رییس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «سالار تکریت»؛ خاطرات اسارت سیدحسین سالاری جانباز و آزاده یزدی به قلم مصطفی زمانی‌فر خبر داد.
کد خبر: ۶۴۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 18 August 2018

«محمدصادق کوچک‌زاده» از انتشار کتاب خاطرات جانباز و آزاده یزدی با عنوان «سالار تکریت» خبر داد و گفت: این اثر به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد توسط انتشارات سوره مهر در دست چاپ است .

وی افزود: «سالار تکریت» نوشته مصطفی زمانی‌فر، مجموعه‌ای از خاطرات 30 ماه اسارت جوان 18 ساله‌ یزدی به نام سیدحسین سالاری در اردوگاه 11 تکریت رژیم بعث عراق است و به بازخوانی گوشه‌های ناگفته تاریخ دفاع مقدس و مظلومیت سفیران عشق می‌پردازد .

رییس حوزه هنری یزد،‌گفت: این سرباز ارتش در یکی از عملیات‌ها با تیر مستقیم دشمن از ناحیه پای راست دچار مصدومیت شدید شد و به اسارت دشمن بعثی درآمد. وی به مدت دو سال و نیم در یکی از مخوف‌ترین و سیاه‌ترین نقطه‌های عراق دوران صدام یعنی استخبارات زندانی بود و کسی از او خبر نداشت حتی اسرای اردوگاه هم به خاطر جراحت شدید پایش، امیدی به زنده ماندنش نداشتند اما این جوان با تحمل درد و رنج فراوان و با وجود شکنجه‌های شدید بعثیان توانست به یاری خدا تمام ناملایمات دوران دشوار اسارت را پشت سر بگذارد و به وطن بازگردد .

کوچک‌زاده تصریح کرد: «سالار تکریت» در 288 صفحه و پنج فصل در قطع رقعی به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد .

وی با بیان این‌که راوی سعی کرده در این اثر صادقانه به واقعیت‌های دوران اسارت بپردازد، گفت: سالاری در خاطرات خود اطلاعاتی درباره اردوگاه‌های دشمن بعثی و وضعیت اسرای ایرانی در زمان جنگ می‏دهد و به بیان حوادث و پیامدهای ناگوار جنگ و همچنین دردها و مرارت‏های سال‏های اسارت خود و دیگر همرزمانش می‏پردازد .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آزادگان با کوله‌باری از خاطرات تلخ و شیرین دوران اسارت همواره انقلابی ماندن، مقاومت، صبوری و امید را برای ما معنا می‌کنند .

کوچک‌زاده در همین رابطه افزود: آزادگان سرافزار با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) به عنوان اسوه‌های صبر و پایداری، شکوه مقاومت و آزادگی را در دفتر پرافتخار ایران اسلامی ثبت کردند و امروز نماد ایستادگی و الگوی ملت در برابر توطئه‌های دشمن هستند .

سیدحسین سالاری در سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی و کارگری در محله شیخداد یزد به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در همین محله گذراند و سال 1363 همزمان با تحصیل در دبیرستان 17 شهریور به پایگاه مقاومت بسیج پیوست. وی مهرماه 1365 عازم خدمت سربازی در ارتش شد. در واحد مهندسی رزمی لشکر 81 باختران مشغول خدمت بود که در آخرین روز سال 1366 در عملیاتی در منطقه غرب کشور از ناحیه پای راست مجروح شد و پس از چهار شبانه روز در حالی که رمقی در بدن نداشت به اسارت نیروهای عراقی درآمد و پس از 30 ماه مقاومت و ایستادگی در مخوف‌ترین زندان‌های استخبارات صدام به وطن بازگشت. وی تا مقطع کارشناسی حسابداری تحصیل کرده و هم اکنون در یکی از ادارات یزد مشغول کار است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار