رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:انتقاد رامبد جوان از رای مردم به کمدین فرهاد آییش/استیضاح ۸ وزیر مجلس در دستور کار نمایندگان مجلس/ورود کمیسیون اصل ۹۰ به پرونده احتکار‌ کالا و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵ 17 August 2018
 
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شنیده ها از آغاز به کار حزب منتسب به علی لاریجانی

حزب «رفاه ملت ایران» منتسب به علی لاریجانی رسما فعال شد.این حزب جدید فردا در جلسه‌ کنگره، اعضای شورای مرکزی خود را انتخاب خواهد کرد.تشکیل حزب رهروان ولایت (یاران علی لاریجانی) قبل از انتخابات مجلس دهم کلید خورده بود اما به دلیل ائتلاف اعتدال‌گرایان با اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 94، شکل‌گیری این حزب جدید در عرصه سیاسی به تاخیر افتاد.پس از تشکیل مجلس دهم و پیروزی فهرست امید در تهران، نیروی‌های نزدیک به لاریجانی راه و مسیر خود را در پارلمان با اصلاح‌طلبان جدا و فراکسیونی به نام «مستقلین» و به ریاست کاظم جلالی تشکیل دادند/پارس نیوز

داماد جدید روحانی کیست؟

اقتصاد نیوز نوشت: شب گذشته مراسم عروسی دختر رییس جمهور حسن روحانی به دور از تشریفات معمول و صرفا به صرف شربت و شیرینی برگزار شد.«کامبیز مهدی زاده فرساد»، متولد سال ۶۴، داماد حسن روحانی، رییس جمهور است که چند وقت پیش طی حکمی به عنوان «دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی» در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد.این سایت در ادامه نوشت: کامبیز مهدیزاده، جوان ۳۳ ساله ای که یک پایش در حوزه نفت ، (برنامه ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت ، مشاور مدیر عامل شرکت توسعه نفت) و یک پایش در حوزه ورزش ( مشاور فدراسیون تکواندو، عضو هیئت رئیسه ورزشهای رزمی IMARO) و یک پایش در حوزه فرهنگ( عضو شورای مرکزی کشورهای اسلامی ، رییس ستاد نخبگان کشورهای اسلامی ، مشاور سازمان ملی جوانان) بوده است.

احمدی نژاد هم به "فرزندت کجاست"

رئیس جمهور سابق کشورمان به راه اندازی کمپین «فرزندت کجاست» واکنش نشان داد. محمود احمدی نژاد گفت: فرزندانم همه ایران هستند و حداقل حقوق را می‌گیرند.در ویدیوی منتشر شده وی عنوان کرد خیلی بد هست بعد از 40 سال باید این سوال را از مسئولین بپرسیم. برخی داخل به لحاظ زندگی تحت فشار هستند برخی هم فرزندانشان آن طرف آب بهترین زندگی ها را دارند .

انتقاد رامبد جوان از رای مردم به کمدین فرهاد آییش

رامبد جوان از رای احساسی مردم انتقاد کرد و گفت:حمایت احساسی شما یک موضوع بدی را به نوجوانان و بچه هایی که برنامه را تماشا می کنند یاد می دهد که مسئولیت پذیر نباشند.رامبد جوان کارگردان خندوانه در پی رای احساسی مردم به وحید رحیمیان گفت:وحید مثل بچه و برادر من است اما حمایت احساسی شما یک موضوع بدی را به نوجوانان و بچه هایی که برنامه را تماشا می کنند یاد می دهد.وی افزود:بچه‌ها یاد می‌گیرند که می‌شود مسئولیت را قبول نکرد و تا آخر انجامش نداد ولی در پایان به نتیجه خوب رسید و طوری رفتار کرد که طرف مقابل را با احساسات متقاعد کنیم. این برای ما تنبلی و نجنگیدن به همراه می‌آورد.جوان گفت:حالا که تصمیم که گرفتیم وحیدی که کارش را تمام نکرده در مسابقه باشد و آیت که کارش را کامل انجام داد حذف شود و با احساسی کردن فضا از زیر بار مسئولیت خودش را رها کند از او حمایت نکنیم.

قاضی پور: پسرم گاوداری ندارد

پس از راه اندازی کمپین فرزندت کجاست؟ نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به این سوال جواب داد و اعلام کرد که 2 پسر دارد که یکی از پسرهایش چوپان است.بعد از این مصاحبه وی، عکسی از پسرش در فضای مجازی منتشر شد که در یک گاوداری حضور دارد.خبرنگار الف به سراغ این نماینده مجلس رفت و ماجرا را جویا شد.قاضی پور در گفتگو با خبرنگار الف گفت: خبر گاوداری پسرم صحت ندارد و دروغ است.وی تصریح کرد: عکس منتشر شده، پسرم است اما گاوداری مال پسرم نیست بلکه مال یکی از دوستانش در روستای جبل کندی در جاده سلماس است.این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه چهار فرزند دارد، افزود: 2 دختر دارم که هر کدام 2 فرزند هم دارند. هر 2 فوق لیسانس اما شغل دولتی ندارند و خانه دار هستند.قاضی پور با تاکید بر اینکه 2 فرزند پسر دارد، تصریح کرد: پسر بزرگم محمدصادق قاضی پور دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد است. امیر محمد قاضی پور پسر کوچکترم، دانشجوی رشته پزشکی است که در دانشگاه علوم پزشکی مشغول تحصیل است.وی اضافه کرد: هر دو پسرم متاهل و در ارومیه مشغول تحصیل هستند.نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه محمدصادق چوپان است و 150 بره گوسفند دارد، گفت: وی اکثر کار گوسفندها را خودش انجام می دهد. صبح به صحرا می رود و غروب هم برمی گردد .قاضی پور افزود: گوسفندان پسرم در روستای تکالو در جاده تبریز هستند.وی با بیان اینکه پسرش اکثر کار گوسفندها را خودش انجام می دهد، تصریح کرد: پسرم یونجه درو و بسته بندی می کند.این نماینده مجلس افزود: من خودم چوپانی کردم به این کار خودم افتخار می کنم و پسرهم چوپانی کند، افتخار می کنم.قاضی پور با اشاره به هدف افراد از انتشار اخبار دروغ اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد از دیگران پول می گیرند تا مرا تخریب کنند.

مینو خالقی در وزارت کشور، پست گرفته است؟

انتشار تصویری از نشست مشترک وزیر کشور با فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد بود که باعث شد نام مینو خالقی یک بار دیگر بر سر زبان‌ها بیفتد، چه بر اساس تصاویری که از آن جلسه منتشر شد، مینو خالقی کنار تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی نشسته بود که خود او نیز کنار رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نشسته بود.سایت «الف» متعلق به احمد توکلی، نماینده اصولگرا و البته سابق مجلس در حاشیه این عکس نوشت: «مینو خالقی مشاور ارشد سازمان امور اجتماعی وزارت کشور شد.»در همین راستا یک منبع آگاه به «ایران» گفت که مینو خالقی به لحاظ اداری پست مشاور سازمان امور اجتماعی را گرفته است و قرار است در حوزه سمن‌ها به این سازمان کمک کند. وی همچنین تأکید کرد حکم وی به امضای رستم وندی نرسیده است.مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم بود؛ اما یک روز مانده به پایان سال 94 شورای نگهبان 193 هزار و 399 رأی ریخته به سبد وی را باطل کرد.

پاسخ حداد عادل به ادعای رضا پهلوی درباره خزر

غلامعلی حدادعادل در واکنش به سخنان رضا پهلوی در حساب توئیتر خودش نوشت:رضا پهلوی و سلطنت‌طلبان بعد از توافق اخیر خزر می‌خواهند مردم را تحریک کنند. بهتر است ایشان درباره‌ بخش‌هایی از ایران، مانند بحرین که در زمان پدر و پدربزرگش از ایران جدا شد، توضیح دهند.

فرزندان باهنر کجا هستند و چه شغلی دارند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وضعیت شغلی و تحصیلی فرزندانش توضیح داد.محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به کمپین فرزندت کجاست پیوست.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره گفت:شش فرزند دارم. ۴ دختر و ۲ پسر. پنج فرزندم دهه شصتی هستند و پسر کوچکم کلاس ششم دبستان و پست مدیریتی ندارد.دو دخترم فوق لیسانس مدیریت IT و عمران دانشگاه تهران هستند و خانه دار هستند.یک دخترم فوق لیسانس مدیریت IT دانشگاه تهران و کارشناس شرکت ایرانسل است.یک دخترم هم فوق لیسانس عمران دانشگاه تهران و کارشناس با قرارداد ساعتی در شرکت مهاب قدس مشغول به تدریس است.پسر بزرگم فوق لیسانس مکانیک دانشگاه تهران و با دوستان دانشگاهیش یک کارگاه خصوصی دایر کرده اند و هنوز به درآمدی نرسیده است.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به پرونده احتکار‌ کالا

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جلسه اعضای این کمیسیون با مسئولان دستگاه‌های نظارتی و قضائیه درباره موضوع احتکار کالا خبر داد.امیر خجسته، با اشاره به اخبار منتشر شده از رسانه‌ها مبنی بر احتکار کالا، اظهار داشت:احتکار راهکاری است که مفسدین اقتصادی از طریق آن کالا‌هایی که با دلار دولتی وارد کرده‌اند را انبار می‌کنند تا بعداً با ارز آزاد به بازار عرضه کنند که این اقدام سبب اختلال در بازار و افزایش قیمت‌ها می شود.نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه دستگاه قضا و دولت باید به این مسئله ورود کرده و برخورد قاطعی با محتکرین داشته باشند ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید با این مسئله برخورد قوی و عملیاتی داشته باشند تا دیگر کسی جرأت چنین کاری را نداشته باشد.خجسته با بیان اینکه گزارش‌هایی درباره احتکار کالا‌ها از برخی از استان‌ها به کمیسیون اص نود واصل شده است، تصریح کرد: در جلسه هفته آینده کمیسیون با حضور مسئولان دستگاه‌های نظارتی و قضا، این موضوع را بررسی و گزارشی در این باره به هیئت رئیسه ارائه می‌شود.

ورود اتباع عراقی به ایران از مرز چذابه سه برابر شد

نونژاد، رئیس پایانه مسافری چذابه گفت: هم اکنون روزانه ۶۰۰ مسافر عراقی از طریق پایانه چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز پس از تشریفات قانونی وارد جمهوری اسلامی ایران می‌شوند در حالی که پیش تر روزانه ۲۰۰ تبعه عراقی از این مرز وارد کشور می‌شد. افزایش سه برابری ورود اتباع عراقی به جمهوری اسلامی ایران از پایانه مرزی چذابه سبب رونق و تحرک اقتصادی شهرهای غرب خوزستان شده است. افزایش قدرت خرید اتباع عراقی در کشورمان یکی از دلایل اصلی افزایش سفر عراقی‌ها به ایران است./ایرنا

یک هفته دیگر وضع دلار خوب می‌شود

رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: برای پیدا شدن قیمت واقعی در بازار ثانویه، معاملاتی انجام شده اما هنوز به حد انتظار نرسیده که پیش‌بینی‌ می‌شود نهایتا تا یک هفته دیگر، عرضه ارز بیشتر و بازار تنظیم‌ شود. همچنین با جان گرفتن صرافی‌ها قیمت‌ها پایین‌تر می‌آید. لاهوتی اظهار کرد: در حال حاضر در بازار ثانویه برای عرضه و تقاضای واردات و صادرات تا حدودی اتفاق‌هایی افتاده است اما در بحث صرافی‌ها که به تازگی فعال شده‌اند، کماکان انتظار می‌رود قیمت‌ها پایین‌تر بیایند. لاهوتی تصریح کرد: باید حمایت توسط دولت درعرضه ارز در بازار صورت گیرد تا قیمت‌ها را بشکند. اما هنوز ارزهایی که پیش‌بینی می‌شود دست مردم بوده و در منزل‌ها جمع آوری شده به دلیل این که همچنان نرخ‌ها بالاست، در صرافی‌ها عرضه نشده است. اگر این ارزها به صرافی‌ها بیاید و دولت حمایت کند و عدد مورد معامله بازار و بازار به هم نزدیک شود، می‌توان گفت که این بسته دوم با موفقیت همراه خواهد بود./ایسنا

افزایش قیمت نان منتفی شد

محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی گفت: با وجود شرایط کنونی اقتصاد و کاهش قدرت خرید خانوار، هیچ یک از مسئولان دولتی با افزایش قیمت نان موافقت نکردند، اما در عوض قرار شد که نانوایان از حمایت‌ها و خدمات دولتی نظیر معاف از پرداخت مالیات، آب، برق، گاز، بیمه و... برخوردار شوند. اگرچه مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در روزهای اخیر از پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی به نانوایان خبر داده است، اما باید گفت که با وجود افزایش هزینه‌های ماشین آلات با این مبلغ امکان نوسازی و بازسازی یک واحد نانوایی وجود ندارد./عصر ایران

استیضاح ۸ وزیر مجلس در دستور کار نمایندگان مجلس

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: بر رئیس جمهور نقد جدی دارم ،نقد داشتن با این که بخواهیم رئیس جمهور برود فرق دارد، رهبری هم بر ماندن رئیس جمهور صحه گذاشتند اما به هر حال خود ایشان و وزرا باید پاسخگو باشند. در چنین موقعیتی که مردم در فشار هستند باید رئیس جمهور هر هفته گزارش وضعیت دهد و برنامه های خود را بیان کند وحتی هیئت رئیسه نیز باید به مردم و نمایندگان مجلس گزارش دهد. ۸ وزیر در معرض استیضاح هستند و در مورد آنها در مجلس تلاطم وجود دارد، خیلی ها طومار و امضا جمع کرده اند اما نمایندگان در فراکسیون و کمیسیون‌ها باید به جمعبندی برسند./مهر

تمام مراحل برای اجرای کنسرت خیابانی انجام شده است

سهراب پورناظری در مراسم رونمایی البوم "ایران من" به خوانندگی همایون شجریان در تالار وحدت گفت: حضور همایون شجریان سبب شد تا بتوانم از موهبت و لطف استاد محمدرضا شجریان بهره ببرم.همایون شجریان در مراسم رونمایی البوم "ایران من" اعلام کرد تمام مراحل کنسرت خیابانی از سوی ارشاد و شهرداری را طی کرده ام واگر این اتفاق بیفتد بزودی این کنسرت از تهران اغاز خواهد شد./برنا

نمی‌شود گفت زد و بند در مجلس وجود ندارد

کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: سالها در مجلس هستم و به زدو بند و معامله به آن معنایی که گفته می شود برخورد نکردم. نمی گویم وجود ندارد اما اینکه نماینده ای چیزی برای خودش بخواهد نبوده است. به هر حال نمایندگان شهرستان ها با سختی های بیشتری روبه رو هستند و بیشتر آنها برای حوزه انتخابیه ممکن است مطالباتی داشته باشند. درست است من این دوره به عنوان نماینده تهران در مجلس حاضر شدم اما سالها نماینده شهرستان بودم و با سختی های آن آشنا هستم./ خبرآنلاین

نهادهایی که باید با فساد برخورد کنند بعضا آلوده به فساد می‌شوند

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در دیوان محاسبات گفت: گاهی به برخی افراد که ظرفیت پذیرش مسئولیت نداشتند سمتهای کلانی داده شد و آنها با عملکرد بدشان برای کشور مشکلات عظیمی را ایجاد کردند که هنوز تبعات سوء مدیریت آنها را مشاهده می کنیم و عجیب است که اکنون در مقام مدعی هم ظاهر می شوند. قبح فساد ریخته شده است و رومیزی به جای زیر میزی رایج شده است. اگر روزی ناظرین خود مرتکب تخلف و عدول از قانون شوند باید فاتحه امر نظارتی را در کشور خواند و باید گفت وای به روزی که بگندد نمک!/ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار