نمایش‌های کوران، اسد و افرا از جمله تئاترهایی هستند که در واپسین روزهای فصل تابستان مهمان علاقه‌مندان به تئاتر در شهر اصفهان هستند.
کد خبر: ۶۴۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 23 August 2018

به گزارش تابناک : نمایش‌های کوران، اسد و افرا از جمله تئاترهایی هستند که در واپسین روزهای فصل تابستان مهمان علاقه‌مندان به تئاتر در شهر اصفهان هستند.

نمایش «کوران» به کارگردانی امید نیاز از 4 مرداد لغایت 2 شهریور همه‌روزه از ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به روی صحنه می‌رود؛ به گفته امید نیاز کارگردان این نمایش، کوران نگاهی فلسفی به زندگی انسان دارد  و سؤالاتی را درباره فلسفه وجودی بشر و مباحث اگزیستانسیالیستی مطرح می‌کند؛ این اثر در قرن 19 میلادی نوشته شده اما برای عصر حاضر و انسان معاصر بازنویسی شده است.

او می‌افزاید: این نخستین اجرای این تئاتر است که با بیش از 20 بازیگر برجسته تئاتر در اصفهان و به سفارش تالار هنر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به روی صحنه می‌رود.

فریندخت زاهدی، مشاور این پروژه، یاسر خاسب طراح حرکات، امید نیاز و مهدی موسوی طراح صحنه، پونه خامین طراح لباس و امیرسالار قاضی‌زاده و نگار سبقت‌اللهی نوازندگان آن هستند.

نمایش عروسکی «اسد» به کارگردانی کتایون خسروی از 26 مرداد تا 7 شهریور، همه‌روز از ساعت 20:15 در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه به اجرا درمی‌آید؛ کتایون خسروی کارگردان این نمایش‌ می‌گوید: نمایش کمدی اسد در 3 بخش دنیای واقعی امروز، دنیای فانتزی و غیر واقعی و گذشته انسان‌های طمع‌کار اجرا می‌شود.

اوی با بیان این که نویسنده این نمایش  فهیمه سیاحیان است، اذعان دارد: در این نمایش در کنار کودکان سالم از کودکان معلول هم استفاده شده تا مخاطب بداند کسانی که معلولیت دارند به دلیل جسمش محدود است، ناتوان کامل نیست.

نمایش «افرا» به کارگردانی احسان جانمی از 17 مرداد تا 3 شهریور همه‌روزه از ساعت 19:45 در سالن اصلی مجموعه فرشچیان به روی صحنه می‌رود؛ احسان جانمی کارگردان این نمایش تصریح می‌کند: داستان این نمایش در مورد معلمی است که شازده خانم چلمن میرزا دارد، شازده خانم از او توقعاتی دارد که معلم تن در نمی‌دهد و به گونه‌ای است که با دیدن آن احساس می‌کنید در همین زمان و مکان همین چیزها می‌تواند رخ دهد.

او ادامه می‌دهد: اجرای این نمایش  شکل و شیوه جدید دارد و از سخت‌ترین نمایش نامه‌های ایرانی است، این نمایش پر بازیگر است و نزدیک به 25 نفر بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «از خواستگاری متنفرم، نه از چخوف» به کارگردانی محمدرضا بیگدلی تا دوم شهریورماه، همه‌روزه از ساعت 19 در سالن اصلی مجموعه فرشچیان به نمایش گذاشته می‌شود؛ همچنین نمایش «شاهرخ خان» به کارگردانی مجید کاشی‌فروشان تا 18 شهریورماه، همه‌روزه از ساعت 20:30 در سالن آمفی‌تئاتر هنرستان هنرهای زیبا(واحد پسران) نمایش داده می‌شود.

نمایش «قلی و ننه قلی» نیز به کارگردانی علیرضا خانی تا دوم شهریورماه، همه‌روزه از ساعت 20 در فرهنگسرای کوثر در حال اجراست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار