در نشست آسیب‌شناسی مطبوعات محلی عنوان شد
در نشست آسیب‌شناسی مطبوعات محلی ،صدور مجوزهای فله‌ای برای مطبوعات محلی در استان اردبیل مور انتقاد قرار گرفت.
کد خبر: ۶۴۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 24 August 2018
به گزارش تابناک اردبیل، نادر پرستار از پیشکسوتان مطبوعات اردبیل در نشست آسیب‌شناسی مطبوعات محلی در غرفه انجمن روزنامه‌نگاران ایران ما در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان‌های مردم‌نهاد استان اردبیل با بیان اینکه وضعیتی که در مطبوعات استان اردبیل حاکم است، جدای از وضعیت کشور نیست، گفت: امروز مطبوعات با انواع مصیبت‌ها مواجه است و درصد این مصیبت‌ها در استان‌ بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه آسیب‌های نشریات محلی دارای عوامل بیرونی و درونی است، افزود: ضربه‌هایی که عوامل درونی به مطبوعات زده‌اند، خیلی بیشتر از عوامل بیرونی است.
 
پرستار با اظهار تاسف از صدور مجوزهای فله‌ای برای افراد ناآشنا با مطبوعات، تصریح کرد: متاسفانه همیشه به آنهایی که می‌خواهند ضربه بزنند، میدان داده می‌شود.
 
این پیشکسوت مطبوعات گفت: با چنین وضعیتی متاسفانه شاهد این هستیم که اکثر نشریات بیش از ۵۰ نسخه فروش ندارند.
 
پرستار با بیان اینکه معتقدم نیروی انسانی متخصص داریم ولی محدود است، افزود: متاسفانه تعدد افرادی که در مطبوعات اظهارنظر می‌کنند، امکان حضور متخصصان را سلب کرده است.
 
وی همچنین به ضرورت اتحاد اهالی مطبوعات در مسائل صنفی تاکید کرد.
 
عارف شیرزاد یکی دیگر از پیشکسوتان مطبوعات و رسانه‌های اردبیل با اشاره به آسیب‌های مطبوعات، گفت: متاسفانه تعداد نشریات در استان زیاد است و از نظر مالی دارای وضعیت خوبی نیستند و منابع آگهی آنها نیز محدود است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر صاحبنظران قدیمی مطبوعات به دلایلی کنار کشیده‌اند و عرصه نیستند، افزود: برخی از افرادی نیز که جدیدا وارد عرصه مطبوعات شده‌اند، نگرش فرهنگی ندارند و صرفا برای کسب منافع آمده‌اند.
 
شیرزاد تاکید کرد: با توجه اینکه عمده آگهی‌ها دولتی هستند، این مهم باعث شده است تا مطبوعات محلی نتوانند نقد کنند و به همین دلیل دچار خودسانسوری می‌شوند؛ چراکه مطبوعات نیازمند آگهی است و نمی‌تواند منبع آگهی خود را قطع کند.
 
این پیشکسوت مطبوعات عدم وجود افراد متخصص را از دیگر آسیب‌های مطبوعات عنوان و تصریح کرد: کناره‌گیری قدیمی‌ها باعث افت کیفیت مطبوعات شده است.
 
وی با تاکید بر این موضوع که مطبوعات باید به جامعه خط بدهد، نه اینکه از جامعه خط بگیرد، افزود: باید مسیر باز شود و به مسائل مختلف پرداخت شود.
 
گفتنی است در این نشست حاضران که عمدتا از اساتید دانشگاه و صاحبنظران مطبوعات و رسانه‌های استان بودند، به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون موضوع نشست پرداختند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار