در نشست شورای اسلامی بویراحمد با مدیر کل آموزش و پرورش استان مطرح شد:
هادی زارع پور: هم اکنون با بحران کمبود فضای آموزشی در شهر یاسوج، مادوان و روستاهای اطراف روبه‌رو هستیم که در صورت عدم برنامه ریزی برای برطرف کردن این مشکل در آینده‌ای نچندان دور دچار یک انفجار اجتماعی در این مناطق می‌شویم.
کد خبر: ۶۴۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 17 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی، نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان بویراحمد با مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .
محمد دانشی‌نسب رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد در این نشست خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش گفت : همه شما را به عنوان یک مدیر اخلاق مدار می‌شناسند و یکی از ویژگی مدیران خوب و اخلاق مدار این است که همه کارکنان و زیر مجموعه خود را به یک چشم ببیند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد گفت: بعضی از مدیران آموزش و پرورش در شهرستان متأسفانه در رفتارهایشان تبعیض دارند و نگاه‌های قومی و قبیله‌ای را در کارهایشان لحاظ می‌کنند.
دانشی نسب افزود: همچنین بعضی از مدیران مسائل قوم‌گرایی را در امورات دخالت می‌دهند، به طور مثال در شهر مارگون به دلیل همین اختلافات قومی بین فلان مدیر و فلان شخص فرهنگی درگیری فیزیکی ایجاد می‌شود تا با پادرمیانی امام جمعه و مدیرکل آموزش و پرورش این مسئله ختم به خیر می‌شود.
وی شوراهای اسلامی را پل بین مردم و مسوولان دانست و گفت: مردم گزارش‌های از تخلفات مدیران را با اعضای شورای اسلامی در میان می‌گذارند و ما هم بر حسب وظیفه آن را با مدیران کل در میان می‌گذاریم.
عضو شورای اسلامی شهر مارگون با تاکید بر اینکه رسیدگی سریع به پرونده‌های تخلفات ضرورت دارد، افزود: رعایت قانون باید ملاک کارها قرار گیرد. برخی پرونده‌های هیئت تخلفات آموزش و پرورش بیش از 6 ماه بوده که خاک می‌خورند و انتظار می‌رود هیئت تخلفات سریع و عادلانه برخورد کند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد خواستار تعیین تکلیف مدیران پروازی آموزش و پرورش در مناطق و شهرستان‌ شد و گفت: در برخی مناطق رئیس، معاونان و مدیران مدارس پروازی هستند، بالای 50 درصد مدیران و آموزگاران آن منطقه پروازی هستند آیا مدیر و معلم پروازی می‌تواند به نحو احسن به وظایفش عمل کند.
دانشی نسب بیان کرد: مانده‌ام چگونه برخی افراد در مناطق مسئولیت گرفته‌اند ولی آن منطقه یا شهر را محل مناسبی برای زندگی خانواده‌شان نمی‌بینند.
وی خواستار برخورد جدی با مدیران پروازی در آموزش و پرورش شد و تاکید کرد: طبق بررسی‌های میدانی در برخی مناطق بیش از 50 درصد مدیران و اموزگاران نیز پروازی هستند.
دانشی‌نسب در ادامه از مسائل آموزش و پرورش در بخش سیلاب و کلوار پرده برداشت و گفت: منطقه محرومی همانند سیلاب و کلوار از توابع بخش مارگون بویراحمد حیات خلوت سیاسون شده است برای نورچشمی‌ها ابلاغ مدیر مدرسه صادر می‌شود در حالی که از سرباز معلم استفاده می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در یکی از مدارس همین بخش برای فردی ابلاغ مدیر صادر شده و در حالی دانش آموز در این روستا بوده ولی به دلیل نبود معلم ترک تحصیل کرده‌اند.
تمجید از اخلاق مداری مدیرکل / انتقاد از درگیری بین فلان مدیر و فلان شخص فرهنگی / انفجار اجتماعی در انتظار برخی مناطق بویراحمد / ماجرای مدیران پروازی در آموزش و پرورش

 وضعیت کمبود فضای آموزشی در یاسوج و روستاهای اطراف بحرانی است
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وضعیت کمبود فضای آموزشی در یاسوج و روستاهای اطراف آن بحرانی است، گفت: در صورت عدم چاره اندیشی این بحران به یک انفجار اجتماعی تبدیل می‌شود.
هادی زارع‌پور در این نشست اظهار داشت: اینکه کیفیت آموزش در برخی مناطق استان پایین بوده را تایید می‌کنم.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون با بحران کمبود فضای آموزشی در شهر یاسوج، مادوان و روستاهای اطراف روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: در صورت عدم برنامه ریزی برای برطرف کردن این مشکل در آینده‌ای نچندان دور دچار یک انفجار اجتماعی در این مناطق می‌شویم.
زارع‌پور خواستار ارائه نقشه شهر مادوان به آموزش و پرورش با هدف بررسی فضاهای آموزشی دیده شده در این نقشه شد و ابراز کرد: بعد از اینکه مشخص شدن اراضی فضاهای آموزشی دیده شده که مالکیت آن در اختیار چه افراد و اداراتی بوده می‌توان بهتر برنامه ریزی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیچ گونه ردیف اعتباری برای آموزش و پرورش و همچنین ادار کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در زمینه خرید زمین مورد نیاز احداث مدارس پیش بینی نشده و انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه تدبیری بیندیشد.
زارع‌پور افزود: 38 درصد کارکنان دولت در مجموعه وزارت آموزش و پرورش مشغول بکار بوده ولی در مجموع سهم این وزارتخانه از بودجه 11 درصد بوده که به نوعی توازن و تعادل رعایت نشده است.
وی تصریح کرد: سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی ناچیز بوده به گونه‌ای که این سهم یک درصد است در حالی در برخی کشورهای دنیا بیش از 17 درصد است.
زارع‌پور تاکید کرد: آموزش و پرورش پرداخت‌ها و مطالبات معوقی دارد که به یک درد مزمن تبدیل شده و هر ساله با یک کسری بالا وارد سال مالی جدید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار