کد خبر: ۶۴۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 22 August 2018

 در ادامه دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر 7 دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم:

گسترش فولاد - ذوب آهن ؛ اولین برد تبریزی ها یا دومین برد اصفهانی ها؟

شاگردان فیروز کریمی در این فصل هنوز پیروز نشده اند و این مسابقه خانگی فرصت ایده آلی برای این تیم تبریزی است  که اولین برد فصل را دشت کند. ذوب آهن هم با وجود ارایه بازی های زیبا هنوز نتوانسته در حد انتظار نتیجه بگیرد هرچند شاگردان امید نمازی 5 امتیازی هستند و روی پله هشتم جدول لیگ قرار دارد. ذوبی ها در کمال شگفتی یکی از خشن ترین تیم های لیگ برتر شده اند و در سه بازی سه بازیکنشان از میدان اخراج شده است. بنابراین اگر بازیکنان ذوب آهن در این بازی کارت قرمز نگیرند شاید بتوانند به دومین برد این فصل خود دست پیدا کنند.

نساجی مازندران - نفت مسجدسلیمان؛  دشت اولین پیروزی

نبرد تیم های چهاردهم و پانزدهم جدول لیگ می تواند یک مسابقه جذاب از کار دربیاید. هر دو تیم هنوز در این فصل پیروز نشده اند نساجی 2 باخت و 2 مساوی دارد و نفت مسجدسلیمان هم 3 مساوی و یک باخت در کارنامه اش ثبت شده است. البته جواد نکونام سرمربی نساجی ، داوران را هم در ناکامی تیمش مقصر می داند. به هر حال نساجی در بازی با فولاد ظاهرا با یک پنالتی نادرست بازنده شده است اما دلیل این ناکامی هرچه باشد خوشایند  هواداران پرشمار نساجی نیست. امید شهر خسته( لقب نساجی) بعد از سال ها به لیگ برتر صعود کرده و هواداران این تیم دوست ندارند که تیم شان دوباره به لیگ یک سقوط کنند. بنابراین نساجی در این بازی با تمامی توان به مصاف نفت خواهد رفت تا اولین برد فصل خود را در حضور هواداران خود جشن بگیرند البته حریف آنها تیمی است که در بازی دفاعی استاد است. شاگردان عبدالله ویسی در ورزشگاه آزادی توانستند یک امتیاز از پرسپولیس بگیرند و ممکن است اتوبوس نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر هم دوباره پارک شود.ضمن اینکه نفت تنها تیمی است که گل نزده و بعید است بتواند اولین گلش را در مازندران به ثمر برساند.

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس؛ شاگردان برانکو در برزیل ایران!

پرسپولیس تیمی که دو فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شده در این فصل کار دشواری پیش رو دارد. جدایی بازیکنانی مثل وحید امیری، صادق محرمی به این تیم لطمه بزرگی زد و برانکو هنوز نتوانسته جایگزین های شایسته ای برای آنها پیدا کند. از سویی دیگر بازی دفاعی تیم های خوزستانی استقلال و نفت مسجدسلیمان باعث شد که شاگردان برانکو در دو هفته 4 امتیاز از دست بدهند و در هفته پنجم سرخپوشان تهرانی به مصاف سومین تیم خوزستانی خواهند رفت.نفت آبادان اما بعید است دست به بازی دفاعی بزند زیرا هواداران نفت که عاشق برزیل هستند بازی تهاجمی را دوست دارند. ضمن اینکه با نتایجی که تیم نفت گرفته وضعت سرجیو سرمربی این تیم هم خیلی با ثبات نیست. بنابراین نفت آبادان برای برد به میدان می آید و همین مساله می تواند نوید بخش یک بازی زیبا و تهاجمی بین دو تیم را بدهد. پرسپولیس می خواهد نوار مساوی هایش را قطع کند و برانکو اصلا دوست ندارد در سومین هفته متوالی مقابل یک تیم خوزستانی دیگر متوقف شود. پرسپولیس هم در این هفته شانس بازگشت به صدر را دارد به شرطی که پدیده امتیاز از دست بدهد و شاگردان برانکو پیروز شوند.

پدیده - پیکان؛ ادامه شگفتی سازان شاگردان یحیی؟

پدیده صدرنشین ناخوانده لیگ برتر است تیمی که در هفته اول به دلیل مشکلات ممکن بود در میدان حاضر نشود اکنون با 3 برد متوالی بالاتر از تمامی مدعیان قرار گرفته است. شاگردان یحیی گل محمدی اکنون به دنبال تداوم بردهایشان هستند. پیکان و مجید جلالی هم هفته گذشته از بازی دفاعی گسترش فولاد گلایه داشتند اما بعید است که پدیده در خانه خود به دنبال حداقل امتیاز باشد بنابراین این مساله می تواند فرصتی مناسب برای تیم جلالی باشد تا نشان بدهد مقابل تیمی که برای پیروزی بازی می کند پیکان به چگونه بازی خواهد کرد.

سپاهان - تراکتورسازی؛ حساس ترین بازی هفته؟

حضور قلعه نویی مقابل تراکتورسازی  جذاب خواهد بود. امیر سابقه مربیگری در تراکتورسازی را دارد. هر دو تیم به عنوان مدعی وارد رقابتهای این فصل لیگ برتر شده اند. البته سپاهان با پیروزی هفته گذشته در دربی اصفهان در رده دوم جدول قرار گرفته و در صورتیکه بتواند تراکتورسازی را شکست بدهد شانس صدرنشینی دارد به شرطی که پدیده امتیاز از دست بدهد. تراکتورسازی با جان توشاک  و خرید ستاره های گرانقیمت هنوز نتایج دلخواه را نگرفته اگرچه هفته گذشته سایپا را شکست داد اما هنوز تیم مدعی نشده است. این مسابقه می تواند بهترین بازی هفته لقب بگیرد زیرا هر دو تیم با بازیکنان گرانقیمت شان فقط برد می خواهند. توشاک هم اصفهان را از نزدیک می بینید. برنده این مسابقه را می توان یکی از مدعیان اصلی  قهرمانی دانست. البته سپاهان در این بازی می تواند صدرنشین شود ولی تراکتورسازی در صورت برد می تواند خود را به پنج ضلعی بالانشینان جدول برساند. شاید بتوان این مسابقه را دربی ایرانی نامید.  یک مسابقه حساس و جذاب

سایپا - پارس جنوبی؛ نبرد دوستان قدیمی

این بازی را می توان یک دیدار خانوادگی دانست! مهدی تارتار مدتی دستیار علی دایی بوده و اکنون هر دو در قامت سرمربی هستند. رفاقت تارتار و دایی زبانزد خاص و عام است با این حال دایی برای پیروزی در فوتبال به رقابت سالم اعتقاد دارد و تلاش می کند که تیمش را از شرایط نسبتا دشواری که پیدا کرده خارج کنند. دو تیم انقدر باهم بازی دوستانه داشته اند  که شناخت کاملی از یکدیگر دارند. سایپا فقط یک برد در هفته اول رقابت ها مقابل سپیدرود به دست آورده و بعد از آن شاگردان دایی دیگر برنده نشده اند. پارس جنوبی دراین بازی هم شانس صدرنشینی دارد ولی ابتدا باید 3 امتیاز از سایپا در خانه بگیرند. در پارس جنوبی بازیکنانی مثل محسن بنگر و محمد نوری که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند. باید دید دایی اجازه می دهد پرسپولیسی های سابق به صدر جدول برسند یا تیم خود را از بحران خارج می کند.

استقلال خوزستان سپیدرود رشت؛ تقابل پرحاشیه ها و بی پول ها!

دو تیم پرحاشیه و بدون پول این هفته مقابل یکدیگر قرار می گیرند. هر دو تیم برد هم نداشته اند و باید دید کدام تیم اولین پیروزی را به دست می آورد.سپیدرود شرایطش وخیم تر است و در ته جدول قرار گرفته و بعید است این هفته هم وضعیت مناسبی در این دیدار داشته باشد.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته پنجم لیگ برتر:

اسامی داوران به شرح زیر است:
چهارشنبه31 مرداد 1397‏
استقلال تهران- فولاد خوزستان ‏- ساعت : ‏20:15 ‏ ورزشگاه:  آزادی تهران
کوپال ناظمی – علیرضا ایلدروم – حسن انتظاری – کمیل غلامی 
ناظر: فریدون اصفهانیان
پنجشنبه اول شهریور 1397‏
گسترش فولادتبریز- ذوب‌آهن اصفهان‏- ساعت : ‏18 ورزشگاه:  بنیان دیزل تبریز
‏یاسر همرنگ – فرزاد بهرامی – یعقوب حجتی – رضا عادل
ناظر: بهرام مهرپیما
نساجی مازندران- نفت مسجدسلیمان‏- ساعت : ‏20:15 ‏ ورزشگاه:  شهید وطنی قائمشهر
‏علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری – جواد مداح – امیر عرب براقی
ناظر: حسین خانبان
صنعت نفت آبادان- پرسپولیس تهران‏- ساعت : ‏20:15 ‏ ورزشگاه:  تختی آبادان
محمدحسین زاهدی فرد – علی میرزابیگی – مهدی الوندی – علی صفایی
ناظر: ابوطالب طاهریان
جمعه دوم شهریور
استقلال خوزستان- سپیدرودرشت ‏- ساعت : ‏20:15 ‏ ورزشگاه:  غدیر اهواز
روح الله شریفی – تورج عیوض محمدی – حمید سبحانی – شاهو اصلانی
ناظر: محمدعلی فروغی
پدیده مشهد- پیکان تهران‏- ساعت : ‏18:35 ‏ ورزشگاه:  امام رضا (ع)‏ مشهد
حسن اکرمی – محمدرضا ابوالفضلی – ایوب غلامزاده – پیمان فرخی مهر
ناظر: خداداد افشاریان
سپاهان - تراکتورسازی ‏تبریز‏- ساعت : ‏20 ‏ ورزشگاه:  نقش جهان اصفهان
حسین زرگر – رضا سخندان – محمد راهی – سیدرضا مهدوی 
ناظر: علیرضا کهوری
سایپا تهران- پارس جنوبی جم‏- ساعت : ‏20:15 ‏ ورزشگاه:  پاس قوامین تهران
مهدی مرجانزاده – حسن ظهیری – یعقوب سخندان – علی بای

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار