آیت‌الله جزایری:
امام جمعه اهواز گفت: از قوه قضائیه درخواست داریم با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کند و در این زمینه رسیدگی به پرونده ها را با سرعت بیشتری پیش ببرد.
کد خبر: ۶۴۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 17 August 2018

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز درباره سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با وجود رئیس جمهور کم‌فهم، قلدر و بی معرفتی که آمریکا دارد، مطلقا مذاکره با این کشور فایده‌ای ندارد و به نتیجه هم نمی‌رسد که قبلا هم دیده‌ایم کره شمالی و ترکیه از مذاکره با آمریکایی‌ها پشیمان شدند.

به گزارش"تابناک"؛ وی با اشاره به نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب در خصوص نقص قوانین حوزه مفاسد اقتصادی گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کرده و در رسیدگی به پرونده ها تسریع کند اما باید توجه داشت رهبری دستور برخورد عادلانه با مجرمان را داده‌اند که نباید در رسیدگی به جرم مفسدین اقتصادی عجله شود و دستورات قضایی باید عادلانه باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: قوه قضاییه باید اطلاع رسانی به مردم و ارائه گزارش اقدامات در برخورد با مفسدان اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد و البته باید در این گزارشات از بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی پرهیز کنند زیرا در این صورت حق افراد پاک و مصلح در کشور ضایع می‌شود.

وی ادامه داد: مگر اعدام شوخی است که برخی فورا در جامعه درخواست اعدام مفسدین را مطرح می‌کنند. نباید به قضات دادگاه‌ها فشار آورد که حکم عجولانه بدهند بلکه باید مراحل قانونی به طور کامل طی شود زیرا این مملکت اسلامی است و ممکن است حکم برخی از این متخلفین زندان، تعزیر یا مصادره اموال باشد.

آیت‌الله جزایری بیان کرد: ما از وزارت امور خارجه هیچ معجزه‌ای ندیدیم، در یکی دو هفته اخیر در پی بروز برخی اختلالات اقتصادی در ترکیه، دستگاه دیپلماسی این کشور فوراً ورود کرد و با سرمایه گذارانی از روسیه، چین و قطر مذاکره کرد اما بیش از یک سال است که وزارت خارجه ایران نتوانسته زمینه ورود سرمایه گذاران قطری را فراهم کند، در حالی که در زمان بروز اختلاف میان قطر و عربستان سعودی، این ایران بود که به قطر کمک کرد.

وی افزود: دیپلمات‌های ما شاید هنوز خواب امپراتوری ایران باستان را می بینند و فکر می کنند نباید از کسی خواهش کنند، در حالی که ترکیه هم می توانست با توجه به سابقه تاریخی اش خواب امپراتوری عثمانی را ببیند.

امام جمعه اهواز با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در حل بسیاری از مشکلات، گفت: اگر از لحاظ معنوی و ارزش‌های دینی در سطح پایینی باشیم امنیت ما در خطر خواهد بود و از طرف دشمن مورد تعدی قرار خواهیم گرفت. در حال حاضر 10 هزار نفر در حوزه های علمیه استان در حال تحصیل هستند که نیمی از آنها را خواهران و نیم دیگر را برادران تشکیل می دهند و چهار هزار نفر در حوزه های علمیه اهواز هستند.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب خوزستان از نظر حوزه های علمیه پیشرفته نبود و حدود 100 تا 200 نفر مشغول تحصیل در حوزه‌ها بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار