به مناسبت بازگشت غرور آفرین آزادگان:
گردهمایی 700 نفر از آزادگان استان به مناسبت 26 مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن شهید صدوقی (ره) دانشگاه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 17 August 2018

به گزارش «تابناک یزد»، در این همایش استاندار یزد به نقش آزادگان در تحمل سختی ها، گذشت، ایثار و مقاومت اشاره کرد و گفت: این عزیزان سمبل حقیقی ایثار، رشادت، ایمان، ولایتمداری و فداکاری در میان مردم و جوانان هستند.

محمود زمانی قمی افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی مدیون کسانی است که خالصانه تمام سختی ها را به جان خریدند و لحظه ای در مقابل دشمن سر تسلیم فرود نیاوردند.

استاندار یزد افزود: آزادگان در زندان های رژیم بعثی عراق با قدرت ایمان بر تمام مسائل و مشکلات پیروز شدند، قدرت و شجاعت مثال زدنی خود را به جهانیان و دنیای استکبار نشان دادند.

زمانی قمی گفت: باید قدردان ایثار و فداکاری آنها باشیم که لحظه ای دست از اهداف و آرمان های والای انقلاب برنداشتند و در سایه دین از حریم حق پاسداری کردند.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد نیز دراین مراسم گفت: 754 آزاده در این استان زندگی می کنند و سالانه زیر پوشش برنامه های فرهنگی و اجتماعی این نهاد قرار دارند.

احمد ابراهیمی افزود: تهیه و چاپ خاطرات آزادگان از فعالیت های مهم این نهاد است که تاکنون 2 عنوان کتاب تهیه شده است و بزودی سومین عنوان کتاب نیز چاپ و در دسترس عموم قرار می گیرد.

وی گفت: برگزاری همایش سالانه و سایر فعالیت های فرهنگی با حضور آزادگان و خانواده های آنها نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در راه دین دارد.

همچنین در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، جمعی از مسئولان و آزادگان برگزار شد چند برنامه فرهنگی شامل خاطره گویی ، پخش کلیپ و شعرخوانی و اجرای سرود انجام شد.

استان 50 هزار رزمنده دارد که از این تعداد 754 نفر آزاده ، یکهزار و 500 تن جانباز و سه هزار و 850 نفر نیز به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار