رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:شفاف شدن آرای نمایندگان؛ خلاف آئین‌نامه یا خلاف خواست نمایندگان؟ /احمدی نژاد با طرفدارانش به دادگاه مشایی می رود؟/سردار کوثری: خودرو پیچیده‌تر از موشک نیست، اما چرا پیشرفت نداشتیم؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 24 August 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ممنوعیت تحویل سکه در صورت تبدیل شدن به قانون عطف به ماسبق نمی‌شود

زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به اعلام وصول طرح عادی ممنوعیت واگذاری سکه در صحن علنی مجلس، اظهار داشت:چندین طرح دیگر نیز در خصوص مدیریت تحویل سکه به متقاضیان خرید، تهیه شده است.در صورت تصویب این طرح، طبیعتا چنین قانونی باید برای افرادی که در آینده اقدام به خرید سکه می‌کنند، اجرا شود و شامل افرادی که قبلا سکه پیش خرید کرده‌اند، نمی‌شود. در صورت تصویب این طرح و وضع قانون در زمینه ایجاد محدودیت در فروش سکه، اثر این قانون در صورتی به گذشته معطوف خواهد شد که منبع پولی که صرف خرید سکه شده، مشکلاتی داشته باشد؛ یعنی فردی با دریافت وام اقدام به خرید سکه کرده باشد که در این صورت مشمول این قانون می‌شود. افرادی که با پول خود و به قصد سرمایه گذاری اقدام به پیش خرید سکه کرده‌اند، نباید مشمول قانون احتمالی در زمینه ممنوعیت خرید سکه شوند، زیرا امنیت سرمایه گذاری در کشور را در دراز مدت، تحت الشعاع قرار می‌دهد./ شهروند

نور چشمی‌ها سرمایه های مردم را غارت کردند

امیر خجسته (رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی) گفت: در رابطه با معوقات بانکی باید گفت که یک سری افراد غارتگر و از نور چشمی‌ها، وام‌هایی که سرمایه مردم است را گرفته اند و به نحوی از بازگردندان آن خودداری می‌کنند به گونه‌ای که یا به صورت معوقه است یا تضامین معتبری در اختیار بانک‌ها قرار ندادند و یا بافشار های سیاسی وام دریافت کردند. این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم و چند آمار متفاوت در این زمینه وجود دارد؛ اما آن‌چه که فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد آن به نتیجه رسیده است قریب به 150هزار میلیارد است. بانک این مبلغ را قریب به 90 میلیارد اعلام کرده است. اکنون فراکسیون تمام تلاش خود را بر روی آشکار شدن این موضوع گذاشته است. این معوقات مختص به 110 نفر است که از بانک خواستیم لیست این افراد را ارائه دهد تا با پیگیری این مبالغ برگردانده شود. اکنون قریب به 1000 نفر از نخبگان و دانشگاهیان و حوزوی‌ها به ما نامه نوشته و تعیین تکلیف این افراد را خواستار شده‌اند. وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی باید اسامی این افراد را اعلام کنند. تا مردم بدانند این افراد چه کسی هستند. اعلام اسامی این افراد و بازگرداندن مبالغ گرفته شدن توسط این افراد مطالبه مردم است؛ چراکه این‌ها سرمایه ‌ای دولت است که این افراد غارت کرده‌اند. اما متاسفانه قوه قضاییه، قوه مجریه و مجلس در این زمینه سکوت کرده‌اند. در حالی که باید با برخورد قاطع این مبلغ را از آن ها پس گرفت. چراکه 150 هزار میلیارد می تواند نقش موثری در مدیریت کشور در دوران تحریم داشته باشد./ایسنا

ابوبکر بغدادی فایل صوتی منتشر کرد

داعش یک فایل صوتی منتشر کرده که در آن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده این گروه تروریستی از هوادارانش خواسته استقامت به خرج دهند.خبرگزاری وابسته به گروه تروریستی داعش این فایل صوتی را در شرایطی منتشر کرده که قبلاً گمانه‌زنی‌هایی درباره مرگ البغدادی مطرح شده بود. البغدادی در این فایل ادعایی از هوادارانش در دنیا خواسته به آنچه «مراکز رسانه‌ای کفار» و مقرهای «جنگ‌های ایدئولوژیک» خوانده شده‌اند، حمله کنند/ باشگاه خبرنگاران

واکنش ایران به حذف صفحات مرتبط با ایران در فیسبوک و توییتر

علیرضا میریوسفی رئیس بخش مطبوعاتی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد،ادعای دو شرکت آمریکایی علیه ایران را «سوء استفاده» واشنگتن از بستر رسانه‌های اجتماعی برشمرد. شرکت «فیس‌بوک» چهارشنبه اعلام کرد صدها صفحه کاربری «مرتبط با ایران و روسیه» را از شبکه‌های اجتماعی تحت مالکیتش از جمله فیس‌بوک و «اینستاگرام» حذف کرده است/ایرنا

شفاف شدن آرای نمایندگان؛ خلاف آئین‌نامه یا خلاف خواست نمایندگان؟

با وجود آنکه زمزمه‌ها بر سر تصویب یا عدم تصویب طرح شفاف شدن آرای نمایندگان در مجلس به شدت داغ شده است اما صحبت مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس آب پاکی بود بر دست همه. او به ‌خبرآنلاین گفت: این طرح مغایر با آئین نامه مجلس است و نمی تواند مطرح شود. به عبارت دیگر آئین‌نامه صراحتا بیان کرده است آرا باید به صورت غیرعلنی باشد وقتی خلاف این موضوع مطرح می شود مشخصا قابل طرح نیست.

احمدی نژاد با طرفدارانش به دادگاه مشایی می رود؟

دولت بهار نوشت: با توجه به اعلام علني بودن جلسه دادگاه رحیم مشايي ، احمدي نژاد به اتفاق گروه رسانه اي همراه خود در اين جلسه حضور می یابد

افشای فشار مقامات دولتی به برنامه نود

علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما در واکنش به خبری که خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) درباره برنامه نود منتشر کرد، از فشار مقامات دولتی برای نپرداختن به فساد در فوتبال کشور و حواشی آن در این برنامه، پرده برداشت:"برنامه نود، سه هفته است که از پرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال ایران منع می‌شود " "سرانجام دیشب این نمایش عدم شفافیت و استراتژی جدید ندانستن مدیران رسانه ملی برای مردم آشکار شد ." "فردوسی‌پور دیشب از کلمات تلخ و ناامیدکننده برای نشان دادن خستگی روحی و جسمی خودش استفاده کرد و به اعتراض، نیم ساعت برنامه خودش را زودتر به پایان رساند."این سطور تیتر و بخش هایی از مطلبی است که خبرگزاری رسمی دولت آن را پیرامون آخرین برنامه نود منتشر کرده. رسانه ای که مسئول طرح مواضع رسمی دولت است.در این مدت ترجیح ما بر این بوده به جای توجه به حاشیه ها به برنامه سازی و آنتن و بپردازیم که گمان میکنم این مهم، در برنامه های جدید شبکه و تغییرات برنامه های موجود مشهود است. اما به نظرم امد باید این یک مورد را برای مردم توضیح دهم تا عده ای متوجه باشند سواستفاده از نجابت رسانه ملی هم حد و حدودی دارد.دلیل اصلی نپرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال و پرونده مشکوک به تبانی در لیگ (که البته ظاهرا اینطور هم نبوده)، فشار جدی برخی مسئولین دولت برای نپرداختن به این موضوع در سطوح مختلف سازمان است. به عبارت بهتر خبرگزاری رسمی دولت در حالی رسانه ملی را محکوم به بایکوت در این موضوع در فوتبال میکند که دلیل اصلی تجدید نظر رسانه ملی در پرداختن به این موضوع، درخواست مصرانه و فشارهای مقامات دولتی تا دقایقی مانده به آنتن بوده است. حالا سوال اینجاست که چطور می شود که دولت موضوعی را از صداوسیما مطالبه کند و بعد از اجابت درخواستش، رسانه رسمی آن مجموعه، به دلیل اجابت تقاضای همان مجموعه تخریب و توهین را در دستور کار خود قرار دهد؟! این تفاوت در سیاست های اعمالی و اعلامی، برای چیست؟

نظر علی مطهری درباره سفرهای خارجی نمایندگان

نایب رئیس مجلس نسبت به سفرهای پرهزینه هیئت های پارلمانی کشورمان به سایر کشورها واکنش نشان داد.علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره هزینه‌های سفر اعضای هیئت‌های پارلمانی کشورمان به سایر کشورها، گفت: سفرهای که هزینه‌های زیادی داشته باشد معمولاً انجام نمی‌شود، البته سفر هئیت‌های پارلمانی، سفرهای موثری است.وی با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی مقدمه‌ای برای دیپلماسی بین کشورها است، ادامه داد: خیلی از مسائلی که در مذاکرات میان دولت‌ها قابل طرح نیست در مذاکرات میان هیئت‌های پارلمانی مطرح می‌شود و این دیدارها مقدمه‌ای برای بهبود روابط کشورها است.نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سئوالی درباره اینکه گفته می شود در برخی از سفرهای پارلمانی هزینه یک هیئت 700 تا 800 میلیون تومان برآورد می‌شود و در شرایط فعلی آیا این سفرها مثمر ثمر است یا خیر؟ اظهار داشت: مدتی است که خیلی از اینگونه سفرها کمتر شده است و در مواقع ضروری هیئت‌های پارلمانی به سایر کشورها سفر می‌کنند.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد

تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از دانشگاه آزاد اسلامی روز یکشنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی می‌شود.یکشنبه هفته آینده، بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌های کشور با حضور مسئولان مربوطه، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب چهار نفر از نمایندگان ناظر شورای عالی آموزش و پرورش، انتخاب دو نفر از نمایندگان ناظر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو، انتخاب چهار نفر از نمایندگان ناظر در شورای عالی عتف و انتخاب چهار نفر از نمایندگان ناظر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها در دستورکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

پورمختار: سوال از رئیس جمهور سیاسی نیست

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: برخلاف گفته برخی آقایان سؤال از رئیس‌جمهور جنبه سیاسی ندارد بلکه ناظر بر شرایط اقتصادی کشور است که ما امروز شاهد آن هستیم.محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: سؤال کنندگان در طرح سؤال از رئیس‌جمهور بر این اعتقاد هستند که جلسه سؤال در فضای تعاملی و منطقی و کاملا فنی باید برگزار و مسائل در آن مطرح شود.وی افزود: طبیعتا و به طور قطعی به رغم گفته برخی آقایان سؤال جایگاه سیاسی ندارد بلکه کاملا ناظر بر فضای اقتصادی موجود در کشور است که در چند ماه گذشته پیش آمده و ما امروز شاهد آن هستیم.عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: برای اینکه بهانه‌ای به دست مخالفین نظام داده نشود و زمینه برای سوء استفاده آنها فراهم نشود باید مسائل در چارچوب سؤالات و با احترام به رئیس‌جمهور عنوان شود و از رئیس‌جمهور هم انتظار می‌رود که به لحاظ مصالح ملی و مبانی سؤالات که در چارچوب مسائل اقتصادی است، پاسخ دهد.

امیرعبداللهیان: کنار متحدین خود می‌مانیم

حسین امیرعبداللهیان دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در توییتر خود نوشت: «سیاست شکست خورده "جان بولتون" در کاخ سفید دوام نخواهد آورد. ترامپ متزلزل و نتانیاهوی نامشروع کمتر از آنند که بخواهند در مورد سیاست های مثبت و سازنده منطقه ای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کنند. ما با قدرت در کنار متحدین خود در منطقه می مانیم.»

روحانی دولت بدون اقتصاددان تشکیل داده است

یک استاد دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به موافقان افزایش نرخ ارز خاطرنشان کرد: در طی سه دهه اخیر گروه‌های رانتی و فاسد همواره با صدای بلند این مسئله را مطرح کرده‌اند که راه نجات ایران از افزایش نرخ ارز می‌‌‌‌‌گذرد. اگر هوشمندی و فهم از تجربه اتفاق افتاده طی سه دهه گذشته در حد نصاب نباشد، حداقل در مورد چهار، پنج ماه گذشته می‌‌‌توانند این سوال را مطرح کنند که در این مدت، با افزایش چندین برابر ارز کدام یک از وعده‌های شما محقق شده است؟ و این حداقل سوالی است که از این مجموعه می‌‌‌توان داشت. جای شگفتی دارد که در بحبوحه مشکلات اقتصادی آقای روحانی یک دولت بدون اقتصاددان تشکیل داده است و البته ما این موضوع را در کنفرانسی با این موضوع متذکر شدیم.مومنی اضافه کرد: باید پرسید در پنج ماه اخیر نظام ملی چه دستاوردی داشته است؟ آیا اعتبار دولت افزایش یافته است؟ الگوی مصرف تصحیح شده است؟ انگیزه‌ی سرمایه‌گذاری مولد افزایش داشته است؟ همه کسانی که با دروغبافی‌‌‌هایی مانند فنر ارز و استناد مجهول به یک متغیر تفاوت نرخ تورم و خارج از میان ده‌ها متغیر، دولت را ترغیب کردند که نرخ ارز افزایش یابد و این صداها که از بیخ گوش رییس‌جمهور درمی‌‌‌آمد، حالا بیایند و پاسخ دهند که کدام عنصر بهبودیافته است و چه چشم‌‌‌‌اندازی متصور هستند؟ متاسفانه در مناسبات رانتی فریاد آی دزد سر می‌‌‌دهند. اما مستندات کم و بیش روشن است و جوابی جز شرم و سرافکندگی نیست.

کمالوندی: نیروگاه بوشهر کاهش بهره‌وری ندارد

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه بهره‌وری نیروگاه های فسیلی و سیکل ترکیبی با افزایش دما کاهش می یابد اظهار داشت: نیروگاه برق هسته ای بوشهر با افزایش دما کاهش بهره‌وری ندارد.وی با اشاره به وارد ­مدار شدن مرحله ۲ و ۳­ نیروگاه هسته ای تا­ ۸ سال آینده، افزود: با ورود این نیروگاه ها به مدار تولید، ظرفیت تولید برق هسته‌ای کشور به ۳ درصد از کل ۵۷ هزار مگاوات برق مصرفی کشور در پیک می رسد.سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نیاز ساخت این نیروگاه ها به سرمایه گذاری ۱۰­ میلیارد دلاری، ‌ تصریح کرد: عمر این نیروگاه‌ها ۶۰ و ۴۰ سال نیز قابل تمدید است که با عمر ۱۰۰ ساله این نوع نیروگاه‌ها می‌توان گفت ساخت این نیروگاه‌های­ هسته ای در دراز مدت توجیه اقتصادی دارد.کمالوندی افزود: هر میزان استفاده از برق تولیدی نیروگاه‌های هسته‌ای افزایش یابد، تولید برق پایدار نیز افزایش می یابد.

تحقیق و تفحص از وزارت کار کلید خورد

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت که تحقیق و تفحص از وزارت کار در زمان تصدی ربیعی در حال انجام است.محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگویی؛ با اشاره به تحقیق و تفحص از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: این تحقیق و تفحص چهار محور اساسی دارد که بخشی از آن را آغاز کرده‌ایم.

طراح کارت "صدآفرین" درگذشت

صندوقی از پیشکسوتان تصویرگر کتاب‌های درسی کودک و نوجوان بود که از هفته گذشته به دلیل سکته مغزی در بیمارستان فیروزگر تهران بستری بود.وی روز گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت اما عمل جراحی موفقیت‌آمیز نبود و دارفانی را وداع گفت.به گزارش ایرنا، این هنرمند تصویرگر در سال 1325 در شهر همدان متولد شد. بسیاری از کتاب‌های درسی، داستانی و نشریات در دهه‌های 50 تا 70 خورشیدی، با تصویرگری و نقاشی صادق صندوقی منتشر می‌شدند.او پس از تصویرگری قصه‌های قرآنی به‌عنوان یک تصویرگر کتاب شناخته شد. یکی از معروفترین کارهای صندوقی، تصویر اصحاب فیل در کتاب‌های درسی بود.

ادعای ذوالنور درخصوص تصمیم عجیب دولت

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعلام وصول استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: یک اتفاق عجیب و غریب در این رابطه افتاد.وی افزود: اتفاقی که نشان از عدم صداقت دولت است این است که دولت بسیج شده بود و تلاش می‌کرد استیضاح کرباسیان به هر شکل اعلام وصول شود.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این خیلی جالب است،‌ دولت به جای اینکه از وزیرش دفاع کند خود تلاش می‌کرد که استیضاح وزیر اعلام وصول شود.ذوالنور بر همین اساس اضافه کرد:‌ هدف دولت از این کار این بود که چون در هفته آینده رئیس جمهور باید یه سوال اقتصادی نمایندگان پاسخ دهد با استیضاح وزیر سوال از رئیس جمهور تحت الشعاع قرار گیرد.وی در ادامه تصریح کرد: همچنین دولت قصد دارد با قربانی کردن یک وزیر بتواند در رای نمایندگان در سوال از رئیس جمهور تاثیر بگذارد.

قهر فرانسه و انگلیس با آسمان ایران

شرکت های هواپیمایی «بریتیش ایرویز» و «ایرفرانس» اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به ایران را متوقف خواهند کرد.ساعاتی پس از آنکه خطوط هوایی انگلستان (بریتیش ایرویز) اعلام کرد که پروازهای خود به تهران را در ماه سپتامبر متوقف خواهد کرد، اکنون خطوط هوایی فرانسه نیز اعلام مشابهی داشته و گفته که از 18 سپتامبر پروازهای خود به ایران را متوقف خواهد کرد. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، خطوط هوایی کی‌ال‌ام هلند نیز پروازها به ایران را متوقف خواهد کرد.این تصمیمات پس از آن اتخاذ می‌شود که آمریکا در تاریخ 18 اردیبهشت سال جاری از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و بازاعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را اعلام کرد. دور اول این تحریم‌ها بازاعمال شده‌اند.

بعیدی نژاد مرخصی نازنین زاغری را تایید کرد

«حمید بعیدی نژاد»، سفیر ایران در لندن، در حساب توئیتری خود نوشت: «به خانم نازنین زاغری - رادکلیف مرخصی سه روزه از زندان داده شد تا با خانواده اش دیدار کند. او سریعا با دختر چهارساله اش گابریئلا، که با گل از مادرش استقبال کرد، دیدار کرد.»

پاسخ مهاجرانی به آنها كه جنگنده كوثر را تقلبی می دانند

سیّد عطاالله مهاجرانى در حساب توئیتری خود نوشت: «بعد از رونمایى از هواپیماى جنگنده کوثر، موجى شروع شده است که: این هواپیما تقلبى و شو آف است و... رادیو هاى فارسى خارجى و سایت ها هم نقش بازى کرده اند. در انکارشان فرهنگ حقارت و زبونى پذیرى آشکار است. همینها غنى سازى اورانیوم و ساخت پهپاد و موشک دوربرد را هم مسخره و انکار میکردند.»

کنایه سرپرست استقلال به پرسپولیس: جامتان را در زمین به دست بیاورید

فتحی، سرپرست استقلال با اشاره به صحبت‌هایی که گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس انجام داده، گفت: توصیه و نصیحت من به گرشاسبی به عنوان کسی که ۳۰ سال است در این فوتبال حضور دارم و مسئولیت‌های مختلفی داشته‌ام این است که آقای گرشاسبی! جام را در زمین مسابقه و بعد از پایان ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه به دست بیاورید. اگر ما را بردید و چند گل هم زدید، نوش جان‌تان، اما هیچ وقت دنبال آماده‌خوری و حاضری‌خور نباشید. خیلی دوست نداشته باشید زنگ بزنند و به شما جام بدهند. در تاریخ خواهند نوشت که بازی ۳ بر صفر را با رأی انضباطی داده‌اند و باشگاه استقلال هم معترض بود. آقای گرشاسبی! این جام به افتخارات باشگاه پرسپولیس اضافه نخواهد شد. به عنوان یک فرد فوتبالی نصیحت می‌کنم که پیگیر بازی جوانمردانه باشید. آقای گرشاسبی! این افتخاری برای شما نخواهد بود که بگویید جام را با نتیجه ۳ بر صفر اعلام شده آوردم!

سردار کوثری: خودرو پیچیده‌تر از موشک نیست، اما چرا پیشرفت نداشتیم؟

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران درباره اینکه چرا حوزه های دیگر مانند موشکی پیش نرفته است، گفت: تکنولوژی خودرو پیچیده تر از موشک نیست؛ زیرا در حوزه های دیگر وابستگی فکری وجود دارد. سردار اسماعیل کوثری در خصوص اینکه چرا موفقیت های صنعت دفاعی در دیگر حوزه ها تکرار نشده است، گفت: دلیل اینکه ما نتوانستیم در حوزه های دیگر مانند صنعت دفاعی پیشرفت کنیم، وابستگی فکری مسئولین این حوزه‌هاست؛ از سوی دیگر منافع شخصی بر منافع ملی اولویت داشته است وگرنه تکنولوژی خودرو پیچیده تر از موشک و تانک و دیگر تجهیزات نظامی نیست، پس این نشان می‌دهد در حوزه های دیگر وابستگی فکری وجود دارد.

واکنش عجیب صدراعظم نوری به قانون عدم بکارگیری بازنشستگان

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر از انتشار اخباری بی اساس در مورد رفتن افشانی از شهرداری تهران گلایه کرد. زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد انتشار اخباری درباره رفتن افشانی از شهرداری تهران گفت: انتشار این چنین اخبار که بر پایه واقعیت بنا نشده موجب بی ثباتی مجموعه شهرداری تهران می‌شود. وی گفت: طبیعی است که اخبار و اطلاعات می‌تواند بر افکار عمومی و حوزه مدیریت شهری تاثیر گذار باشد و مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم بکارگیری بازنشستگان هرچند با نیت خیر و در راستای استفاده از پتانسیل جوانان بوده؛ اما مقداری کشور را دچار التهاب کرده است و حاشیه هایی که وجود دارد می‌تواند به مدیریت کشور آسیب بزند و تردیدهایی ایجاد می‌کند، این در حالی است که اساسا اگر پرسنل احساس کنند که ممکن است مدیرشان برود، نوع کارکردها متفاوت خواهد و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود تا آسیب‌های بیشتری را در سطح کشور شاهد نباشیم. وی با بیان اینکه در شورای شهر تهران نیز ابعاد این مصوبه بررسی شده و طی صبحت‌هایی که کردیم آقای افشانی شامل این قانون نمی‌شود، گفت: البته منتظر هستیم که شورای نگهیان تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند؛ اما با توجه به سنوات افشانی باید بگویم که وی مشمول این قانون نمی‌شود.

اشتباه اسفبار مسئولان کاروان ایران: «ناهار» باعث حذف زهرا نعمتی شد

بانوی کماندار کشورمان به دلیل اشتباهی مضحک مرحله یک‌شانزدهم بازی‌های آسیایی را از دست داد. در حالی که زهرا نعمتی کماندار کشورمان به مرحله یک شانزدهم نهایی ریکرو بازی‌های آسیایی رسیده بود اتفاقی نادر باعث شد تا وی از صعود به مرحله بعدی جا بماند. مسئولان به نعمتی گفتند هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی در ساعت ۱۴ آغاز می شود, نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرد که یکدفعه وزیری با سراسیمگی به محل آمده و به نعمتی اعلام کرد رقبا در حال رقابت هستند، نعمتی را به محل برگزاری مسابقه آوردند اما کار از کار گذشته بود و نبود نعمتی به منزله انصراف او محسوب شد. بنابراین وی از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد. نعمتی بعد از این اتفاق گریه کرد. وی شرایط روحی خوبی ندارد. این در حالی است که مسئولان در حال رایزنی برای تکرار ضربه و مسابقه هستند اما بعید است که بازی یک بار دیگر تکرار شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
نوشته اید که دولت روحانی بدون اقتصاد دان تشکیل شده است . چرا بدون مطالعه این نظریه را داده اید حمد خدا از میان دولتمردان و افراد فامیل انان به وفور جهت رونق اقتصادی فرا مرزی ها نفر وجود دارد و تخلیه وجوه کسانی که با هزار بدبختی مبلغی برای گذران زندگی در موسسات اقتصادی به ودیعه گذاشته اند با یک تلفن تخلیه میشود . و من امیدوارم که این نابسامانیها با دخالت رهبری کشور بر چیده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :