به صورت شورایی نبوده است، زمان موسی و هارون که هر دو پیغمبر بودند، موسی رهبر و زمان حسنین هم حضرت مجتبی(ع)، امام بودند.
کد خبر: ۶۴۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 24 August 2018

به گزارش تابناک : آیت‌الله سید ‌یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به موضوع امامت اظهار کرد: داشتن امام لازم است یا نه و اگر لازم است، که باید باشد؟ برخی تعداد معدود گفته‌اند اصلا حکومت لازم نیست و دلایلی را عنوان کرده‌اند که بنظر عاقلانه نیست.

وی در خصوص ضرورت وجود یک حاکم و سلطان در جامعه افزود: حتی سلطان ظالم از وجود فتنه‌های همیشگی و نبود سلطان بهتر است، این در گفته معصومان(ع) هم وجود دارد.

امام جمعه اصفهان گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند«بر مسلمانان واجب است بعد از فوت حاکمشان، چه گمراه و چه هدایت شده، ظالم یا مظلوم، هیچ کاری نکنند و قدمی بر ندارند تا این‌که برای خودشان رهبری انتخاب کنند».

وی خاطرنشان کرد: در ادامه حضرت به ویژگی‌های آن رهبر اشاره می‌کنند که باید عفیف، عالم، باتقوا، آگاه به قرآن و سنت و مورد اجماع آن ها باشد و حکم کند بین مردم؛ این گفته حضرت امیر(ع) نشان می‌دهد بقای جامعه بدون حاکم غیر ممکن است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به نگرش اهل سنت به حاکم اذعان داشت: اشتباه اهل تسنن در تعبیر «اولی‌الامر» است که می گویند هرکس امور را در دست گرفت بر حق است، یعنی حتی آل سعود که به حرام امر می‌کند و در عید قربان چند نقطه از یمن را بمباران کرده و این طور عیدی مردم یمن را داده هم بر حق می‌دانند.

وی با اشاره به طرح پیشنهاد رهبری شورایی یادآور شد: در هیچ جای تاریخ و هیچ کشوری رهبری جامعه به صورت شورایی نبوده است، زمان موسی و هارون که هر دو پیغمبر بودند، موسی رهبر و زمان حسنین هم حضرت مجتبی(ع)، امام بودند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‌های هفته عنوان کرد: هفته دولت را از دوم شهریور در پیش داریم که به دلیل شهادت رجایی و باهنر نام‌گذاری شده گه فقدان آن‌ها جای تسلیت دارد، رئیس جمهور و نخست وزیری که در مهلت کمی که داشتند الگوی دولت‌ها شدند.

وی با بیان این که امام راحل(ره) تأکید داشتند که دستاوردها و تلاش‌های مسؤولان باید به گوش مردم برسد، متذکر شد: در خصوص صنعت دفاعی مواردی در پیش از خطبه‌ها گفته شد، با این همه عمق این پیشرفت‌ها را نمی‌دانیم؛ این که آمریکا از موشک ما هراس دارد قدرت نظامی ما را نشان می‌دهد.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: این مهم است که بدانند اگر بزنند می‌زنیم و اگر بجنگند می‌جنگیم، با این همه همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید کردند جنگی رخ نخواهد داد؛ سوریه را دو ماهه می‌خواستند سرنگون کنند اما بعد از 7 سال مقاومت، در یک گوشه‌ای همه تروریست‌ها را جمع کرده‌اند و اگر ملاحظاتی نبود کار را تمام کرده بودند.

وی ادامه داد: روز کارمند را گرامی می داریم، کارمندان در هر بخش از هر لحاظ اسلامی باشند چه در پاک دستی و حل مشکلات مردم چه در نوع ارتباط و پوشش.

امام جمعه اصفهان در پایان خطاب به نمازگزاران ابراز داشت: ایام غدیر را در پیش داریم، عید بزرگی که می‌تواند باعث وحدت باشد، در این ایام تبیین کنیم که چه کسی باید صدر جامعه قرار می‌گرفت و نگرفت، جشن بگیرید و این روز را بزرگ بدارید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار