رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز از توقیف ۲۰ تن چوب قاچاق در اطراف شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 20 August 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمود طهماسبی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی باند قاچاق چوب درختان جنگلی در شیراز شناسایی و متلاشی شد، اظهار داشت: از این باند حدود 20 تن چوب قاچاق کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: از حدود دو ماه پیش خبردار شدیم که یک باند اقدام به حمل چوب قاچاق جنگلی از شهرستان‌ها، استان‌های همجوار و به طور خاص شهرستان گچساران می‌کنند و این چوب‌ها را در اطراف شهر شیرازدر منطقه «تفیهان»، «سلطان آباد» و «کرونی» در گاوداری‌های رها شده و نقاط خاص این چنینی دپو و بعضا در همان نقاط نیز اقدام به تهیه ذغال می‌کنند.

طهماسبی با بیان اینکه طی این مدت ماموران ما به طور محسوس و نامحسوس مشغول شناسایی محل نگهداری این چوب‌ها و زیرنظر گرفتن اعضا باند بودند تا اینکه مطمئن شدیم که اینها مقداری چوپ جنگلی در این نقاط دپو کرده‌اند، افزود: با هماهنگی معاون دادستان دستور قضایی برای دستگیری این باند صادر شد و در یک حرکت حساب شده چوپ‌های دپو شده توقیف و فرد خاطی نیز بازداشت و به محاکم قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه افراد این باند شناسایی شده‌اند و مشخص شد که یکی از افراد اصلی این باند از اتباع بیگانه است، افزود: تحقیقات در مورد این پرونده به عمل آمده، پرونده تکمیل شده و در شعبه 20 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز تحت رسیدگی است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز با تاکید بر اینکه تهیه ذغال از چوب درختان جنگلی و حمل چوب قاچاق جنگلی به کلی ممنوع است، خاطرنشان کرد: دستگیری این باند حرکتی برای جلوگیری از قطع درختان جنگلی و تهیه ذغال ممنوعه است.

وی عنوان کرد: در شهرستان شیراز 4 اکیپ حفاظت از منابع طبیعی فعالیت دارند که به صورت شبانه‌روزی به گشت‌زنی و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی می‌پردازند.

طهماسبی گفت: با توجه به اینک قاچاق ذغال و چوب در شهرستان شیراز به همت همکاران تقریبا کنترل شده است و امکان قطع چوب جنگلی در حوزه شهرستان شیراز برای متخلفین میسر نیست چوب‌های جنگلی از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به کلان شهر شیراز حمل شده بود که امیدواریم با این حرکات عرصه بر متخلفین تنگ شده و امکان قاچاق چوب و ذغال در استان فارس از آنها گرفته شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار